Kun kerrostaloon tehdään remonttia niin koskaan en ole nähnyt että työntekijä olisi nainen
Aina jos asunnossa tarvii käydä niin ovat remonttimiehiä, miksi naisia ei näy koskaan, eikö naiset osaa vai mistä on kyse?
Kommentit (57)
Where are all the women? Why 99% of construction site workers are male
https://www.theguardian.com/careers/careers-blog/2015/may/19/where-are-…
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Suomessa tehty tutkimus?
Mietin sattumoisin just tänään samaa asiaa kun kävi taas remppaMiehet huoltojaan tekemässä.
No se johtuu tasa-arvosta. Mitä tasa-arvoisempi maa, sitä enemmän sukupuolittuneet työmarkkinat.
No sähän et tosiaan kaikkia Suomen remppaajia ole nähnyt, joten typerää yleistämistä.
Mun sisko on remppa-alalla ja kyllä siellä on naisiakin. Ei ole ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Suomessa tehty tutkimus?
Se ei ole tutkimus.
Vierailija kirjoitti:
No sähän et tosiaan kaikkia Suomen remppaajia ole nähnyt, joten typerää yleistämistä.
Yli 20 vuotta olen asunut tässä asunnossa eikä ole koskaan käynyt remppanainen vaan kaikki olleet miehiä. Kyllä se kertoo paljon.
No onhan naiset selkeä vähemmistö, mutta kyllä niitä on. (Itse olen naispuolinen rakennusinsinööri)
Olen nähnyt suomalaisia naisia kevyissä hommissa ja venäläisiä naisia ajamassa pienkoneita kun suomalaisia ei suostu venäläiset alihankkijat palkkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
No se johtuu tasa-arvosta. Mitä tasa-arvoisempi maa, sitä enemmän sukupuolittuneet työmarkkinat.
Niin suomessa tasa-arvo on sitä että palkataan kaikkiin hommiin nainen.
Miksi miehiä näkee niin harvoin lähihoitajina, kätilöinä tai neuvolan terkkoina? Samasta syystä.
Itse opetan amiksessa raksaryhmiä. Viime vuonna aloittaneessa ryhmässä oli 22 poikaa ja 2 tyttöä, tämän vuoden ryhmässä ei yhtään tyttöä.
Kyllä niitä on, mutta iso syy miksi on niin vähän on se, että vaatii tietynlaisen luonteen että pärjää alan miesten seassa. Itse opiskelin amiksessa pintakäsittelylinjalla (maalari), mutta minusta ei oikein ollut siihen remppaäijien porukkaan, olisi pitänyt jotenkin olla ronskimpi ja vähemmän hiljainen, ehkä vähän "jätkämäinen" jne. Vaihdoin sitten alaa hoitoalalle.
Meillä oli töissä naissähkäri. Ei suostunut tekemään töitä korkealla, joten jouduimme palkkaamaan toisen. Ihan mukava ihminen, mutta vääröllä alalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko on remppa-alalla ja kyllä siellä on naisiakin. Ei ole ainoa.
7 yläpeukkua jo sun siskolle. Hyvä tyttö. Luultiin jo, että on ainoa Suomessa eikä mistään milloinkaan löydy naista samanlaista.
Alapeukuttamallahan niitä remppanaisia varmaan tuleekin enemmän alalle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä on, mutta iso syy miksi on niin vähän on se, että vaatii tietynlaisen luonteen että pärjää alan miesten seassa. Itse opiskelin amiksessa pintakäsittelylinjalla (maalari), mutta minusta ei oikein ollut siihen remppaäijien porukkaan, olisi pitänyt jotenkin olla ronskimpi ja vähemmän hiljainen, ehkä vähän "jätkämäinen" jne. Vaihdoin sitten alaa hoitoalalle.
Niin, jos sieltä raksalta se Reiska kouluttautuisi kampaajaksi tilanne olisi ihan sama. Ei sitä Reiskaa kaupan kassallekkaan palkata. Näistä jutuista AINA unohtuu se että juna kulkee kahteen suuntaan.
Tykkäsin niin, kun Huvila ja Huussissa jollain kausilla oli se Vilja remppaamassa - naisia on tosiaan alalla tosi vähän ja hyvä jos näytetään televisiossakin että nainenkin voi tehdä niitä hommia.
Mulla oli remppanainen, ja hemmetin hyvä olikin.