Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen väkivaltaisuus.

Vierailija
24.08.2008 |

Aina puhutaan miesten väkivaltaisuudesta vaimojaan kohtaan, mutta itse olen hyvin huolissani siitä, että niin moni nainen lyö miestään "siinä toivossa", ettei tämä lyö takaisin. Eilen todistin yksissä bileissä, kun yksi nainen ärsytti miestään koko illan eri keinoin. Mies oli todella humalassa ja mietin jo aiemmin, että tästä ei varmaan hyvää seuraa.

No myöhemmin tämä vaimo suuttui taas miehelleen ja latasi täydellä voimalla nyrkillä naamaan (nainen myös hyvin humalassa). Mies nousi ja yritti huitoa naista, osumatta kuitenkaan. Mieheltä valui veri nenästä ja suupielistä ja mitä teki muut juhlijat? Hyökkäsivät miehen kimppuun, estämään "naisenhakkaajaa". Kaikki sättivät tätä verta vuotavaa miestä, joka yritti koota itseään iskun voimasta. Mies häädettiin pois juhlista, minä itseasiassa vein hänet ja nainen jäi juhliin.

Myöhemmin ihmiset ihmettelivät miten se mies nyt niin hermostu. Kerroin naisen osuudesta, mutta naista puolusteltiin kuitenkin, koska mieshän ei saa lyödä naista, miehellähän on kaksin verroin enemmän voimaa. Paskapuhetta, sanon minä. Mies ei edes pystyssä pysynyt kunnolla ja nainen lyö nyrkillä kasvoihin ja voin vakuuttaa, että lyönnissä oli voimaa..

Mua suorastaan vitutti tämä vaimo ja en tuntenut mitään sympatiaa häntä kohtaan, vaikka hän hyvin uhrin osansa esittikin. Helvetti sentään, jos minua lyödään kasvoihin, ihan varmasti lyön takaisin ja mun mielestä se on yhtä oikeutettua myös mieheltä. Naisella ei ehkä ole yhtä lailla voimaa, kuin miehellä, mutta naisen pitää myös tiedostaa se jo ennen kuin menee mäiskimään, koska ei voi luottaa siihen, ettei kukaan lyö takaisin. Ja kun nämä naiset sitten ottavat puukkoja sun muita aseiksi, niin voiko enää sanoa, että naisraasulla on vähemmän voimaa. Kyllä naistenkin tulee ymmärtää oma vastuunsa.

Ja ei, en hyväksy väkivaltaa ylipäänsäkään, mutta eipä itselle tulisi mieleenkään mennä ketään lyömään ja olettaa, ettei toinen puolusta itseään. En myöskään hyväksy, että mies lyö sanasodan päätteeksi tai muuten "ilman syytä", mutta jos naisella on "vara" lyödä miestään, niin en kovin pahana pidä, jos mies läväyttää takaisin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
2/13 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten väkivaltaisuutta hyssytellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ymmärrä miksi naisella olisi oikeus vetää miestään turpiin, mutta mies ei saisi puolustautua. Tilastot eivät ole mikään oikeutus naisille lyödä puolisoaan. Ja jos kaikki miehet tekisivät väkivaltaisista puolisoistaan ilmoituksen, niin kuinkahan lähellä lukemat olisivat miesten pahoinpitelyihin verrattuna?

Harmittaa, kun naisilta tavallaan hyväksytään tuo väkivaltaisuus, koska eivät muka voi saada suurempia vammoja aikaan. Tilastoista vielä sen verran, että nuorten naisten väkivaltaisuus on räjähdysmäisessä kasvussa ja väkivalta on usein melko raakaa, ei siis mitään tukistelua ja raapimista.

AP

Vierailija
4/13 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkinen väkivalta otetaan rangaistuksen alaiseksi. Valehtelu, kateus, mustamaalaaminen, syrjiminen, itserakkaus yms luonteenpiirre joka aiheuttaa toisille naisille kärsimystä jos yhdellä sattuu olemaan vähän vittumainen luonne.

Vierailija
5/13 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä alueilla, mistä ilmoitus aina tulee, eli lapsen pahoinpitelyissä ja puolison murhissa, naiset kunnostautuvat ihan reippaasti.

Tasa-arvoa olisi myöntää myös naisen väkivaltaisuus.

Vierailija
6/13 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ilman muuta naisen pitää pidättäytyä väkivallasta siinä missä miehenkin. Jos nainen lyö, niin en ihmettele, vaikka mies löisi takaisinkin. Se on vaan niin, että mies siinä kuitenkin joutuu kärsimään enemmän ja nainen saa vetää sitä uhrin roolia ihan vapaasti. Sitten selitellään, että "ei se nainen kuitenkaan oikeasti niin paljon satuta", hah! Millaista jälkeä nainen voi saada esim. kynsillä aikaan...

