Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOTAAPERTAJAT Perjantai~pinoon

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tulee nukuttua ihan liian pitkät yö-unet kun ei jaksa ennen neitiä nousta...

Äsken kun lähetin otsikkoa tuli paniikki, et olihan tänään perjantai..?? =)

Omassa navassa ei muutoksia.. mukavasti pömpöttää ja ens viikon neuvolaa odotellaan! Isänpäivä lahjaa lähden tänään kahden kaverini kanssa ostamaan. Papalle on jo ostettu, mutta tälle meidän isukille on vielä ostamatta!

Nyt alkaa nälkä pukkaamaan päälle.. Onkos muilla muuten semmoista, että ensin on ihan hyvä olla ja yht äkkiä tulee kauhee nälkä?!

Ja nyt aamupalalle, ei siis iltapalalle niinku sillon joskus....

-Apukka rv14+5/15+1

Vierailija
2/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin saanut nukkua vapaapäivä kun on, mutta mies oli unohtanut herätyksen päälle puhelimeensa. Arghh ja siellä ne nyt piiperon kanssa vielä tuhisevat, mutta minä en saanut enää unta.

Onneksi en kärsi aamupahoinvoinnista, mutta iltapäivä kuvotuksesta sitäkin enemmän.

Onko muilla ollut hormoonitoiminnasta johtuvaa mielen heilahtelua? Mies jo eilen alkoi kommentoimaan mun äkäisyyttä; pitäs sanoo suoraan mikä ärsyttää. Yhyyy sanosin jos tietäsin.Ja nyt en puhu ainakaan, kun ei kerta itse ole selvittänyt raskauden vaikutuksista naiseen. Ei tää oo pelkkää ruokahimoa ja kuvotusta. Ehkä oon huonommalla tuulella kuin viimeksi?

Jaahas piipero heräs ja puuronkeitto kutsuu.

AatuEetu rv 11+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALPUKKA täälä kans on ollut jo kauan tota et ensi hyvä olo,mut nälkä tulee ihan yks kaks :p mulla nyt tuntuu olevan aina nälkä,mut kyllä taas huomaa kun raskaana on et syödä pitäs vähän väliä! se on niin hassua,kun se nälkä yllättää niin yhtä äkkiä :D

KEIJO.ANNIKKI tuosta mielialasta....täälä kans on hieman outoa käytöstä ukon mielestä:) tai en kyllä nyt ole yhtä paha kun viimeks poikaa odottaessa! olin hermona vähän väliä ja ihan ihme syistä...ja mikä oudointa en osannut miehelle sanoa mikä nyt on ja mistä nyt ono niin pahalla päällä. tai sitten tuo mies ei ymmärrä mua?heh siltä kyllä joskus tuntuu!!mutta miten toinen voi ymmärtää,jos en sano/tiedä itekkään mistä suutun/hermoon!! tää on välillä inhottavaa kun hermostun vähän pienemmistäkin asioista ja hermostun tolle pojallekkin:( ei kivaa!! toivottavasti tää tunnepuoli pian tasaantuis:D

Mun napaani ei mitään uutta kuulu. vointi on todella hyvä:) nuha ja yskäkin on melkein kokonaan häipynyt ja hyvä niin!!voikun sais olla terveenä pitkään! raskausaikana on niin inhottava olla flunssassa kun lääkkeitä ei vois ottaa.

Mietin eilen illalla sitä kuinka äkkiä ihmisenalku kehittyy kuitenkin...tai se kun aluksi kaksi solua ja muutaman viikon päästä niistä on tullut jo sydän joka lyö ja ihmistä muistuttava " olio" :) jännää että tuola meidän kaikkien mahassa sellanen pieni heiluu!

No joo pitäisköhän mun lähteä pojan kans vähän pihalle....ei yhtään huvittais:/

iloista perjantaita kaikille ja hyvää viikonloppua toivottelen jo nyt=)

toymama 13+0

Vierailija
4/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan jos nälkä yllättää! Sellaista mulla on kyllä tosin ilman raskauttakin. Nyt vaan kun nälkä ja sen myötä heikko-voimaton-olo yllättää useammin niin esim kaupassa tulee usein kiukuteltua! Eikä millään jaksa keskittyä että mitä kaikkea piti ostaa! Mies saa katsoa kaikki tavarat kärryihin ja mä vaan kuljen mukana. Ilmotan sille jo usein leipien kohdalla, et en jaksa keskittyä ni se tietää, että ei turhaan kysele multa otetaanko tätä vai tätä leipää! =)

Vierailija
5/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa eilen kummastelin kun tuolla liberon sivuilla on se raskauskalenteri, että kuinka nopeasti se pieni ihminen oikein kasvaakaan ensimmäisien viikkojen aikana! Tuntuu uskomattomalta! =) Pian ne on jo " isoja jössiköitä" syntymään tähän maailmaan! =)

Vierailija
6/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös nälkä kun iskee niin sitä on saatava heti tai tulee yökkö kohtaus..sama on juomisen kanssa,joku eilen kyselikin siitä kamalasta janosta,niin kun jano tulee se tulee heti niin että suu on kuiva ja yököttää jos ei heti jotain nestettä saa. Raivostuttavaa ku tuntuu että juon 10 l vettä päivässä ja silti ei helpota.

mielialoista: tuntuu etten ainakaan yhtään äksympi ole,mutta herkempi kyllä. itkua tuherretaan todella helposti pienimmistäkin asioista. en kyllä muista että olisin ollut edellisessä ráskaudessa tälläinen.

Toinen ihmetyksen aihe on se ettei minkäänlaiset hommat tuolla makuuhuoneen puolella maistu. edellisessä raskaudessa olin alusta asti ku mikäkin kyltymätön,mutta nyt vaan ei hotsita yhtään...voi mies raukkaa, onko kellään muulla samaa??

Muuten omassa tilassa ei mitään muutosta, eilen tunsin taas 2 kertaa illan aikana pientä tönimistä tuolla ihan alhaalla:) on se vaan niin mukavaa kun tietää että toisella pienellä on kaikki kunnossa.

martina ja tilliäinen 14+4 ja 2 x 2v5kk

Vierailija
7/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika simahti, joten pääsen rustaamaan muutaman rivin.

Reemikselle osanotto ukin kuolemasta! *halaus*

Ja " ihana" kuulla ettei ole yksin noiden vuosikkaan päikkyjen kanssa :)

Tervetuloa Suomeen!!

Kaikille ultrassa käyneille, sydänäänten kuulijoille ja liikkeiden tuntijoille paljon onnea :)

Täällä kiukkukohtauksia saadaan, kun ollaan väsyneitä/nälkäisiä. Toisaalta ennen raskauttakin oli näin, joten siihen ei ole mitään muutosta tullut. Kaupassa lähinnä ällöttää ajatella mitään possun fileitä ja ukko loukkaantuu, kun en jaksa keskittyä lihapuoleen.

Martina kyseli haluista,; juu eipä juurikaan kiinnosta mitkään sänkyhommelit :( Viime raskaudessa oli ihan toisin... Voi ukko parkaa!

Kita ja martina olivatpahoin voivia, voimia teille!!

Nyt en taas kuollaksenikaan muista mitä piti kommentoida eilisessä pinossa...

Asunto haaveet on nyt sitten toistaiseksi haudattu. Meillä kävi asunnon arvioitsija eilen. Me ollaan rempattu kylppari kokonaan, oli amme ja muovimattoviritykset sekä seinissä, että lattiassa kun ostettiin tämä kämppä. Laitettiin lattialämmitys, laatat lattiaan sekä seiniin ( ei mitään halvinta mahdollista) lasitiilisuihkuseinä, uudet kaapistot ja panelikatto spotteineen. Keittiö uusittu jo 02 ja kaikki huoneet saaneet uudet pinnat. No me tietty kuviteltiin, että asuntojen hinnat on noussu vuodesta 03 kun tähän muutettiin ja käsitykseni mukaan remontit nostaa asunnon hintaa. No näin ei ainakaan meidän asunnossa ole. Arvioitsijan mukaan asunto on saman arvoinen kuin ostaessamme ( ei tietty kerrottu paljonko me ollaan maksettu ) Olin vähän että hä!!!??? Kiitin arviosta kohteliaasti ja laitoin ukon pihalle....

Sori tää vuodatus, mutta odotukset oli vähän toisenlaiset :/

Päätettiin, sit ukon kanssa, ettei nyt vaihdeta mihinkään ja nostetaan kk erää, joten päästään nopeemmin lainasta eroon.

Oma sauna ja piha saavat vielä odottaa...

Muuten omaan oloon ei kuulu mitään uutta.

Hyvät isänpäivä viikonloput kaikille! Ja huonovointisille parempia vointeja :)

Onnipapunen, Käpy 14+3 & " iivari" 1v2kk

Vierailija
8/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy kyllä kaikki nälästä ärtymykseen ja siltä väliltä.. mulla oli tosin viimeraskaudessakin pientä raskausmasennusta, eli ei yllätä et mieli on välillä tosi maassa ihan ilman syytä..tai siis syynä ne hormoonit..no onneksi sen tietää ettei tämä ole pysyvä olotila..

Kumma tunne kun saman aikaisesti etoo ja kuitenkin tekisi mieli syödä.. hedelmiä tekee kaikkein eniten mieli ja mehuja..vettä pitäisi juoda enemmän, hyvä jos litra päivässä menee.. Lohdutukseksi martina1, on varmaan tapauskohtaista mutta sellainen mielikuva on jäänyt et jos nyttei yhtään haluta niin jossain vaiheessa kyllä sitten senkin edestä..ainakin toivon niin koska itellä on sama " ongelma" .. mutta muistelisin viimeraskaudesta et kyllä ne halut sitten jossain vaiheessa palaa..

Alpukka: täällä on myös yksi levoton tyyppi joka on viimeisen 6vuoden aikana asunut ½-2v samassa kämpässä..ja aina kun taas muuttorumba on takana päätetään että tässä asutaan nyt sitten pitkään..no nyt pitäisi ehkä taas etsiä uusi asunto kun asutaan hissittömän talon 3 kerroksessa, niin hieman hankalaa on kahta vauvaa ja 2vee lasta saada yksin portaita ylös/alas..toisaalta asunto on muuten niin hyvä ettei siitä kannattaisi lähteä..jää nähtäväksi mihin ratkaisuun päädytään..

Omassa navassa ei hirveesti ole tapahtunut..maha kasvaa enemmän navan kohdalta, siis vararavinnon keräys menossa..Jotain epämääräistä liikehdintää olen ollut tuntevinaan mutta enimmäkseen se taitaa olla mulla vielä kuvittelua..esikoisesta tunsin liikkeet vkolla 17, istukka oli silloin etuseinässä niinkuin nytkin toisen.. Vaatteissa, varsinkin housuissa alkaa olla pieni ahtautumisen tunne, pitänee varmaan kohta luovuttaa..Onko kellään kokemusta Lindeksin matala vyötäröisistä mamma-farkuista? jäävätkö ne painamaan mahaa?

Neuvola on taas ensi torstaina (2vkoa edellisestä käynnistä).. tuntuu vähän omituiselta ravata siellä tässä vaiheessa niin usein, mutta kai se on parempi katsoa kuin katua..

-murmeli 2x13+6 (eli onko se sitten 26+12? =))

Vierailija
9/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Onnipapuselle on pakko vastata:

Aika oudolta kuulostaa, että noin ison remontin jälkeen hinta olisi sama kuin muutama vuosi sitten! Kannattaa pyytää vielä toinen arvioija (vaikka aika samoja LUULISI niiden arvioivan)

Meillä on kanssa tuossa lähempänä kevättä tarkoitus pyytää arvioija. Ja mitä nyt netistä on tämän alueen suht samankokoisia asuntoja katottu meidän pitäisi saada tästä jonkinverranki enemmän mitä maksettiin 1,5vuotta sitten. Tässä kaupungissa missä asutaan on muutamien vuosien aikana kohonnut asuntojen hinnat ihan huimasti! Asunnot maksaa jopa enemmän kuin viereisessä, isommassa kaupungissa!

Mekin ollaan jonkin verran rempattu ja lisäksi on laitettu uudet ikkunat ja takapihan ovi.. mutta nähtäväksi sitten jää mitä arvioija sanoo..=)

Vierailija
10/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnipapunen:

Asunarviojoiden hinnat saattavat vaihdella suurestikin, joten ei yhteen ainoaan kannata luottaa. Usein on niin, etä arvioivat hintaa ensin hieman alakanttiin, jolloin saavat sen itse menemään nopeammin. Välityspalkkiohan ei juurikaan kasva vaikkaa hinta vaihtelisia jopa 20 000 euroa. Meillä kävi arvioija, joka arvioi asuntomme todella alakanttiin. Pyysimme toisen aarvion ja hinta oli 30 000 euroa korkeampi. Että tälläinen tapaus..

Isänpäivästä: Olen siis itse vielä sairauslomalla, mutta aamulla raahaudun viemään esikoista 100 metrin päässä sijaitsevaan päiväkotiin, jotta saan yökkäillä rauhassa ja lapsella on päivisin jotain tekemistä. Tänään aamulla kaikki isät oli kutsuttu aamiaiselle päiväkotiin. Meidän isä sattuu olemaan työmatkalla, joten ei tietenkään päässyt. Tuli oikein suru puseroon (melkein itku Huom. raskaushormoonit), kun ajattelee, että on paljon lapsia, joilla ei syystä tai toisesta ole isää, joka olisi yhdessä aamiaisella päiväkodissa tai jolle voisi jotain askarrella. Meillä tämä nyt oli vaan poikkeus, mutta silti oli haikeaa, kun pieni meni aamiaiselle yksin ja kaikkien muiden isät olivat paikalla. ja kun ajteelee, että sama toistuu vuodesta toiseen, on on se vaan surullista, vaikka varmasti kaikkeen tottuu. Oli toisaalta hyvä kokemus, niin voi asettua toisten asemaan.

hyvää viikonloppua ja iloista isänpäivän viettoa kaikille!

