¤¤¤ SYYSmuoriso, se on KESKIVIIKKO ¤¤¤
Kommentit (16)
Eilistä ken kaipaa, klikatkoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8786888&p=1&tmode=1&smode…
Mimmulille lohtua ja uskoa parantumiseen, kuin myös Lilalle!
Puhutaan, että äidit ovat " toivossa väkevät" - päteekö se myös kun tyttäristä on tullut äitejä? Että tyttäret voivat toivoa omat äitinsä ehjiksi?
Mihin kaikkeen äitien väkevyys yleensäkin riittää?
Hmm, onko Enkuli mennyt jo? Iltailmoittautumista en muista nähneeni.
Heräsin ennen viittä, enkä saanut unta.. Tänään siskoa tapaamaan ja neuvolapäivä. Nea äsken huuteli, toivottavasti nukkuu. Jospa vaikka uskaltautuisi pesulle.
Ynis, voimia ja toivotaan, että asiat järjestyy.
Kaikille jaksamisia ja hyvää mieltä!
Palailen päivällä!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv38+4
Kiitos kaikille tuesta ja korvana olo tarjouksista. Onneksi on paikka ja siellä ihmiset, mihin pystyy aina luottamaan. Äiti lähtee tänään kohti kotiaan, joten saa nähdä iskeytyykö tama kaikki viime päivien epätoivo kunnolla, vai olenko vain niin turta, että se on tässä tällä hetkellä tämä reakonti. Eilisilta ei parantanut viilinkejä puhelinsoiton myötä, mutta kai tällä tien kuoppaisuudella ja mutkikkuudella on jokin syvä tarkoitus. Ainakin se kasvattaa.
Nöösä on nauttinut koko sydämestään mummin kanssa olosta. Ihana pari. Mummi jaksaa hössöttää ja pelleillä. Mielikuvituskaveritkin on mukana menossa.
Ayppa pohti asioita, jotka on aina pohdituttaneet täällä, kun asetelma on aika usein täällä se, että tytär on äiti.
Lilalle paljon voimia. Olet ajatuksissani. Haleja.
Enkeliä ja Reeliä jännitän. Käyn töissäkin koneella tsiljoona kertaa. HArmillista, että tänään on piitkä kokous ja olen koneen ulottumattomissa. Suppareita molemmille.
Ynikselle jaksua.
Nyt katkes ajatus, täytyy vissiin aloittaa työn teko... Onneksi on edessä hoitavan hartauden pito KETT-menetelmällä. Hiljaisuutta ja kauniita asetelmia yhdessä lasten kanssa tehden. Olen Jumalan silmissä kaunis.
-Mimmuli ja Nöösä
Mimmulille ja Lilalle roppakaupalla halauksia ja jaksamista äitienne sairauksien aiheuttamaan huoleen. Kurjaa :(
Mikäkin täällä jännitän Reeliä ja Enkeliä!
Omanapainen valitus: ei se miehen selkä mitään parantunut. Kunhan kiusallaan oli pari päivää helpompana. Nyt on taas ihan mahdoton, kulkee etukumarassa ja vinossa, tuskasta irvistellen. Itselläni alkaa iltaisin olla aika hankalia liitoskipuja ja supisteluakin, eikä taatusti loppua kohden helpota - joten alkaa tässä vähän hirvittää!! Kiristellään ja vaihdetaan ajatuksia melkoisen ärtyneillä äänensävyillä päivittäin. Minusta tuntuu, että en lepää hetkeäkään aamukuuden ja iltayhdeksän välillä - ja iltayhdeksältä olenkin jo matkalla unten maille, jotta jaksan seuraavan päivän. Miehen kanssa ei kahdenkeskistä hetkeä ole ollut varmaan kuukauteen, ja pelottavinta on, ettei sellaista oikein edes kaipaa.
Edessä on siis ehkä sittenkin selkäleikkaus. Minä raskaudun lisää ja lisää, kohta saadaan muuttaa taas sinne mummolaan jotta saadaan lisäkäsiä avuksi. Työni on sellainen, että täällä ei supista eikä satu, onneksi.
