Käsien haavat
5. vuosi, kun käsien iho on jopa ympäri vuoden haavoilla. Sattuu, kirvelee, vuotaa verta, ainoat hyvät hetket on silloin kun mulla on loma enkä käytä käsiä juurikaan, ja ilmasto on lämmin. Samantien kun ilmasto kylmenee, ja joudun johonkin töihin, missä kädet on enemmän käytössä ja niitä pestään enemmän, iho on haavoilla.
Ihmiset päivittelee ja kommentoi ja ihmettelee miksi käytän usein kertakäyttöhanskoja. No ne suojaa, haloo, eikä mun tarvitsisi jokaiselle uteliaalle sitä selittää, mulla on oikeus olla.
Onko kellään apua tähän vaivaan?? Rasvaus auttaa ihan vähän, mutta ei paljoa.
Voiko käsidesi jotenkin rikkoa ihon pinnan kokonaan loppuiäksi? Nimittäin 5 vuotta sitten opiskelin sairaanhoitoa ja käytin käsidesiä siksi poikkeuksellisen paljon, ja silloin nämä ongelmat alkoi, koskaan aijemmin ei iho halkeillut, mutta ajattelin ett ongelmat loppuu kun en enää käytä sitä käsidesiä, mutta ei, ne ei loppuneet.
Kommentit (11)
Mulla sama ongelma ja vielä lisänä se, että inhoan rasvan tunnetta käsissä. Hankalaa.
Ei kai ne käsineet ole lateksia? Jotkut ovat allergisia niille. Nitriili on parempi.
Ap:n asemassa, olisin jo ajat sitten käynyt ihotautilääkärillä.
Ja kyllä, desifiointiaineet, kuten käsidesit ym.
ovat täyttä myrkkyä, herkälle ja kuivalle iholle.
Se on niiden ikävä puoli, vaikka ne tehokkaasti bakteereja ja viruksia tappavatkin.
Hanskojen alla voisi käyttää talkkia.
Kuule ei ole lateksia.
Lateks hanskoja joskus lähiaikoina tullu kokeiltua, ja ne vaan lisäsi oireita, ei trarvinnu kauaa niitä pitää siis. :) Eli käytän sellasia hanskoja, jotka soveltuu mutta suojaa,.
Voiko siis käsidesi vaurioittaa ihon pysyvästi????
Olin jo jossain vaiheessa menossa lääkäriin, mutta sitten tuli korona, ja lääkärit ym peruttiin, ja se jäi jne.
Mitä testejä lääkärissä sitten tämmösessä tapauksessa otetaan?
Laita käsiin sinkkivoidetta ja vedä käyttämäsi hanskat käsiin yöksi, ehtii imeytyä eikä sottaa. Mulle oli apua tuosta.
Käsidesiä ei ole syytä käyttää, jos on mahdollisuus pestä kädet nestesaippulla. Käsidesi on hätäratkaisu.
Osta Locobase Repair voide ja puuvillahanskat apteekista. Joka yöksi voidetta ja hanskat käsiin. Jos ei parissa viikossa auta niin sitten lääkäriin.
Ihottumaa, joka voi johtua tai paheta esim. homeelle altistumisesta.
Kannattaa aluksi ratsata jääkaappi ja leipälaatikko.
Onko sinulla rakennekynnet? Ne voi aiheuttaa tuollaista allergisena reaktiona. Tai allergisoiko joku muu niitä käsiä...?
Tummelia, puuvillahanskat käteen
Aloe vera
Pink grapefruit Body Shop.