Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla loukkaamatta perhettä tässä tilanteessa

Vierailija
04.12.2022 |

Olen äärimmäisen herkkä kaikille ylimääräisille äänille enkä millään jaksa sosialisoida tai olla kovassa metelissä äitini luona.
Äitini puhuu järkyttävän kovalla äänellä, nauraa sitäkin kovemmin ja tekee jatkuvasti kaikkia ylimääräisiä ääniä ilman mitään syytä.
Röyhtäilee isoon ääneen ihan huvikseen, laulaa erittäin epävireisesti ja tekee jotain outoa suhinaa hampaiden välistä.
Radion ja telkkarin pitää olla aina täysillä ja musiikkia huudattaa puhelimesta ilman kuulokkeita.
Tavarat täytyy paiskoa ja kaikki pitää tehdä mahdollisimman äänekkäästi.
Hän on minulle rakas mutta en kestä tuota jatkuvaa ääntelyä ja estottomuutta.
Puhuu kaikki henkilökohtaiset asiat myös hyvin avoimesti enkä itse haluaisi kuulla mitään niistä.
Joulu pitäisi olla kotona ja haluaisin kyllä nähdä äitiä ja muutakin perhettä, mutta milloin olisi kohteliasta lähteä pois?
Miten voisi kauniisti sanoa että olisi edes hetken hiljaa?
Minusta tuntuu ettei hän edes älyä tai osaa olla hiljempaa.
En yleensä reagoi mitenkään jos hän alkaa kertoa liian henkilökohtaisia asioita, laitan yleensä kuulokkeet päähän mitään sanomatta mutta ei silti ymmärrä lopettaa niiden kertomista.
Hän ilmeisesti rakastaa mölyämistä ja meteliä eikä voi sietää hiljaisuutta.
Minun on vaikea sietää häntä paria tuntia pidempään.
Lapsena itkin aina iltaisin kun piti kuunnella sitä mölinää.
Teen töitä erityislasten parissa ja kotona käyminen tuntuu samalta kuin töihin meno.

Kommentit (6)

1/6 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on erityisaikuinen.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2/6 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis menossa vain jouluaterialle, vai pidempäänkin oleilemaan? Sen kun lähdet heti syömisen jälkeen pois, vetoat vaikka päänsärkyyn jos et muuten kehtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastamelukuulokkeiden käyttö mahdollisimman paljon.

Jos olet kylässä koko päivän/päiviä niin koeta käydä paljon kävelyillä esim yksin, tai pyydä joku sukulainen kaveriksi niin saatte jutella kaksin. Ja voithan pyytää äitiäkin kävelylle jos hänen äänensä ei haittaisi ulkona niin paljoa.

Onko äitisi kotona tilaa niin että voit välillä hiipiä vinttiin/peräkamariin lukemaan kirjaa kuulokkeet päässä jne.

Eli koeta annostella sitä aikaa jonka olet melussa. Hae taukoja tarkoituksella.

Vierailija
4/6 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi väkisin ajaa itsensä tilanteisiin, joissa on kamala olla? Ja sitten valitetaan.

Vierailija
5/6 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko tulee jouluksi ja isäkin on jouluna meillä, samoin mummo.

Haluaisin olla siskoni kanssa mahdollisimman paljon koska emme näe kovin usein, hän asuu toisessa kaupungissa.

Äitikin varmasti kaipaa jouluksi koko perhettä koolle ja joulu on meille tärkeä.

Äidillä on varmasti huono kuulo ja olen monta kertaa yrittänyt siitä nätisti sanoa, ei mitään vaikutusta.

Ääni on koventunut siis selvästi ikääntymisen myötä eli vika on mitä todennäköisimmin äidin kuulossa.

Hän puhui ihan normaalilla volyymilla vielä joitakin vuosia sitten mutta tuo kolistelu on aina ollut ongelma.

Käytän paljon kuulokkeita äidin luona ollessa.

Muuten on ihana olla perheen kanssa mutta tämä on ihan raastavan ärsyttävä ongelma.

Ap

Vierailija
6/6 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta lainkaan mukavalta. Minäkään en jaksa melua. Voisiko olla, että sinulla on erityisherkkyyttä? Netistä löytyy testejä. Se on synnynnäinen melko yleinen piirre josta tulee elämään paljon hyvää, mutta myöskin kuormittavuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän