LOKAKUISTEN tuskatiistai
Paljon onnea OINASS! Pääsit kärvistelykerhosta pois!
Onkos jollain muulla jo oireita, että alkaisitte hiipumaan kerhon jäsenyydestä?
Minä lähden tästä neuvolaan, ja palaan astialle myöhemmin.
Mutteri 41+0 !!!!
Kommentit (19)
Ja viimeinen neuvolakäynti takana. Nyt ne heitti mut sieltä lopullisesti pihalle. Varasin ajan YA-kontrolliin, jonka sain pe-aamulle. Mahdollista käynnistystä katsotaan sitten ensi maanantaina, jos ei ole sitä ennen lähtenyt, joten olen siis ensi viikon maanantaina ainakin täällä... :)
Ensimmäinen kerta oli tänään, että sormet on turvoksissa ja hetihän se pissanäytekin oli hieman plussalla proteiinien osalta. Ei ole siis naista luotu vissiinkään yli 40 viikkoa kantavaksi otukseksi. Tosin eikös noilla valailla ole vähän vielä pidempi tuo tiineysaika?
Jibbijibbi. Taidanpa ruveta vaikka tuijottamaan leffaa...
Mutteri 41 tasan
Niin... Sitä painoa oli taas tullut aivan tajuttomasti! Nyt yhteissaldo painon nousussa 17 kiloa, joista tuo 10 kiloa on tullut rv 36:sta alkaen. Eli reilussa viidessä viikossa 10 kiloa, joista viimeisen kahden viikon sisällä 3,2 kiloa... Ei ihme, että on hieman raskas olo....
T. sotanorsu-ryhävalas-mursu
Onnea Oinass, hyvä että väki vähenee.
Täällä edelleen valitettavan hyvävoimaisena, lähden joko hiihtämään tai lenkille ruuan jälkeen. Myös lumityöt ovat olleet tuttuja hommia lähiaikoina.
Mies videokuvasi viime yönä mua salaa klo 00.03-00.05. Valaan kokoinen odottaja kuorsaa untuvapeiton alla... ihana näky. Nainenhan on tunnetusti hehkeimmillään raskausaikana. Varsinkin tuo kuorsaus on raskauden myötä tullut ihana lisä. Videokamera hankittiin vauvaa varten, mutta kun vaava ei ilmesty paikalle niin mies on dokumentoinut tätä lasketun ajan jälkeistä kärvistelyä.
Mulla viimeinen neuvola pe, yliaikakontrolli sairaalassa su ja oisko se käynnistys sitten tasan viikon päästä?
Lalaa 41 tasan
Moikka!
Rv 41+3 ja yliaikaiskontrolli takana juuri kättärillä. Mulla oli kaikki ok, verenpaineet, pissa puhdas ja vointikin ok.. nukuin nimittäin viime yön viiteen yöhön aika hyvin. Suorastaan levännyt olo.
Vauvalla samoin oli kaik hyvin, painoarvio lääkäriltä 3,9kg, kun 6.10. se oli 3,3kg. Voipi jopa pitää paikkansakin. Pää oli jo 0-tasossa tulossa, ei kiinnittynyt kuitenkaan ja kohdunsuu oli 3-4cm auki, kun se oli viikonloppuna tarkastuskäynnillä 3cm auki :)
Sitä mä nyt aloin pelkäämään, että miten sen epiduraalin laittamisen käy, kun sitähän ei laiteta sitten enää jos on jo tosi auki paikat...
Uus kontrolliaika sitten 3pv päähän eli perjantaiaamulle, jos ei ala tapahtua ennen sitä...
Lääkäri sanoi muuten että kättärillä on kaikki synnytyssalit tyhjiä juuri nyt että sais hyvää palvelua, jos alkais syntymään..... mutta....
meitähän oli ainakin neljä menossa kättärille, joten katsotaan ketä sieltä sitten laitetaan jorviin ja naistenklinikalle loppuviikosta/viikonloppuna....
Mullahan se paino nousi sen 25kg esikoisen odotusaikana, syntyi 41+5 eli ylihuomenna. pari pv yliaikaiskontrollin jälkeen. Nyt paino noussut vain sen 10kg ja itseasiassa oli laskenu viime neuvolassa kilon. paremmin on nyt tää toinen raskaus mennyt.
Mut uskomattomia hautomoita me ollaan, kun vielä marraskuussa haudotaan näitä lokakuun vauvoja.
Oinassko oli sitten saanut vauvan? ONNEA *****
Ennen joulua meillä lopuillakin....
Sanoi lekuri että 42+0 on kyllä sitten se käynnistämisen aika. jos perjantaina mennään vielä ya2-kontrolliin niin sitten kai lauantaina käynnistys tms... en tiedä....
Mukavaa tiistaita lokavalaille!
2xlokamamma, 41+3
2xlokamamma: mulla on kättärillä klo 9 perjantaina ya-kontrolli, joten nähdään siellä, jollet sitten puhkea ennen sitä. Hyvä oli kuulla tuo, että nyt olisi oikea aika synnyttää noin tilan puolesta. Toivottavasti pääset jo nyt! Mä olen ollut jo muutaman kuukauden sitä mieltä, että tämä vauva syntyy 8.11., joka olisi huomenna, että sen puolestakin voisin lähteä tuonne tyhjälle kättärille synnyttämään. Taitaa jäädä kuitenkin haaveeksi.
