Kuinka kovan kivun takapuolessa oleva haava voi aiheuttaa?!
Alkaa kohta vitsit loppua. Polttava kipu on lähes sietämätöntä. Säteilee häntäluuhun asti. Mulla on pukamia ja valitettavasti kokemus pukaman viiltämisestä auki pari vuotta sitten. Nyt kipu on melko samanlaista mutta en tunne varsinaista kovaa pukamaa ja siitä aloinkin miettiä että josko suolessa onkin haava? Pukamalääkkeet auttoivat aluksi mutta eivät enää. Kuuma vesi helpottaa vähäsen. Kokemuksia? Lääkäriin kait huomenna soiteltava jos sinne asti kestää.
Kommentit (6)
Netissä lukee että kuroutunut pukama, jos siitä on kyse, paranee itekseen parissa viikossa jos sitä ei tyhjennetä. Harvempi kestää kuitenkaan niin kauan kovaa kipua.
Sulla on varmaan anaalifissuura. Se kipu on aivan jäätävää etenkin ulostamisen jälkeen. Vaiva voi kroonistua.
Anaalifissuura eli haavauma, minulla tuli hieman vertakin siitä ja se haava ei ollut missään sisällä suolessa. Olin pöljä enkä hakenut siihen apua ajoissa. Olisi kannattanut vaikka ihan sulkijalihasta löystätä sillä tilanne meni siihen että haavaumasta kehittyi paise ja se oli niin kipeä että istua ei voinut, kävelin konttaamalla.
Paise avattiin leikkaussalisssa ja vaati vielä toisen leikkauksen myöhemmin. Hlvetillinen vuosi se oli, jätti traumat. Vieläkään en istu tuntia pidempään.
Minä menin paiseen kanssa päivystykseen, laittoivat heti leikkaukseen.
Mene sinäkin pian lääkäriin.
Aihesta oli eilen tv sarjassa kanava11. Tulee varmaan uusintana?Katso lähetykset. Uusi sarja iho ongelmista ja kaikesta mitä ihmisen kehosta voi löytyä.Uudet tosi sarjat kanava TLC 11. kello 21 ja toinen alkaa 22.
Millainen se kipu on jos haava kyseessä, eroaako jotenkin pukaman hyytymästä? Mulla polttaa aaltomaisesti ja kiristää suolesta. Ihan kuin se olisi täysin kuiva ja joku lanka olisi tiukalla siellä. Täytyy yrittää soittaa päivystykseen jos pääsis vaan läpi. Vuosia sitten mulle sanottiin etteivät päivystyksessä availe esim. pukamien hyytymiä, että ne on kirurgien hommia, aika annetaan erikseen jollekin päivälle. Toivottavasti en joudu päiviä odottaa! ap
Up. Yö meni heräillessä. ap