Toisaalta, tiedän, tämäkin on tavallaan niin pientä. Selkä tulee parantumaan tavalla tai toisella - niin se on aina tehnyt! - ja mahassa potkii ihanasti pieni vauveli. Päällimmäinen ajatus on koko ajan, että kunhan Vennalla ja masuvauvalla vaan on kaikki hyvin, kyllä me aikuiset kestetään.
Kiitos kun kuuntelitte - aina helpottaa kun vähän purkaa mieltään.
- tea -
Ensin Mimmulille ja Lilalle jaksuja, viisaat sanat on tulleet jo aiemmissa viesteissä, en osaa niihin enää mitään lisätä.
Tealta myös supistukset ym. vaivat pois!
Viime yö oli ahdas koska Ida nukahti illalla meidän sänkyyn ja mies ei mun pyynnöistä huolimatta kantanu tyttöä omaan sänkyynsä. Varmaan kostautuu ku sanon tän mut Ida on nyt pari vkoa nukkunu koko yön omassa sängyssä, yleensä on tullu meidän väliin siinä 4-5 aikaan. Nyt vaan aamuisin huutelee et missä olet äiti jne. Ja vaippa on ollu aamuisin kuiva jo varmaan pari vkoa, mut päivisin kyllä kastuu... Kummallinen tyttö! Siis kun päiväunillekaan ei tarvii vaippaa, mut hereillä ollessa kiukuttelee vastaan jos ehdottaa potalle menoa.
Suoritan parhaillaan tota K-ryhmän mestarimyyjäkurssia, aikaa tehtävien tekoon on marraskuun loppuun asti ja mulla on enää 9 kysymystä jäljellä. Siis ne tehtävät tehdään netissä, niitä on yhteensä 122, aiheena pukeutuminen ja kysymykset on sellaisia missä valitaan aina oikeat vastaukset, vääristä menee miinusta. Aika paljon saa tota kirjaa selailla et löytää oikeat vastaukset, onneksi on myös google :)
Ja lisää koulujuttua, finanssioikeuden tentti 5!!! Hoh no siihen se ilo varmaan loppuukin kun päästään näihin muihin kokeisiin.
Meillä on nyt pieni ongelma Idan joululahjan suhteen, ostin aikoja sitten alesta baby bornin (vanha malli, ei saa kylvettää) ja se piti antaa nyt joululahjaksi. nyt kuitenkin mun mamma oli ostanu Idalle vauvanuken, ilmeisesti baby born sekin... että mitä me nyt tehdään tolle meidän ostamalle? Myynkö mä sen, vai säästänkö edelleen et Ida saa sen joskus toiste? Toisaalta vähän turhaa olla 2 lähes samanlaista nukkea, tosin toi meidän ostama on tummaihoinen... Oli mullakin kyllä pienenä 10 nukkea (joo perheen ainut lapsi 5½ vuoden ajan) mut mut mut.... en tiiä! Toisaalta voisin antaa ton miehen siskon lapselle, ja sit miehen vanhemmat vaikka ostais Idalle legoja tms. et vähän niinku vaihdettais...
Kiva Lila muuten et autokuviot selvis!
No mut nyt on vielä ruotsin tiivistelmä ja enkun läksyt jäljellä, joten varmaan sitten niiden kimppuun.
Petra, Ida ja vauva rv 33+5 kaiketi...
heissan. Joku ihme kirjoitusblokki, en saa sanaakaan aikaiseksi. Luen kyllä ja itken täällä mukana murheissanne, mutta en saa mitään kirjoitettua....
Mimmuli, halaus ja voimia! Samoin muille murheen, surun tai vaikeiden asioden kanssa painiskeleville. Mä en ole ollut koskaan hyvä sanomaan oikeita sanoja, mutta ajatuksissani lähetän teille paljon voimia ja kaikkea hyvää.
Lila, kiva kun edes autosta tuli hyviä uutisia!
Tean miehen selkäkin harmittaa, toivottvasti tulisi pian kuntoon!!
Sitten seuraa omanapaosuus, raportti lääkärikäynnistä: Kaikki masussa ok. Syke 150 (ollut nyt pari viimeistä kertaa, aikaisemmin aina " poikasyke" vaan 135-140, hmmmm.), hemppa 112 vaan, pissat ok, paino samat kun viimeksi kaksi viikkoa sitten (jee!!), kohdunsuu pehmentynyt, mutta kiinni, joku mitta 1,5cm (kohdunkaulaa tai jotain????). Ei kuulemma synny vielä tänään (heh;), mutta edistystä hieman tapahtunut edelliseen lääkärikäyntiin, jolloin paikat vielä kiinteät, nyt siis pehmeät.
Lääkäri, huonoa suomea puhuva ulkomaalainen nuori ja komeakin (?) tyyppi, suorastaan kehoitti harrastamaan seksiä viikot 38 eteenpäin, että ei menisi yliaikaiseksi, kuulemma masussa asustaa taas
isomman puoleinen kaveri. Lääkäri sanoi leikillään että saisi syntyä viikoilla 39+1, ja sehän sopisi mulle :) Oli aika hauska tapaus muutenkin, paljon mukavampi kuin edellinen lääkärikokemukseni.
Neuvolan täti kysyi haluanko ensi viikolla neuvolaan, sain itse valita menenkö vai en. Sanoin että mitä siellä turhaan juoksemmaan kun kaikki ok, soitan jos tulee jotain ihmeellistä ja olo selkeästi tästä muuttuu. Eli nyt mulla seuraava käynti vasta kahden viikon päästä (silloin rv38) TAYSiin kokoarvioon meno, siellä ultrataan ja tarkastetaan tilanne. Sitten vaan synnytystä " kotikonstein käynnistelemään" . Hui. Alkoi huimata, ollaanko me todella jo NIIN lähellä....???
Mieltä ilostuttaa nyt monta asiaa, paino ei ollut noussut, vauvalla näyttäisi olevan kaikki hyvin ja ulkonakin ihana ilma. Harmituspuolella mieltä stressaa keskeneräinen vessaremppa ja kaikki siihen liittyvät ongelmat.... Energiaa hommaan loppuunviemiseen ei oikein olisi.
Enkelile ja Reelille peukutan onnistunutta synnytysreissua pikapuoliin!
nyt ruokaa pöytään laittamaan. Voikaa hyvin!
äitikuu rv 36+1 + poitsu
enhän mä voikaan 39+1 synnyttää, sit mä en pääse pikkujouluihin....
Tärkeysjärjestys asioihin, hei!!
äk ;D
Täällä ollaan eikä muuta voida..
Vähän vihloo alapäässä mutta muuten HYVIN! rauhallista. Miehellä ei ois enää kuin kaks iltaa kurssia jäljellä ja ens viikolla koe joten ei tainnu syntyä tänä pienokainen kurssin aikana.
Kohta pitäs suunnistaa neuvolaan. Poikkeuksellisesti iltapäiävllä.. Oisko ajatellut täti neuvolassa että jos aamulla synnytän niin ehdin vielä ilmoittaa.. No, varmaan vielä enskin viikolla oon siellä käymässä mut se nyt on kai sit vioimeinen kerta.. kun sit on jo yliaikaiskontrolli seuraavalla. Laskeskelin et 21. päivä sit olen siellä Kättärillä viimeistään.. edes kontrollissa!
Tein tuossa aikani kuluksi jo 30 joulukorttia kun poitsu oli aamun tarhassa ja meni sit vielä meni mumman luo isin kyydissä kun niiltä oli simahtanut akku autosta eivätkä pääse mihinkään ilman kyytiä. Niin oon vietellyt täällä rauhaisaa aamua.
Mahassa on kyllä nyt selvästi hiljaisempaa kuin vähään aikaan. Ja vatsakin oli vähän sekaisin.. Yritän tässä selvästi etsiä niitä pieniäkin merkkejä synnytyksen lähenemisestä, kun mitään ei todella oo tapahtumassa. Mut nyt poistun jotain vähän syöpöttelemään ennen neuvolaa..
See you soon
Reeli ja masu jo 39+4
Voi rasitus kun tää netti on tökkinyt. Tai vauva sivut vaan. En ole kertakaikkiaan päässyt tänne. Eilen sen verran sain auki pinoa, kun tää latasi aina muutaman minuutin sivua, että jotain kuulumisia luin.
Enkeli ei ollut vielä synnyttämässä, sitä olen miettinyt täällä kun en ole päässyt pinoon. Mutta pian varmaan jo täydessä touhussa:)
Mimmulilla surua ja murhetta:( Paljon voimia.
Muista kuulumisista en siis valitettavasti ole vielä perillä. Latailen tässä näitä pinoja uusiin ikkunoihin.
Onnilla näyttää olevan silmät tulehduksen kourissa. Vihreää räkää on tullut nenästä eilisestä asti kun nuha on kestänyt nyt viikon. Silmistä tulee kirkasta nestettä sekä vihreää paksumpaa tavaraa. Huomiselle saatiin lääkäriin aika.
Eilinen oli taas eka päivä pariin viikkoon, ettei tarvinut mistään kinata Onnin kanssa. Kuin veitsellä leikaten aina vaihtuu nämä vaiheet:) Vaikka heräs tunnin jälkeen päiväunilta kun traktori tuli viiden metrin päähän pukkaamaan lunta, oli tosi hyväntuulinen. Kuski vaan sai aika murhaavia katseita multa;) Onni meinas nukahtaa vielä sisälle muttei sittenkään.
Illallapa tulikin uni heti kun oltiin oltu 2,5h pihalla naapurin kanssa. Tosi kiva tuttavuus! Onni leikkii heidän 4-vuotiaan tytön kanssa niin innoissaan. Niin, ja kerrankin kun Onni nukkui puoli 8 asti, meillä oli menoja. Etten itse sitten voinut nukkua. Käytiin ekaa kertaa hammashoitajalla tänään. Hyvin meni käynti. Huulet vaan pojalla niin kuivat ja kireät että kun piti vähän itkeä, tuli huulesta verta.
Ihanaa saatiin avoimessa tänää askarreltua isänpäiväkortit kaikille joille sellainen tarvii antaa. Mentiin siis avoimeen vaikka Onnin päivän kunto oli kyllä heikompi ku viikko sitten kun kyselin voiko nuhassa mennä...
Jos nyt lukaisis nuo pinot läpi. Sitten kai pitää mennä syömään. Väsyttäis kovasti mutta jospa kerrankin leipois vaikka tai tekis jotain hyödyllistä kun Onni nukkuu. Omat päikyt on unelmaa vaan. Havahdun aina kun häläri avaa linjan jos pihalla joku vähän liikahtaa.
T-P
Neuvolassa ei mitään kummallista. Painoa tullut nyt yhteensä 3kg ja th arvioi, että vauva on pitkä ja siro ja suunnilleen kolmekiloinen, ei ainakaan enää alle! Ja sanoi myös, että lupaavalta näyttää, että pian syntyisi, kun sitä limatulppaa tullut useampana päivänä ja sit nää supistukset. No nyt ei niitä taas ole kuulunut. Mut synnytys tilattu siis viikonlopuksi! :) Nea viihtyi hyvin siskoni kanssa neuvolan ajan, mutta sai taas kohtauksen kun pikkuvauva itki. Bussissa pelkäsi viereisissä rattaissa olevaa poikaa (joka oli hiljaa tutti suussa) ja itki vaan, et äitin syliin. No enhän mä siellä täydessä bussissa pystynyt alkaa rattaista irrottelemaan, mut mikään ei auttanut. Jäätiin lopulta puolessa välissä matkaa pois ja mä olin itse jo ihan itkun partaalla, kun tuntui, ettei jaksa tätä hankaluutta!! Voi kun Nea ei kokisi vauvan tuloa ihan kamalana, pelottavana asiana..mun niin ahdistaa!
Tomera, onnittelut koulumenestyksestä! :) Ja jaksamisia tehtävien kanssa!
Äitikuu, niin ne viikot vierii! :) Jaksamisia rempan kanssa!
Mimmulille paljon siunausta ja voimia!
Tea, ymmärrän niin sun huolen miehesi selän kanssa, niin samanlaisia hetkiä eletty meillä! Jos supistelee, niin sairaslomalle vaan, että saisit itsekin vähän levättyä. Kunpa jo helpottaisi!
Reeli, jospas jo pian lähdet synnyttämään, kun mahakin sekaisin! :) Oletpa ahkera korttien kanssa, mä en varmaan jaksa tänä vuonna niitä juuri lähetellä!
Miten Jatu voi?
TP:n Onskalle paranemisia!
Ihanaa kun on aurinkoinen ilma. On vaan kammottavaa kun pimeä tulee niin aikaisin ja mä oisin kuudelta illalla valmis yöunille. Tänään onneksi mennään sinne kirjastoon, niin tulee vähän ulkoiltua.
TAAS tekis mieli herkkuja, oon ihan riippuvainen. Ja glögiä. Join sitä eilenkin ja taas tekee mieli. No ei oo meillä, pitäis ostaa lisää. Jos jäätelöä ottais. Illalla voisin kyllä jo imuroida valmiiksi, kun huomenna siivouspäivä ja sit tarttisi enää pestä ne lattiat ja vessa, pyyhkiä pölyt. Nyt lyö tyhjää päässä.. Eipä muuta tällä kertaa!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv38+4
Elikkäs jäässä. Ihan alkaa pikkusormen päät meneen tunnottomiksi. Mulla on ihan onneton ääreisverenkierto. Palelee nytkin kovasti ja join vielä kylmää kaakaota.
Onni tuli sisälle nukkumaan. Vajaan tunnin nukkui vaunuissa, yski ja lopulta itki kovasti. Riisuin ja vein omaan sänkyyn. Voi pientä.
Enkelille voimia!!! Tosi kurjalle tuntuu sun puolesta, että Nea pelkää itkuja yms. Mutta uskon, että kun teidän vauva syntyy, tottuu siihen pian. Onhan se vauva sitten koko ajan kotona ja siihen voi tutustua sitten paremmin.
Mulla kans kauhea herkkuhimo. Ai niin Enkeli, pari viikkoa sitten kävin kaverin kanssa syömässä ravintolassa lauantaina. Herneen asiasta nenuun vetäissyt mies oli leiponut mun poissa ollessa SUN OHJEELLA noita hiivatin hyviä suklaakeksejä. JOita äskenkin tuossa pari vetäsin! Että kiitti vaan, hyviä ovat ja varmaan aika kevyitäkin:)
Se joulu. Olis vuoro mennä anoppilaan mutta minusta on ihan selvää, että ollaan joulu kotona kun kerran on oma koti. Niin, tämä on se olettamus. Ja kuten koulussa opetettiin: assumption is the mother of all fuck-ups! Niin tälläkin kertaa. Mies sai hirveät raivarit kun HÄN haluaa mennä kotiinsa jouluna. Ennen ei ole pahemmin kotiinsa halunnut ja jouluista on aina sanonut, että ihan sama hänelle missä ne vietetään. Minä sanoin, että joulu OLLAAN KOTONA, piste. Se vaan jankkasi, että hän haluaa joululomalla (kokonainen viikko) käydä kotona. Mun mielestä joululoma ja joulu on kaks eri asiaa kuten sian jalka ja jalansija:D Se vaan raivosi ja huusi että perkele millanen akka sustakin on tullut! Mua meinas naurattaa vaan, harvoin näen sitä noin raivona. Nytkään en kyllä nähnyt kun makasin sohvalle:) Tämä oli se meidän äänen avaus sunnuntaina. Sanoinpa anopistankin aika rumasti. MInä kun en sellaisen ihmisen kanssa paljon haluais olla tekemisissä, joka joka käänteessä on 8,5v moittinut mua miehelleni. Eikä koskaan, ei siis ikinä, ole mulle sanonut mitään suoraan eikä edes kiertoteitse. Ei puhuta ikinä anopin kanssa mistään.
No, katsotaan nyt mihin tämä " keskustelu" johtaa.
Tänään olis vesijuoksupäivä. Tai ilta. MIes tulee viideksi kotiin ja mä strattaan heti paikalla.
Tean mies kipeän selkänsä kanssa kuulostaa samalle kuin minä silloin kun kipu on pahimmillaan. O n n e k s i pahimmillaan se on ollu viimeksi vuosi sitten. Kierossa ja kumarassa eikä jalat tuolloin enää kantaneet. JOs saan olla utelias, mikä miehesi selässä on? Mä menen kuvaukseen vasta tammikuussa. Paranemista miehellesi ja sulta itseltäs supistukset huis hiiteen vielä vähänksi aikaa!
Nyt taidan käydä kurkkaamassa pientä potilasta.
T-P
Maha mieluummin pienenemään päin, eli kai siellä jonkinlaista laskeutumista on tapahtunut. Ja aika reipas liikkumaan kun käänsi vielä täysin kylkeä terkan etsiessä sydänääniä. Ihmetteli th kun huonosti kuuluvat vaikka liikkeet tuntuu selvästi, niin vauvapa oli kääntänyt jalkansa sillä aikaa anturin puolelle.. ei ihme jos vähänhuonosti äänet kuului. Meikällä painoa tullu 13kg ja huomenna labraan kun valkkarit oli koholla.. RR yläpaine hipoo just sataa joten suurempia ongelmia ei varmaan sen takia tiedossa. Saattaa kyllä olla taas hiivatulehdus.. Katsotaan nyt. Jospa vaikka pieni " ronklaaminen" auttaisi supistusten aikaansaannissakin.. :)
Oon just yrittänyt keksiä vaikka mitä tekemistä kuten niiden korttien.. kun tuntuu niin tylsältä aika. Leivoin suklaakakunkin kun sain tädiltäni tummsuklaa levyn eikä meillä kukaan sitä sellaisena osaa syödä, laitanpahan sit vaikka puoli kakkua pakastimeen niin on jotain vierasvaraa tulevan varalle.
Huomiseen.. Muuta ei nyt just tuu mieleen
Reeli, Lenni ja masukas edelleen 39+4
minä täällä. Hiljaista tosiaan on. Mäkin menen kohta saunaan...
remppahomma edistynyt tänään SUUREN harppauksen, olen ollut ahkera. Hyvä minä.
jaha, nyt huudetaan äitiä, menen hakemana saunanpuhtaan pojan ..
äk
Vasta pinon ääressä. Töissä oli infotilaisuus iltapäivällä ja aamupäivän olin liikenteessä. Jäivät ihmiset juomaan oluttakin infon jälkeen, osa. Minä olin autolla ja lapset mummin kanssa kotona, joten lyhyen istumisen jälkeen lähdin kotiin. Pääsin kyllä vielä yksin kauppaan, ihan nautinnollista. Huomiseksi jäänkin kotiin tekemään töitä taas. Mieskin tulee sitten iltamyöhällä, tai oikeammin yöllä. On jo syytäkin! :) Näin poikki en ole ollutkaan aikoihin.
T-P, miten se ensi viikko? Ke vai to? En jaksa s-postiin loggautua taas:) Tyhmä kotikone, kun ei toimi. Ois aina s-posti auki.
En näköjään osaa ajatella taas mitään. Enkä muista pinostakaan mitään. Hohhoijakkaa.
T: Ynis
Mikä valvottaa?
jatu