Miten muotoillaan vegaanin kinkku seitanista? Siten että näyttäisi kinkulta?
Onko jossain joku vaihe vaiheelta ohje nähtävänä
Kommentit (43)
Syö kinkkua vaan kirjoitti:
Miksi sen pitäisi näyttää kinkulta, kun ei sitä ole?
Sinusta siis vegaaneilla ja muilla vähemmistöillä ei ole oikeutta omiin ruokiinsa vaan pitäisi tyytyä puremaan porkkanaa?
Vierailija kirjoitti:
Sinusta siis vegaaneilla ja muilla vähemmistöillä ei ole oikeutta omiin ruokiinsa vaan pitäisi tyytyä puremaan porkkanaa?
Minä siirryn kasvissyöjäksi, miten kinkku muotoillaan että se näyttäisi kasviksilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä siirryn kasvissyöjäksi, miten kinkku muotoillaan että se näyttäisi kasviksilta?
Kasvissyöjä on eri asia kuin vegaani.
Tästä valitsemaan mieleinen resepti:
https://www.google.fi/search?q=seitan+ham+that+looks+like+real+ham&hl=f…
Googlen kuvahaku tulokset haulle: seitan ham that looks like real ham
Seitanista? Onko tuo jotain itse pirun ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on mutta ei seitanista tehty "kinkku" ole kinkku koska aito on LIHAA.
En minäkään tee esim. jauhelihamurekkeesta porkkanan mallista.
Vierailija kirjoitti:
Etuoikeutettuna sinun ei tarvitse, koska voisit syödä porkkanaa joka tapauksessa.
Minkä takia seitanin pitää näyttää kinkulle? Enhän minä yritä muokata lantustakaan mitään kurpitsaa tai no siis kinkun näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia seitanin pitää näyttää kinkulle? Enhän minä yritä muokata lantustakaan mitään kurpitsaa tai no siis kinkun näköistä.
No koska se kinkku pöydässä on perinne. Moni haluaa sitten tehdä perinteisen näköisen elementin pöytään, vaikkei esim. eettisistä syistä haluakaan sitä oikeaa sikaa syödä. Ei pitäisi ketään erityisemmin haitata. Ketään ei varmasti esim. yritetä huijata syömään sitä oikeana kinkkuna, vaan kyseessä on ihan harmiton asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on mutta ei seitanista tehty "kinkku" ole kinkku koska aito on LIHAA.
Mutta jos haluaisit tehdä, ei siinä olisi mitään pahaa. Kuten ei siinäkään että joku tekee kinkun muotoisen seitan-, tai soijaproteiinituotteen.
Vahvasti epäilen, että aloituksen saati yhdenkään vastauksen takana on vegaani.
Mä en tajua tuollaista, että liha on suuri paha ja silti halutaan tehdä vegeruuista saman näköisiä ja ne nimetään kuin liharuoat. Miksi voi vain selkeästi ja suoraan pitää niitä omina ruokinaan ja keksiä omat nimet?
Miksi vegaanit eivät hyväksy omia ruokiaan sellaisena kuin ne ovat? Miksi ne pitää saada näyttämään muulta, mitä ne ovat? Tuo vain vahvistaa käsitystä siitä, että vegaaniruoka on korviketta jollekin.
🇺🇦🇮🇱
Kannattanee kysellä jostain Facen vegaaniryhmästä. Täällä ketjusi on pelkkä päivittäinen vegaani-provo.
Kaffebulla kirjoitti:
Miksi vegaanit eivät hyväksy omia ruokiaan sellaisena kuin ne ovat? Miksi ne pitää saada näyttämään muulta, mitä ne ovat? Tuo vain vahvistaa käsitystä siitä, että vegaaniruoka on korviketta jollekin.
Koska tämän yhden ketjun perusteella tiedät, mitä kaikki Suomen vegaanit haluavat ja miten toimivat?
Kaffebulla kirjoitti:
Ja mitä pahaa siinä sitten on jos on korviketta? Meidän kulttuurissa on perinteisesti syöty lihaa ja moni ei halua vaihtaa koko ruokavaliotaan täysin erilaiseen jos vaikka eettisistä syistä lopettaa lihansyönnin. Voidaan haluta jotain makaronilaatikon, kinkun tms. tapaista, vaikka sitten "lihankorvikkeita" käyttäen. Itse tykkään käyttää noita "lihankorvikkeita", koska pelkkiä papuja ei jaksa aina proteiinina käyttää ja tosiaan sitten saa tehtyä lapsuudesta tuttuja ruokiakin helposti. Keneltä tämä on pois jos jotkut meistä haluavat syödä lihankorvikkeita, miten se voi ihmisiä jotenkin loukata tai ärsyttää?
Vegaanina kuulun vähemmistöön eikä vähemmistöillä ole mitään velvollisuutta kuunnella jonkun setämiehen mansplainausta.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti 🤮
No jaa. Meillä lapset on jo monta vuotta valinneet syödä vege"kinkkua" vaikka lihakinkkuakin olisi tarjolla ja aivan vapaasti saa ottaa kumpaa vaan. Tykkäävät enemmän vegeversiosta, lihakinkku on kuulemma kuivaa, sitkeää ja pahaa.
Yhtenä vuonna onnistuttiin tosin ostamaan joku Tapolan seitankinkku joka oli ihan järjettömän paha, kukaan ei syönyt sitä. Oli kuin villarukkasta olisi pureskellut, yök sekä koostumus että maku. Mutta Santun tai Vönerin jouluseitanit maistuu. Itse en ole koskaan alkanut tehdä.