Ahdistaa oma tilanne
Olen vasta 36 ja sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa. Sen lisäksi epäillään jotain vikaa sydämessä jonka takia käyn lukuisissa kokeissa (sydämen magneettikoe, Thorax-röntgen keuhkoille, kaksi EKG:tä, verikokeet sydämeen liittyviin arvoihin, ultraääni) ja vielä tulee sydänlihaksen PET TT ja holter.
Olen töissä, teen fyysistä työtä ja olen koeajalla. Alan olla lopen uupunut, töissä en enää käy kokoaikaisestikaan mutten jaksa silti oikein mitään. Nukun paljon mutta väsyttää kuitenkin jatkuvasti. Töissä pitäisi olla tehokas, jotta sopimustani jatketaan.
En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä tai voisi tehdä, en halua menettää työpaikkaa, mutta olen niin poikki. En jaksa muuta vapaa-ajalla kuin maata tai tehdä jotain ruokaa ja siinä se. Puoliso minulla on muttei lapsia.
Kommentit (11)
Että onkohan musta oikein mihinkään. Olen yrittänyt hakea tietoa näistä ongelmista, mutta en löydä mitään. Mulla ei ole edes sukurasitteena kilpirauhasen vajaatoimintaa tai sydänongelmia vaan jostain nämä ovat vain tulleet ja näin nuorena. Ihmettelen sitä myös miten vain laitetaan joihinkin mystisiin sydänkokeisiin ja kardiologi sanoo ettei oikein tiedetä mitä tutkitaan ja missä se "vika" on. ap
Vierailija kirjoitti:
Itse olen eri syistä totaalisen väsynyt ja saamaton. Suoriudun käytännössä elämästä energiajuomien ja masennuslääkkeiden voimin. No ainakin jaksan joten kuten käydä töissä ja pyörittää juuri ja juuri arkea tällä tavalla. Tsemppiä.
Tsemppiä sinnekin tosiaan. Tuntuu muiden ongelmat kun palstaa seuraa niin kaukaisilta. Ja epäreilulta kun olen koko elämäni ollut fyysisesti aktiivinen ja pitänyt itsestäni huolta ja kortit ovat silti pskat. Eihän se kenenkään vika ole ja minkä sille voi. Kyllähän jotkut pienet lapsetkin sairastuvat. ap
Ikävä tilanne. Sinun pitää puhua avoimesti esimiehesi kanssa. Fyysinen työ voi käydä liian rankaksi, koska et ole kunnossa. Ei ole ollenkaan hyvä asia, että joudut lepäämään kaiken vapaa-ajan (ja olet silti väsynyt).
Terveys edellä on kuitenkin pakko mennä, koska ongelmat kuulostavat sen verran vakavilta.
Toivottavasti saat pian selvyyden sairauksista ja lääketieteen apua.
Joko sun pitää ottaa lomaa, levätä tai tilanne on sama jos väkisin yrität. Moni on työ-, kylmäsää- tai kaamosväsynyt tähän vuoden aikaan, vaikkei mitään erityistä olisi. Vitamiineja. Jos otit piikin, oliko sillä mitään vaikutusta huonompaan. Luulisi että kokeiden tulokset saa jossain vaiheessa. Osalla väsyttää lääke, e-pilleri, alkoholi tai liian vähän lepoa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne. Sinun pitää puhua avoimesti esimiehesi kanssa. Fyysinen työ voi käydä liian rankaksi, koska et ole kunnossa. Ei ole ollenkaan hyvä asia, että joudut lepäämään kaiken vapaa-ajan (ja olet silti väsynyt).
Terveys edellä on kuitenkin pakko mennä, koska ongelmat kuulostavat sen verran vakavilta.
Toivottavasti saat pian selvyyden sairauksista ja lääketieteen apua.
Olen kertonutkin näistä kokeista töissä, mutta osa esimiehistä ei tiedä ja olen mm. joutunut vaihtamaan vuoroja kun en ole saanut vapaata muuten samalle päivälle jolla on ollut jokin koe. Kuitenkin myös mua koskee samat tehokkuusvaateet kuin muitakin. ap
Vierailija kirjoitti:
Joko sun pitää ottaa lomaa, levätä tai tilanne on sama jos väkisin yrität. Moni on työ-, kylmäsää- tai kaamosväsynyt tähän vuoden aikaan, vaikkei mitään erityistä olisi. Vitamiineja. Jos otit piikin, oliko sillä mitään vaikutusta huonompaan. Luulisi että kokeiden tulokset saa jossain vaiheessa. Osalla väsyttää lääke, e-pilleri, alkoholi tai liian vähän lepoa ollut.
Mä olen käytännössä vähentänytkin jo tunteja töissä. Muttei se ole auttanut kuin vain vähän. Mä en tiedä johtuuko tämä kahdesta koronapiikistä jotka otin, koska ongelmat alkoivat jo ennen niitä, mutta oliko niistä hyötyäkään? ap
Ap, neuvon sinua jäämään sairauslomalle. Älä kuluta itseäsi loppuun työn takia. Puhu lääkärin kanssa avoimesti ja rehellisesti tilanteestasi.
Olet nuori vielä, sinulla voi olla useita työvuosia edessä, jos hoidat itseäsi kuntoon nyt. Toivon että terveysongelmat selviävät ja että saat oikean hoidon.
T. N 52v, joka sairastaa fyysistä sairautta sekä myös psyykkisiä ongelmia ( masennus, ahdistus).
Olen tehnyt kuluttavaa, raskasta työtä 30v. Viimeiset vuodet ylitin sietokykyni.
Kaikkea hyvää sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käytännössä vähentänytkin jo tunteja töissä. Muttei se ole auttanut kuin vain vähän. Mä en tiedä johtuuko tämä kahdesta koronapiikistä jotka otin, koska ongelmat alkoivat jo ennen niitä, mutta oliko niistä hyötyäkään? ap
Minulla on 4 koronarokotusta, enkä ole sairas, joten luota siihen, että jos saisit koronan, se olisi lievempi kuin ilman rokotuksia.
Kilpirauhasen vajaatoimintaa osataan lääkitä hyvin, mutta oikean annostuksen fiksaaminen voi kestää (ja lääkityksen tarve vaihdella). Sydänoireet, joita tutkitaan, voi olla se vakavin juttu tilanteessasi, mutta useat sairaudet yhdessä varmasti vievät voimat.
Tsemppiä kovasti ja ota sairauslomaa. Älä sure töiden takia - saat kyllä töitä, kun toivut.
Vierailija kirjoitti:
Ap, neuvon sinua jäämään sairauslomalle. Älä kuluta itseäsi loppuun työn takia. Puhu lääkärin kanssa avoimesti ja rehellisesti tilanteestasi.
Olet nuori vielä, sinulla voi olla useita työvuosia edessä, jos hoidat itseäsi kuntoon nyt. Toivon että terveysongelmat selviävät ja että saat oikean hoidon.T. N 52v, joka sairastaa fyysistä sairautta sekä myös psyykkisiä ongelmia ( masennus, ahdistus).
Olen tehnyt kuluttavaa, raskasta työtä 30v. Viimeiset vuodet ylitin sietokykyni.Kaikkea hyvää sinulle!
Musta tuntuu että nämä ongelmat alkoivat ennen korona-aikaa. Sittenhän koko maa oli kiinni ja olin työtönkin. Menin kouluun ja töihin jossa kuitenkin olin hitaampi kuin muut vaikka teen mitä.
Mulla ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin puhua töissä ja terveydenhuollossa. Ainakaan nykyisellään en jaksa. Menee monta päivää toipua jo yhdestä työvuorosta. ap
Itse olen eri syistä totaalisen väsynyt ja saamaton. Suoriudun käytännössä elämästä energiajuomien ja masennuslääkkeiden voimin. No ainakin jaksan joten kuten käydä töissä ja pyörittää juuri ja juuri arkea tällä tavalla. Tsemppiä.