Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 vuotiaan pojan uhma äitiä kohtaan

Vierailija
26.11.2022 |

Poika on nyt 10,5 vuotta. Olemme isän kanssa eronneet. Ongelmana on täällä minun luona vaihtelevasti esiintyvä, välillä aika suurikin uhma. Ei siis noudata sääntöjä, varastaa, valehtelee, väittää vastaan, naureskelee, näsäviisastelee, haukkuu minua ja esittää että mikään ei kiinnosta. Rangaistuksia annan kyllä, otan puhelimen ja television pois tai muita etuja, mutta ei juurikaan vaikuta. Tuntuu että hän vain oikein haluaa haastaa minua ja sitten naureskelee kun "et voi minulle mitään". Ja jos ja kun vaikka talutan omaan huoneeseen miettimään asioita kun en jaksa kuunnella suunsoittoa, niin huutaa että älä satuta ja että olen väkivaltainen (mitä en siis todellakaan kyllä ole).

Koulu menee tällä hetkellä suht hyvin, hänellä on kavereita, ei kiusaamista. Kavereiden kesken jutut on jossain määrin tietty hurjia, nokittelua ja kilpailua ym kovistelua. Välillä on kotona myös "nätisti" ja osaa olla myös yhteistyökykyinen. Kaipaa paljon myös hellyyttä, vaikka ei sitä pyydä/sano.

Mietin vain että mistä tälläinen käytös kumpuaa, mitä voisin tehdä toisin tai eri tavalla? Onko ikään kuuluvaa vai huolestuttavaa? Miten siihen kannattaa reagoida kun lapsi selkeästi vaan uhmaa/ hakee rajojaan/ haastaa?

Minun eka tuleva teini, niin olen hieman hukassa...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen pojan perusluonne on? Onko aina ollut itsekäs tms? Vai onko ollut aiemmin kiltti, nyt muuttunut? Jos jälkimmäinen, niin en olisi huolissani. Temppuilee sinulle koska olet turvallinen ja hakee rajojaan. Jos taas on aina ollut itsekäs lapsi, saattaa olla ongelmia edessä.

Vierailija
2/7 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus löytyy ihan seuraamalla kaikkea sitä julmaa ja ikävää Suomessakin nykyään tapahtuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa ihan perinteiset rangaistukset käyttöön jos nuo etuuden poistamiset eivät toimi.

Vierailija
4/7 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi kurinpitotilanteissa uhkailee sinua lasulla niin kerro, että lasu sattuu eniten häntä itseään. Sano, että lastenkodissa on yhtä tiukka kuri kuin armeijassa ja että hoitajat siellä ovat kaikin puolin ikäviä.

Vierailija
5/7 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin tuollaisesta käytöksestä tuon ikäisenä saanut remmiä.

Vierailija
6/7 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen sitten kasvatit?

Vierailija
7/7 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikä alkaa. Uskaltaa sulle näyttää tunteita.

Tehkää kivoja juttuja mistä tulee molemmille hyvä mieli, ja muista pitää välillä sylissä ja silittää hiuksia.

Saattaa oireilla jotain, tärkeintä että et ajaudu turhaan sotatilaan. Se on lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan