Matematiikka yliopistossa
Ei taida ihan tahvojen juttu olla, opiskella matematiikkaa joko pääaineena tai sivuaineena.
Olisi kai hyvä työelämän/työllistymisen kannalta sitä hanskata..
Kommentit (13)
Avasin ketjun, jos olisi ollut joku kysymys, johon vastata. Eipä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Et kykene osallistumaan aloituksiin ilman kysymystä?
Vierailija kirjoitti:
Yliopistomatematiikka on haastavaa. Siitä selviää vain kovalla motivaatiolla.
Lukion pitkä matematiikka on perusteita ja johdatusta matematiikkaan.
Entä jos reputti lyhyen matikan?
Yliopistomatematiikka on ihanaa. Paljon parempaa kuin koulumatematiikka, joka on lähinnä laskentoa.
Minulle se on helppoa kanssa, sopii ajattelutavalleni.
Mutta ei se erityisen hyvin työllistä. Joku sovellettu matematiikka ehkä vielä, mutta ei sellainen ihan perus teoreettinen, jota olen opiskellut.
Matematiikka on kieli jota osaava on haluttu työmarkkinoilla, se on kieli jota tarvitaan kaikessa, ei vai perus matikan opettajan työn kuvassa.
Sivuaineena hyvä, mutta harvaa työtä teet sillä todistamisella, minkä opit pääainetasolla.
Vierailija kirjoitti:
Matematiikka on kieli jota osaava on haluttu työmarkkinoilla, se on kieli jota tarvitaan kaikessa, ei vai perus matikan opettajan työn kuvassa.
kerro missä on se työpaikka, jossa sitä tarvittaisiin.
Olen erinomaisin arvosanoin matematiikka pääaineena valmistunut. Työkseni joudun koodaamaan ja matematiikkaa en pääse käyttämään missään.
Matematiikkaa opiskellaan yliopistoissa muutenkin kuin pääaineena.
Työllistää hyvin ja kovapalkkaiseen työhön siksi että työmarkkinoilla on kysynnän ja tarjonnan laki.
Vierailija kirjoitti:
Matematiikkaa opiskellaan yliopistoissa muutenkin kuin pääaineena.
Työllistää hyvin ja kovapalkkaiseen työhön siksi että työmarkkinoilla on kysynnän ja tarjonnan laki.
Jos opiskelee sovellettua. Tai esim. dippainssiksi matematiikka pääaineena.
Matematiikka on hyvä ja tehokas työkalu. Esimerkiksi insinöörityössä sitä on mahdollista käyttää hyödyksi tehokkaasti. Matematiikan valinta pääaineeksi pitää olla huolellisesti harkittu tietoinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kykene osallistumaan aloituksiin ilman kysymystä?
En. Minulla on juuri sellainen luonne, jolla on opiskeltu tuo yliopistomatematiikka. Sillä luonteella ei vastailla kysymyksettömiin kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kerro missä on se työpaikka, jossa sitä tarvittaisiin.
Olen erinomaisin arvosanoin matematiikka pääaineena valmistunut. Työkseni joudun koodaamaan ja matematiikkaa en pääse käyttämään missään.
Pääsin aikoinaan myös opiskelemaan yliopistoon matematiikkaa pääaineena, mutta en keksinyt mihin houkuttelevaan ammattiin se voisi johtaa, joten peruin opiskelupaikan ja meni toiseen yliopistoon opiskelemaan eri alaa.
Yliopistomatematiikka on haastavaa. Siitä selviää vain kovalla motivaatiolla.
Lukion pitkä matematiikka on perusteita ja johdatusta matematiikkaan.