Vierailija
11/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan perhekerhossa on tänään kivaa, ensimmäisen kerran meidän 2v. vähän osallistui laulutuokioon, aiemmin on vain halunnut leikkiä leluilla tai sitten vaan passiivisena istunut sylissä. Hänellä kyllä kestää aina aikansa " kotiutua" paikkoihin, ehkä nyt sitten, viidennellä kerralla olikin jo vapautuneempi. Tekivät myös isänpäiväkortit, sormivärillä painoivat kädenjälkiä, tuli oikein söpö. Isommat olivat myös tehneet kortit koulussa, lahjoja emme niinkään harrasta. Nyt kun vielä keksisi jotain omalle isälleen.

KITA meillä kävi muistaakseni kaksi kertaa niin, että isä ei isänpäivänä päässytkään päiväkotiin isänpäiväaamiaiselle työmatkan takia. Niinpä minä menin sitten hänen puolestaan ja huomasin, että ainakin yhden isättömän äiti ilmeisesti teki aina samoin. Mainittiinko teillä ollenkaan, että joku muu olisi voinut tulla, äiti, ukki tms? Varmasti isänpäivä on tosi rankka isättömille, kun joka paikassa asiasta toitotetaan ja aina askarrellaan kortteja ja lahjoja:( Tätini ratkaisi tämän (serkkuni isä oli kuollut) niin, että serkkuni askarteli aina Vaarilleen kortin tai teki lahjan.

ONNIPAPUNEN minä kyllä pyytäisin vielä toista arviota (tai vaikka kolmatta), kuulostaa hieman oudolta, ettei hinta olisi kolmessa vuodessa noussut (kun yleisesti ovat kyllä tuossa ajassa nousseet) ja olette vielä rempanneetkin.

Nyt tarttee ilmeisesti lähteä kauppaan, isommat kyselevät karkkipäiväkarkkejaan ja pienempi sanoo nanna.

Kolmeplusyks ja 15+2

Vierailija
12/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asuntovälitys vinkeistä. Pyydän jotain muuta firmaa vielä käymään jos löydetään sopiva asunto. Se toissapäiväinen olisi ollut ihana, mutta siellä oli kosteusvaurio kylppärissä :( Ja nyt todettiin miehen kanssa, ettei ainakaan aktiivisesti katella asuntoja. Meillä on tosi tilava kolmio ja mahdutaan tänne vaikka uusi tulokas saapuukin.

Iloiset isänpäivät!

OP

Vierailija
13/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pää kesät talvet, niin kirjottaakin mitä sattuu :)

Vierailija
14/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä minäkin ehdottomasti pyytäisin arvion toisesta firmasta! Ne voivat vaihdella paljonkin. Meillä taas vastaavasti asunnon arvo oli noussut alle vuodessa 20 tuhatta, kun oli kylppäri remontti tehty. Vastaavasti vierestä meni samanlainen asunto (paljon huonommassa kunnossa, ei mitään remontteja tehty) sellasella hinnalla, että ihan varmasti pyydetään siitä firmasta seuraavaksi arvio :) Aina siihen tosin tietysti vaikuttaa sen asuinalueen arvostus ja muutokset jonkun verran myös.

ON: kaikki hyvin, vilkas muksija näkyi tänään ultrassa lääkärissä :) ja parina päivänä on vähän ollut jo pientä kuplimisen tunnetta, pakko se kai on jo uskoa, ettei ne ole ilmavaivoja :D

Hyvää viikonloppua kaikille masullisille!

15+5 klainari

Vierailija
15/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko kertoa mitä firmoja te olette käyttäneet? Ja mistä on huonoimmat arviot tulleet? Meillä kävi OPKK, kun osuuspankin asiakkaita olemme.

OP

Vierailija
16/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ostettiin vanha omakotitalo, kuten muistaakseni oon jo kertonutkin täällä. Nyt sitten olohuone alkaa olla valmis. keittiö on vaiheessa ja makuuhuoneet ihan kesken. no, eiköhän tää tästä etene.

keskiviikkona oli niskapoimu-ultra, mutta vauva olikin viikkoa oletettua pienempi (johtuen kai mun pitkästä kierrosta), eli ensi viikolla mennään uudestaan.

huomenissa pitäs vaihtaa hana keittiöön tulevassa kodissa, ja jos hiukan saisi listoja iskettyä seinään... urakkaa kyl riittää loppuvuodeksi...

Vierailija
17/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miitulle...kiitos kommentistasi, itse aloin ajattelemaan ihan samaa asiaa. Tässä odotustilassa kun helposti aina ottaa itseensä ja sitten vasta ajattelee tarkemmin ja laajemmin ;)

Klainarille ja Amalle onnea ihanista ultrakuulumisista :) Sen ihanampaa ei olekkaan kun nähdä pikkuinen siellä!

Oma napa säikäytti tänään alku illasta aika lailla:( Ensin tuli pieniä supistuksia muutama peräjälkeen ja sitten tuli perään pari tosi kipeätä. Pian supistukset muuttuivat kunnon vatsakrampiksi, joka säteili oikealle puolelle ja kyljelle. Tätä kaikkea kesti puolisen tuntia ja meinattiin lähteä jo tuonne keskussairaalaan, mut sit yks kaks hellitti....Arvatkaa vaan, että säikäyttikö!!! Itkuhan siitä viimein pääsi......onneksi palleron liikkeet ovat nyt sen jälkeen tuntuneet, jopa aiempaa enemmin. Koskaan aiemmin tuollaista ei ole ollut, mut jos niitä nyt vielä tulee, ajattelin mennä varmuuden vuoksi näytille. Viikko sitten oli lääkärineuvola ja silloin ainakin vielä kaikki oli alakerrassa ok. Äkkiähän tuo tilanne tietysti voi aina muuttua. Nyt ainakin masu on ihan ok.

No eipä taas muuta kuin hauskaa viikonloppua kaikille toukoisille!

Lalla ja pallero rv 15+1

Vierailija
18/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt sitten uskaltauduin liittymään joukkoon, kun vaikuttaa niin mukavaa porukkaakin täällä olevan.

Minä olen tämmöinen 84-vuosimallinen tyär, joka odottelee esikoistaan Lapissa. Viikkoja minulla tällä hetkellä on 11+2, mutta mietityttää vielä ja hieman ehkä pelottaakin tuo keskenmenon riski.. Liikaa varmaan olen lukenut aiheesta, kun se niin pelottaa..:) Laskettu aika on 30.5.

Neuvolassa olen käynyt kaksi kertaa, rv 8+4 ja rv 10+5, ja molemmilla kerroilla kuului sydänäänet. Kyllä siinä ensi kertaa niitä kuullessa pari kyyneltä tirahti..:) Yhdessä alkuraskauden ultrassa kävin noin viikoilla 7, koska minulla oli vuotoa silloin. Se tosin loppui aika pian sen jälkeen, eikä ole näkynyt enää. Toivottavasti ei näykään.. Ultrassa tosiaan näkyi viikkoja vastaava " katkarapu" , tai miltä se nyt silloin näyttikään.. aika pieneltä kuitenkin! Sydän sillä sykki.

Mitäpä tässä muuta kertoilemaan.. Pahoinvointia on ollut viikoilla 7-10, mutta nyt se on enää joskus iltaisin. Pönttö vielä saattaa kutsua siltikin..

Teistä olen täällä kovasti lukenut ja seuraillut teidän vointeja ja muuta, olisipa kiva kuulua tähän joukkoon, vaikka näin " myöhään" tänne tuppaankin..:D

Hyviä vointeja!

Vierailija
19/19 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea AMALLE ja KLAINARILLE ultrista!

LALLA hus pois supistukset! Luuletko, että olivatkin ihan vain jotain vatsanväänteitä, vaiko ihan oikeita supistuksia? Minä olen nimittäin joskus säikähtänyt ja erehtynyt luulemaan vatsakipuja supistuksiksi.

Tervetuloa SÄMPYLÄINEN joukkoomme, parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Me käytimme keväällä asuntoa myydessämme Espoo Housingia, mutta tästä ei taida olla sinulle kauheasti hyötyä ONNIPAPUNEN, kun et tainnut olla pääkäupunkiseudulta. Pyysimme tarjouksen myös jostain toisesta paikasta, mutten kuolemaksenikaan muista mistä. Otimme sitten tuon " paremman" tarjouksen ja kaupat tehtiin heti ensimmäisen näytön perusteella.

Kolmeplusyks ja 15+2