Uskon myös, että jotkut naiset tahallaan sanallisesti ärsyttävät miestä ja yrittävät saada miehen lyömään, sitten jos näin käy niin mies on tietysti se sika ja nainen poloinen uhri joka saa kaikkien sympatiat - vaikka olisi itse nimen omaa provosoinut tilanteen jatkuvalla henkisellä väkivallalla. Ihmettelen niitä miehiä, jotka tuollaista sietävät parisuhteessa!

Vierailija
7/13 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai turpaansa (ja kunnolla monesti). Siitä se sai aina syyn leikkiä marttyyriä, myönsi sen itsekin. Ehkä se on jotain huomionhakua ja säälikää nyt mua-juttua!

Vierailija
8/13 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtänyt naisia, jotka katsovat naisten harjoittaman väkivallan olevan ok. Takuulla tuohon mieheen sattui ja kovasti.

Mutta olen kyllä siinä eri mieltä ap:n kanssa, että takaisin lyöminen olisi ok. Ja on se aika usein niin, että mies on paljon isompi ja voimakkaampi.

Vierailija
9/13 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tietenkään sen miehenkään ei pitäisi provosoitua vaan lähteä ennemmin kävelemään. Kuitenkin naiset ovat sanallisesti vahvempia kuin miehet ja joskus ehkä mies ei näe tilanteesta muuta poispääsyä kun ei osaa puolustautua sanallisesti.

Kasi

Vierailija
10/13 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen - oli sitten nainen tai mies - lyö. Kertoo paljon naisen mielenlaadusta, kun lyö.

Vierailija
11/13 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan tavallista, että nainen lyö. Ei toki nyt nyrkillä, mutta avolävärit on niiin naisellista käytöstä ja tietenkin sallittua. Tympäsee.

Vierailija
12/13 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielipiteistänne. Olen osittain Xandris samaa mieltä kanssasi siitä, että ei se väkivallalla vastaaminen mitään fiksua ole, mutta jos olet siinä tilassa (kännissä kuin ankka) ja sinua satutetaan todella paljon, koen että kyseessä on pikemminkin luonnollinen reaktio, vähän niinkuin refleksinomainen puolustautuminen.

Ihmiset ovat myös erilaisia, toisten tempperamentti kiehahtaa helpommin ja tuollaisen lyönnistä johtuvan kivun vuoksi ei pysty miettimään seurauksia järkevästi.

Kipu saa myös usein ihmisen toimimaan epänormaalisti, senhän tietää esim. useat synnyttäjät, jotka riehuvat synnytyssaleissa puolisoilleen. =)

Samoin esim. kivuista kärsivät potilaat sairaaloissa on melkoisen arvaamattomia hoitohenkilökunnalle.

Vierailija
13/13 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvanut neljän äijämäisen veljen kanssa, jotka aina mittelivät voimiaan nyrkeillä ja painien. Olen osani niistä nyrkiniskuista saanut olkapäähäni. Vieläkin muistan, miltä puutunut käsi ja kipeät mustelmat tuntuvat. MInähän osasin vaan läiskiä takaisin ja raapia. Aina se alkoi niin, että veljet tulivat härnäämään ja läpsivät hiljaa, kunnes tulistuin ja läimäsin takas. Se oli niinkuin lupa niille lyödä lujempaa. Aina ne nauroivat kun naama punasena kirkuen kävin kimppuun. Sitäkin oli, että antoivat mun lyödä niin lujaa kuin jaksoin, oikein kannustivat siihen ja sitten löivät hetken kuluttua takas. Ja mun iskut tietty hävis voimassa...

Tuohon läpsimiseen liittyi kyllä vahvasti sisaruusrakkaus, vaikak se välillä sattuikin. Kun veljet kasvoivat se oli sellasta kivaa nahistelua. Nykyinen mieheni ei asiaa ymmärrä ollenkaan. Jos hävtä kutitan, läpsin takapuolelle tai yritän aloittaa painin, hän saattaa iskeä kyynärpäälä takas. Eli hän ei ymmärrä leikillään nahistelua. Minä jotenkin ajattelen, että tollanen kukkoilu on miehekästä ja toivoisin sitä mieheltänikin, mutta parempi on, etei läpsi, kun saattaa muuttua vakavaksi. Myös itse ärsytettynä kyllä saatan läimästä kämmenellä. Mies sanoo, että en kestä olla väärässä jostain asiasta ja sitten kiihdyn. Onneksi mies sitten on sellainen rauhallinen tapaus. Mutta hän on sitä mieltä, että oli lyöjä nainen tai mies, ni takasin saa lyödä puolustukseksi. Se vaan ei oo kivaa, jos leikillään jotain naskii, ja sitte saa voimakkaan iskun takas.

En puolustele tässä tosissaan lyömistä äijämäisyyden nimissä. Miesten kesken ton vois ymmärtää, mutta ei naiselle tarvi alkaa kukkoilla. Naisten pitää vaan muistaa arvostaa ja kehua miestä, ni ei tarvii alkaa arvostusta tollasin keinoin hankkimaan. Miestä hivelee, kun saa kehuja miehisyydestään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä