Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna taas tilipäivä, jee!

Vierailija
24.11.2022 |

Hurraa ja taas huomenna maa järisee kun tulee kahden viikon tili. 860€ sitä taas tulee ja edellisistäkin vielä jäljellä 46€. Jos maksaisi oman osuuden asuntolainasta 530€ ja vesilaskun 100€, tankkaisi auton 100€. Eiköhän sitä lopuilla 160€ pari viikkoa pärjää. Seuraavasta tilistä täytyy maksaa sähkölasku reilu 300€, puhelinlaskuja 100€, vakuutuksia 180€, tankata autoo 100€ ja taas sitä jää rahaa vielä parisataa kahdelle viikolle. Vaimo se on vähän pienempipalkkainen, maksaa osuutensa lainasta ja ruoat. Iskä x 3

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, aikamoista. 😢

Vierailija
2/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kun kerroit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, aikamoista. 😢

Tulee kanssa aina surullinen olo kun lukee ettei ole oikein osattu suhteuttaa niitä menoja tuloihin. Velkaa, lapsia, jne on enemmän mikä se oma kantokyky olisi. Jotain positiivista pitää aina myös löytää. Nyt ei sentään syytelty hallitusta.

Vierailija
4/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, aikamoista. 😢

Kun sanotaan että lapset maksavat niin ja niin paljon. No tietysti heidän osuutensa on ruoka, vesi, sähkö, vakuutus jne. kuluista, mutta mitä näiden pakollisten jälkeen jää niin kyllä se on kymmenissä euroissa mitä kolmelle lapselle voi kuukaudessa antaa ja se menee usein vaatteisiin... Ap

Vierailija
5/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko soitit iltapäivälehtiin? 

Vierailija
6/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että noilla tuloilla ja menoilla sulla on vielä 46 e jäljellä edellisestä tilistä ! Teidän kohdalla olen iloinen joulukuun ylimääräisistä lapsilisista, vaikka muuten niitä turhina pidänkin.

Vierailija
7/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui. Minkä ikäiset lapset?

Vierailija
8/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, aikamoista. 😢

Tulee kanssa aina surullinen olo kun lukee ettei ole oikein osattu suhteuttaa niitä menoja tuloihin. Velkaa, lapsia, jne on enemmän mikä se oma kantokyky olisi. Jotain positiivista pitää aina myös löytää. Nyt ei sentään syytelty hallitusta.

Mutta rahaa on edelleen, emme koe ollenkaan että olisi tiukkaa. Toki on menetetty koti ja jouduttu ottamaan tuloihimme nähden melkoinen määrä lainaa, jotta saimme rakennettua uuden kodin. Mutta emme kertaakaan ole olleet tilanteessa että rahaa ei ole. 160€ saa lapsille jo hyvin joululahjoja ja mitä mä aikuinen tarvitsen, en mitään kun on laskut maksattu ja ruokaa, työpaikka. Ap

Vierailija
9/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4-10v

Vierailija
10/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, aikamoista. 😢

Mutta rahaa on edelleen, emme koe ollenkaan että olisi tiukkaa. Toki on menetetty koti ja jouduttu ottamaan tuloihimme nähden melkoinen määrä lainaa, jotta saimme rakennettua uuden kodin. Mutta emme kertaakaan ole olleet tilanteessa että rahaa ei ole. 160€ saa lapsille jo hyvin joululahjoja ja mitä mä aikuinen tarvitsen, en mitään kun on laskut maksattu ja ruokaa, työpaikka. Ap

Hyvä. Pidä kiinni tuosta myönteisestä asenteestasi.

Vierailija
11/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, aikamoista. 😢

Minkä suuruiset tulot pitää osata suhteuttaa menoihin? Osaisitko itse suhteuttaa menosi, jos tuloja olisi vain 500 euroa?

Vierailija
12/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, aikamoista. 😢

Minkä suuruiset tulot pitää osata suhteuttaa menoihin? Osaisitko itse suhteuttaa menosi, jos tuloja olisi vain 500 euroa?

Kyllä, olen opiskellut ja myös ollut työttömänä. Nyt teen vain osa-aika työtä.

Vierailija
13/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, aikamoista. 😢

Olen eri. Millaisessa tilanteessa ihmisellä on tuloja vain 500€? 

Vierailija
14/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4-10v

Tsemppiä. Sitten kun he kasvavat nousee kulut ihan eri tasolle.

Vierailija
15/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsia on kolme? Yksi tai kaksi mahdollistaisi ihan eri elintason. Vai olitko aiemmin paljon paremmin palkatussa työpaikassa josta olet pudonnut surkeille palkoille? 

Vierailija
16/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, aikamoista. 😢

Olen eri. Millaisessa tilanteessa ihmisellä on tuloja vain 500€? 

Vastaa vaikka ensimmäiseen kysymykseeni, jos toiseen et osaa vastata. Minusta on naurettavaa hokea "tulot pitää suhteuttaa menoihin" oletuksella, että kaikki tienaavat jonkun vähimmäissumman ja sillä pystyy tulemaan toimeen. Loputtomiin ei pysty sopeuttamaan, jos tulot ovat liian pienet. 

Vierailija
17/17 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsia on kolme? Yksi tai kaksi mahdollistaisi ihan eri elintason. Vai olitko aiemmin paljon paremmin palkatussa työpaikassa josta olet pudonnut surkeille palkoille? 

Miten yksi lapsi vähemmän vaikuttaisi elintasoomme? Ei juuri mitenkään, olisiko 100€ kuukaudessa enemmän jos lapsia olisi vain kaksi. Miten niin pudonnut surkeille palkoille. Mielestäni minulla on normaali metallialan palkka vuorotyöstä, lisineen melkein 15€ tunti. Kun aloitin pian 20 vuotta sitten palkkani oli 7,3€, eli se on noussut yli puolella. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän