Poliisit antoivat varkaalle meidän pyörän (uskomatonta)
Tein rikosilmoituksen poliisille, että meiltä on varastettu pyörä. Annoin tuntomerkit jne, nyt kun pyörä löytyi, varas väitti ostaneensa sen joltakin vanhukselta ja partiossa olevat poliisit uskoivat hänen tarinaansa. Ihme, ettei tulkkia kuitenkaan kutsuttu paikalle.
Oman maan kansalaisia palvellaan siis näin..meillä ei kuulemma ollut tarpeeksi todisteita siitä, että pyörä olisi meidän. Ja niin varas sai jatkaa matkaansa meidän pyörällä kohti Joutsenoa.
Poliisi jolle tein rikosilmoituksen jo viime viikolla, sanoi , että jos löydätte pyörän itse, niin pyörän saa ottaa mukaansa ja jos tulee "sanomista" (niinkuin tässä tapauksessa tuli) pitää virkavalta pyytää paikalle. Virkavalta tuli paikalle, mutta pitikin sitten varkaan puolia. Olen ymmällä poliisien toiminnasta, voiko tämä olla totta???
P.S pitäkää huoli pyöristänne.
Kommentit (17)
Olen käynyt uuden pyörän kanssa poliisilaitoksella ja ovat kaivertaneet henkilötunnukseni pyörään. Näin mahdollisen varkauden sattuessa voin todistaa pyörän olevan minun.
todistajia ja pitänee katsoa valokuvatkin vielä läpi. Rikosilmoitus tehty.
tuli ja kertoi poliiseille, että hänen kaveri puhuu totta. Tämän jälkeen poliisit tekivät johtopäätöksen, että "varas" saa jatkaa matkaa. Siinä oli tilanne 3 meidän perheestä vs. nämä kaksi. :(
Jotenkin tuli mieleen pelkäsikö poliisit, että tulee rasismista syytä. Huvittavaa, jos poliisi luuli, että me rehelliset, tavalliset suomalaiset olisimme huijanneet asiassa.
Väärinkäytökset ovat mahdollisia.
Olen käynyt uuden pyörän kanssa poliisilaitoksella ja ovat kaivertaneet henkilötunnukseni pyörään. Näin mahdollisen varkauden sattuessa voin todistaa pyörän olevan minun.
takaisin ellei saa varasta kiinni verekseltään. Oudolta kuulostaa jos poliisi kehottanut hakemaan pyörän..
Jotenkin tuli mieleen pelkäsikö poliisit, että tulee rasismista syytä. Huvittavaa, jos poliisi luuli, että me rehelliset, tavalliset suomalaiset olisimme huijanneet asiassa.
Ihanko suomalaisuus tekee teistä rehellisiä, ja poliisin pitäisi heti olettaa, että kyllä ne on nämä muukalaiset, jotka on rikollisia, jos case on suomalainen vs. ulkomaalainen. ENkä sano etteikö nämä ko. mamut olisi pöllineet pyörää, mutta ajattele nyt itsekin! Kuka tahansa wt voisi mennä katraansa kanssa syytttelemään mamuja tavaroidensa pöllimisestä, jos käytäntö olisi kuten sinä näköjään haluat =D
Haloo, tietenkin oman pyöränsä saa "varastaa" takaisin. Ainoastaan toisten omaisuutta ei saa rikkoa tai varastaa tai muita vahingoittaa. Mutta jos pyörä vaikka on varkaan pihalla tai kaupan pyörätelineessä, niin tottakai sen voi hakea takaisin.
Tottakai oman pyöränsä saa käydä hakemassa mistä vaan!
Haloo, tietenkin oman pyöränsä saa "varastaa" takaisin. Ainoastaan toisten omaisuutta ei saa rikkoa tai varastaa tai muita vahingoittaa. Mutta jos pyörä vaikka on varkaan pihalla tai kaupan pyörätelineessä, niin tottakai sen voi hakea takaisin.
mä muuten olen tehnyt näin... kerran kävellessäni vaunujen ja miehen kanssa kotiin kaupungista, satuin näkemään vilauksen samanlaisesta lastenistuimesta mikä mulla on pyörässä, ihan tavis hamax meillä, mutta jostain syystä teki mennä kurkistamaan nurkan taakse, ja siinähän se nökötti siististi rivitalon pihassa, avonaisena, onneksi. Nappasin mukaan, tietenkin, mutta silti tuli itelle "varas" olo, kun ajattelin että mitä takanamme kävellyt toinen vaunuileva perehe mahtoi ajatella, kun rouva käy nappaamassa polkupyörän ohi kulkiessaan ja jatkaa tyynesti matkaa :)
sisareni sai myös aikoinaan takaisin 2v kadoksissa olleehn pyöränsä, jonka löysi uudella lukolla kiinnitettynä kauppakeskuksen pihalta.Poliiseille todisti omistavansa sen hakemalla kotoa avaimen joka sopi alkup. lukkoon.
ei se kauhiasti vaadi, sillä voi varmaan todistaa pyörän omistusushteet. Mulla on myös kuitti pyöränostosta
pitää varkaiden puolia. On se kumma, jos ihmiseltä anastetaan omaisuutta, ei saa pitää puoliaan. Toivottavasti numero 9 sinulta viedään joskus jotain ja saat vain huokaillen katsoa, kun virkavalta toteaa, että se onkin anastajan omaisuutta.
No esitä ne poliisille. Ei tietenkään voi poliisi mennä repimään pyörää kenenkään alta vain uskoen jonkun sanaa!
ja rikosilmoitus tästä pyörästä oli jo tehty..voi hyvä ihme, miten tässä olisi muutoin voinut toimia? 10 ihmistä todistamassa vielä mukana. Toistan rikosilmoitus ko. pyörästä oli tehty ja ylös kirjattu.
ap
eikä ole vaan puhuu asiaa. Vai onko sinusta perustelu "Noi puhuu totta koska on suomalaisia ja noi valehtelee kun on mamuja" jotenkin poliisin toiminnaksi sopivaa? Omistajan pitää todistaa poliisille omistajuutensa. Se on helppoa: ostokuitti ja sarjanumero.
Lukossa pihassa ollut pyörä vietiin ja nyt vuotta myöhemmin törmättiin siihen KIRPPARILLA. Nykyinen myyjä väittää ostaneensa sen pyöräliikkeestä käytettynä. Aion maanantaina soittaa sinne pyöräliikkeeseen, jos muistaisivat, mistä se on tullut vai onko koko tarina lainkaan totta. Pyörä on merkkipyörä ja tavallinen malli, mutta väri aika erikoinen. Se on kumma, kuinka sitä tunnistaa oman pyöränsä aina, kun näkee. Erityisesti, kunnei ole ihan uusi, niin kolhuista tuntee.
olla itsellään kohta syyllinen olo, kun tulikin tässä vaadittua omaansa takaisin. Ilmeisesti en ymmärrä nykymaailmaa ja käytäntöjä. Kai varkaillakin on oikeutensa. Varmasti varasti tarpeeseen sen liikkupelin, koska sen kanssa nyt liikkuu teillä ja toreilla, mutta periaatteesta en hyväksy, että asia päättyi tältä erää näin.
puolustaa pyörävarasta. Saatko kicksejä?
Kuka tahansa nyt voi väittää mitä tahansa pyörää omakseen. Ei kai poliisikaan voi keneltäkään pyörää ottaa ilman mitään todisteita.