Miksi talvella tulee joka päivä lunta?
Mistä johtuu että kesällä tulee pari 15 minuutin sadekuuroa mutta talvella tuntuu satavan lunta aamusta iltaan? Erikoisinta lumisateessa tuntuu olevan se että kun se alkaa niin tietää että se kestää vähintään vuorokauden tai useamman.
Onko tätä muualla vai onko tämä taas joku Kouvolan oma juttu?
Useampana talvena ihmetellyt miten lumisateet kestää päiväkausia.
Nyt on Kouvolassa viikon tullut lunta ja todennäköisesti loppuu vasta kun tulee ne -20 kelit ja aurinko paistaa. Talvella on vain kaksi säätä: -1 ja tulee lunta, tai -20 ja ei tule lunta.
Kommentit (7)
Kouvola on joku sääilmiöiden erityiskaupunki. Kesällä rikotaan hellepäivien ennätys ja sonikka paistaa viikkokausia putkeen. Talvella taas saadaan 75-85 senttiä lunta.
Kouvolaa haukutaan jatkuvasti mutta jos kiinnostaa Espanjan helteet ja Lapin lumikinokset niin nämä molemmat löytyy Kouvolasta, tunnin ajomatkan päässä Helsingistä.
Miksei tällä jo rahasteta?
Taivaalla on oksennustauti kun lunta putoo
Mitkä on Suomen vähälumisimmat kaupungit? En usko että sitä tulee saman verran joka paikassa.
Olen kouvolalainen ja juuri raahasin lumimyrskyssä polkupyörääni auraamattomilla kaduilla.
Talvi on näköjään tullut.
Missä maassa sinä asut? Täällä Suomessa ei missään sada joka päivä, ja minulla on kokemusta Suomenlahden rannalta Inarinjärvelle erilaisista talvista.
Itse kumosit otsikkosi väitteen viimeisessä lauseessasi :-) Eli välillä on -20 eikä tule lunta.
Mutta muuten Kouvola kuulostaa kyllä erikoiselta paikalta, jos koko ajan sataa lunta. Siellähän pitäisi tulla Suomen lumen syvyysennätykset pian.
Taitaa olla oma.