Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lapsiperheet ovat tehneet kun ansaitsivat ylimääräisen lapsilisän

28.11.2022 |

Jotain yhteiskullaisesti hyväähän tuon eteen olisi pitänyt tehdä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää uusia veronmaksajia (toivottavasti).

Vierailija
2/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sinäkin joka päivä, kun loisit meidän verovaroilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaneet perhettä. Suurin osa käyny myös töissä ja pyörittänyt yhteiskuntaa. Joustaneet korona-aikana. Mitä kukaan on tehnyt ansaitakseen mitään? Mitä Uusivirta oli tehnyt ansaitakseen rahaa yhteiskunnantukima?

Vierailija
4/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran saavat korotetun lapsilisän. KERRAN. Voi kauheeta.

Vierailija
5/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta kun kaikista ei tule veronmaksajia 

Kokemuksestako puhut?

Vierailija
6/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheet ovat ansainneet tämän.

Vierailija
7/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat tehneet? No mitä olisi pitänyt tehdä?

Vierailija
8/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kuule, he on tehneet lisää veronmaksajia tähän maahan! Olen itsekin lapseton, mutten voi ymmärtää tätä joidenkin lapsettomien vihaa lapsiperheitä kohtaan! Lapsiperheet todellakin ovat lisätuen ansainneet, näinä aikoina varsinkin!

Muutenkaan esim pieniä lapsiaan kotona hoitava vanhempi ei mitään hulluja tukia saa. Naapurissa asuu siis perhe, jossa 2,5v ja 1v Muksut, muija hoitaa heitä kotona ja saa pienemmästä lapsesta kotihoidontukea 350e/kk, isommasta noin 100e. Plus lapsilisät. Eli noin 650e/kk. Mies tienaa bruttona noin 2800e/kk.

Itse sain työttömänä minityöttömyystuen, joka sekin oli jopa noin 700e/kk. Eli minä sain enemmän rahaa tulina pelkästä "kotona makaamisesta" toki hain töitä ja noin 6kk kuluttua pääsinkin töihin, mutta ihan näin vertailun vuoksi.... tuo nainen kuitenkin kasvattaa kahta lasta. Hän on töissä 24/7.

Ja btw, yhden alle 3-vuotiaan hoito päiväkodissa maksaa kunnalle noin 1500-1700e/kk..... :D

M33

Vierailija
9/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää niitä lapsi perheitä jolla ei jouluisin ole varaa ostaa lapsille lahjoja tai jouluksi ruokaa. Ovat varmasti todella kiitollisia ja onnellisia että saavat enemmän rahaa.

Vierailija
10/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmettelen että raha tulee tilille päivä ennen joulua. Tulee kiire päivässä ostaa vielä tarpeettomat asiat..

Vierailija
11/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kuule, he on tehneet lisää veronmaksajia tähän maahan! Olen itsekin lapseton, mutten voi ymmärtää tätä joidenkin lapsettomien vihaa lapsiperheitä kohtaan! Lapsiperheet todellakin ovat lisätuen ansainneet, näinä aikoina varsinkin!

Muutenkaan esim pieniä lapsiaan kotona hoitava vanhempi ei mitään hulluja tukia saa. Naapurissa asuu siis perhe, jossa 2,5v ja 1v Muksut, muija hoitaa heitä kotona ja saa pienemmästä lapsesta kotihoidontukea 350e/kk, isommasta noin 100e. Plus lapsilisät. Eli noin 650e/kk. Mies tienaa bruttona noin 2800e/kk.

Itse sain työttömänä minityöttömyystuen, joka sekin oli jopa noin 700e/kk. Eli minä sain enemmän rahaa tulina pelkästä "kotona makaamisesta" toki hain töitä ja noin 6kk kuluttua pääsinkin töihin, mutta ihan näin vertailun vuoksi.... tuo nainen kuitenkin kasvattaa kahta lasta. Hän on töissä 24/7.

Ja btw, yhden alle 3-vuotiaan hoito päiväkodissa maksaa kunnalle noin 1500-1700e/kk..... :D

M33

Sun naapureilles toi tuplalapsilisä tuleekin tarpeeseen - aika avoimesti te nuoret keskustelette nykyään palkoista ja tuista mitä saatte, kun noin tarkkaan tiedät naapurin raha-asiat.

Vierailija
12/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän lisän olisi voinut kohdentaa työssäkäyville perheille, jotka itse maksavat laskunsa. Lusmut saa jo ihan liikaa tukia muutenkin.

Vierailija
13/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat tehneet lapsia eli kantaneet vastuuta väestön uusiutumisesta.

Vierailija
14/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kiitosta siitä kun olen työllistänyt neuvolaa, synnäriä, päiväkotia, koulua jne. Muuten ne ois kaikki työttömiä.

Vierailija
15/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan olemassa. Minä olen tyytyväinen, 200 euroa lisää rahaa jouluksi, me like.

Vierailija
16/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisän koko idea on tarkoitus tasata tuloeroa lapsettoman ja lapsellisen välillä.

Vastaus kysymykseesi on yksinkertaisesti se, että he ovat hankkineet lapsia.

Vierailija
17/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta kun kaikista ei tule veronmaksajia 

Lapsiperheet ja nuo lapset sitten aikuisenakin käyttävät myös erilaisia palveluita, minkä ansiosta yhteiskunnan rattaat pyörii. Kunnat alkaa pikkuhiljaa kuolla ellei lapsia synny, kun eihän jonkun muutaman vanhuksen takia voi pitää yllä kaikkia maailman palveluita eikä siellä sitten olisi kenellekään työtäkään jne.

Vierailija
18/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää niitä lapsi perheitä jolla ei jouluisin ole varaa ostaa lapsille lahjoja tai jouluksi ruokaa. Ovat varmasti todella kiitollisia ja onnellisia että saavat enemmän rahaa.

Eiköhän tuokin raha mene kaljaan ja röökiin. Joulu on joka vuosi samaan aikaan, asioita voi ennakoida ja ostaa lahjat pikkuhiljaa.

Vierailija
19/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Sun naapureilles toi tuplalapsilisä tuleekin tarpeeseen - aika avoimesti te nuoret keskustelette nykyään palkoista ja tuista mitä saatte, kun noin tarkkaan tiedät naapurin raha-asiat.

Noi kotihoidontuen yms summat näkee ihan kuka tahansa Kelan sivuilta.

Eikä palkan määrä ole nykypäivänä myöskään mikään suuri salaisuus.

Vierailija
20/22 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Noi kotihoidontuen yms summat näkee ihan kuka tahansa Kelan sivuilta.

Eikä palkan määrä ole nykypäivänä myöskään mikään suuri salaisuus.

Niinpä, eikä tuossa välttämättä tarvitse kuin suunnilleen tietää että missä joku on töissä. Sen perusteellakin jo voi selvittää paljonko alalla keskimäärin tienaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi