Siskoni syyllistää minua siitä että teini-ikäinen lapseni on koko ikänsä joutunut syömään paljon lääkkeitä. ADHD, masemmus, nyt unilääkkeet
Johtuu mm. kuulemma siitä että olen yh, kun kysyin olisiko vieraissa juokseva alkkis-isä sitten ollut sen parempi niin kuullemma "taas vääristelen ja kuulen mitä haluan".
En minäkään nauti siitä, että lapseni on melkein koko elämänsä jotunut syö4ään lääkkeitä selvitäkseen arjessa. Ensin lääke tarkkaavaisuushäiriöön 7veenä, sitten masennuslääke 14veenä ja nyt 15veenä nukahtamislääke. Tuota nukahtamislääkettä minäkin vastustin mutta lääkäri sanoi, että lapsen on todella tärkeä saada unta. Vaikka kemiallista.
Kommentit (10)
Käytitkö alkoholia/huumeita raskausaikana?
Jotenkin kumminkin onnistuit saamaan lapsen alkkiksen kanssa. Liekkö itsellesikin on maistunut vähän enemmän vielä raskauden aikana.
Jaa-a, mitä tähän nyt sanois. Ehkä sen, että vaikka koet syyllistyväsi jostain, ei se välttämättä kerro että toinen olis syyllistänyt.
Vuorovaikutustaidot läheisten kanssa lapsuudessa voi vaikuttaa ADHD:n oireiden voimakkuuteen ja elämänlaatuun.
Puhutko lapsellesi hyviä, positiivisia asioita. Kehutko, rohkaisetko, tsemppaatko? Luotko hänelle uskoa elämään, hyvään sellaiseen. Valitettavasti noin nuoren vaikeudet liittyvät yleensä siihen minkälaisia "eväitä" lapsi saa kotonaan. Vielä ei ole liian myöhäistä. Ole lapsesi tsemppaaja. Opeta häntä uskomaan itseensä ja hyvään elämässä.
Hui saa tana :(
Miten muuten hoidatte lapsen adhdta, masennusta ja unettomuutta kuin lääkkeillä? Lapsen täytyy harrastaa ja syödä hyvin, toteutuuko? Millaisen esimerkin elämänhallinnasta itse annat?
Kyllä siskosi taitaa olla oikeassa
Naimisissa, kukaan ei käytä alkoholia ja lapsella ADHD. Siskosi on typerys.