Joulutonttu vastaa ja auttaa
Olen ihan oikea Korvatunturin tonttu, joten älylaitteet ovat minulle aika outo juttu... Kerro kuitenkin kysymyksesi tai huolesi, lupaan vastata! Hyvää joulunodotusta itse kullekin.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Hei Taneli! Minkä ikäinen tonttu olet? Entä mikä on tehtäväsi Korvatunturilla?
Olen 700 ja risat. Toimin Korvatunturin auttaja-tonttuna, eli vastailen muiden kysymyksiin. Avitan myös muita tonttuja heidän askareissaan, leipominen ja ompeleminen ei tosin minulta oikein luonnistu. No, onneksi muori on siinä mestari!
T. Taneli
Tulenko saamaan lahjoja tänä vuonna?
Vierailija kirjoitti:
Tulenko saamaan lahjoja tänä vuonna?
Kyllä, älä huoli. Yksikin hyvä teko vuoden aikana takaa sen, että Pukin kontista löytyy paketti juuri sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Miten vietät jouluaattoa?
Oi, miten metka kysymys:)! Me tontut nautimme aattona ahkerointimme tuloksista. Syömme joulupuuron, saatamme Pukin matkaan, laulamme, tanssimme, syömme, käymme saunassa ja avaamme lahjoja. Vietän siis aina mukavan joulun läheisteni kanssa:)!
Vierailija kirjoitti:
Saanko joulu lahjoja?
Varmasti saat:).
Milloin tonttu aikuistuu? Siis kun tehän elätte niin vanhaksi, että kasvu tapahtuu luultavasti hitaammin?
Vierailija kirjoitti:
Milloin tonttu aikuistuu? Siis kun tehän elätte niin vanhaksi, että kasvu tapahtuu luultavasti hitaammin?
Olet aivan oikeassa! Tontut aikuistuvat siinä 118-vuotiaina, eli sata vuotta ihmisiä vanhempana.
Miten kaikki te tontut mahdutte Korvatunturille?
Vierailija kirjoitti:
Miten kaikki te tontut mahdutte Korvatunturille?
Voi kuules, Korvatunturilla on tilaa vaikka muille jakaa. Eikä meillä ole edes ahdasta, ei, vaikka tonttuja on liki tuhat.
Joulutonttu Taneli Kaneli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko joulu lahjoja?
Miksi en saanut viime vuonna lahjoja?
Sama.
Milloin aloitatte jouluvalmistelut Korvatunturilla, Taneli?
Vierailija kirjoitti:
Joulutonttu Taneli Kaneli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko joulu lahjoja?
Miksi en saanut viime vuonna lahjoja?
Sama.
Voi, ikävää ettet saanut lahjoja! Ehkä Pukki ei ollut saanut vihiä toiveistasi, tai sitten käytöksesi ei ollut lahjan saannin arvoista? Pukilla on myös joskus niin kova kiire, ettei hän välttämättä ehdi kaikkien tykö tuomaan lahjoja. Lupaan puhua asiasta Joulupukin kanssa, ehkä sinua onnistaisi tänä vuonna;)!
Vierailija kirjoitti:
Milloin aloitatte jouluvalmistelut Korvatunturilla, Taneli?
Teemme jouluun liittyviä töitä koko vuoden (paitsi kesällä), mutta elokuun loppuessa tahti kiihtyy, tarkkailijatontut tarkkailevat yhä enemmän ja lahjoja aletaan paketoida.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tontun eläkeikä?
Sellaista ei ole tarkkaan määritelty, sillä moni tonttu ahertaa yli 1000-vuotiaanakin. Toisin sanoen tontut jäävät eläkkeelle silloin, kun siltä tuntuu.
Voisko joulupukilta toivoa ihan vaan hyvää tuuria vastoinkäymisten tilalle?
Voisitko välittää semmoisen toiveen?
Saanko lahjaksi pillerin, jolla vaipuisin ikiuneen?
Hei Taneli! Minkä ikäinen tonttu olet? Entä mikä on tehtäväsi Korvatunturilla?