Lalaa: mies on oikein mulla pistänyt merkille, etten ole pariin yöhön kuulemma kuorsannut ollenkaan. Kysyi eilen, että mikäs sussa on vikana, kun kuulemma nukun niin hiljaa.. :) Mä luulen, että se vika onkin siinä, etten pääse oikein sikeään uneen ollenkaan, kun tuo pissihätä yllättää jatkuvasti. Alkaa olemaan silmät jo aika ristissä ja aivot narikassa, joka kyllä näkyy näissä mun jutuissakin ajoittain (lue: ei mitään järkeä).
Jatketaan taas...
LA tosiaan oli 16.10 ja tyttö syntyi 2.11.(42+3). Käynnistyksen kautta, joka kesti reilut 11 tuntia, saatiin synnytys käyntiin. synnytys kesti 6tuntia siitä ponnistus vaihe 7min. kaikki mahdollinen supistuksia lisääväaine pumpattiin sillä tuloksella että supistuksia oli tunnin lman taukoja... aika hurja loppu oli. esikoisen kanssa käynnistys myös ja aivan erilainen synnytys, kipua paljon vähemmän!
no lopputulos on kuitenkin täydellinen tyttö 4210g ja 52cm(polvet koukussa...)ja pipot kiristää 37cm pään ympärystä...
kotona tyttö nukkuu syö ja kakkaa, sairaalassa ei nukkunut kuin pieniä pätkiä.
vielä synnytyksestä : huippu kätilö ja opiskelija, kättärillä olin, sairaalan ainut mies kätilö todella ammattinsa taitaja!!!
Nyt ruokkimaan suursyöppöä...
tsemppiä ja supistuksia, kyllä ne sieltä syntyy!!
mamma ja tyttö 6vrk
Hei 2xLokamamma! Sinulleko luvattiin Kättärillä, että käynnistetään rv:llä 42+0? Onko siihen jotain muuta syytä kuin pelkkä yliaikaisuus?
Itse menen huomenna eli rv:llä 41+2 Kättärille tsekkaukseen. Olis ollu vasta torstaina, mutta kun turvotus on mennyt ihan tolkuttomaksi. Olen muuten lihonut 26 kiloa tämän raskauden aikana... Kivakiva.
Siksi kyselen, kun tuolla muilla palstoilla sanoivat (ja neuvolan ilkeä tätikin sanoi), että Kättärillä annetaan mennä kolmekin viikkoa yli lasketun ajan, jos ei mitään syytä käynnistykseen ole. Toisin sanoen yliaikaisuus ei riitä perusteeksi. Onkohan näin?
Voi kun pääsisi jo tositoimiin. Kärsimystä tämä on ollut jo muutaman viikon...
Tänään muuten eka kerran sain vessapaperiin (kun oikein tarkkaan syynäsin) vähän limaista vuotoa, jossa oli pari ohutta veriviirua mukana. Entelisiköhän se jotain? Alavatsakivut ja muut vaivat ovat ihan samanlaiset kuin tähänkin asti.
Harmittaa jos menee vielä ensi viikkoon - senkin takia, että sit ei pääst Haikaranpesään. = (
Sulla on sitten aika pitkälle samat lukemat kuin mulla.....jos jotain positiivista pitää hakea, niin turvotus kuulemma tarkoittaa sitä että istukka toimii hyvin, joten ainakin vauvalla sitten kaikki ok. Toivottavasti eivät vaan kolmea vkoa odota LA:n yli!!! Mä luulen että kättärillä ja naistenklinikalla on kiinni vähän siitäkin millainen ryysis siellä on. Itse menen Hyvinkäälle, ja pääsin kontrollissa kurkkaamaan sinne synnytysosaston puolelle, ja kovin rauhalliselta näytti meno.
Miksei ne muuten ota haikaranpesään jos on yliaikainen? Onpas epäreilua :(
Mulla siis huomenna toinen kontrolli synnytyssairaalassa, ja toivon että päästään sopimaan päivää. Miehen esikoinen on vkonlopun meillä, joten olisi kiva tietää että mitä järjestelyjä pitää tehdä....
Pablolle onnea pienokaisesta!
Mutteri77.....mä olen myös kuorsannut tämän loppuajan kiitettävästi, ja sitten eilen aamulla huomasin että olen myös kuolannut :) Tosi naisellista :)
Mies käytti äsken mua " lounaalla" olipa mukava päästä ulos vähän....
Mä ajattelin hyödyntää nämä viimeiset päivät, ja siivoilla mahd. paljon. Tosin olen nyt koko ajan pitänyt paikat siistinä ja puhtaana, niin sitten on kiva lähteä synnyttämään kun ei ole sotkuista (hullua...???!) Tänään pesen vessat (taas, viimeksi vko sitten) ja vaihdan lakanat ja pesen taas pyykkikorin tyhjäksi.
Mies sanoi tänään että pitäiskö kysyä sairaalassa että onko ne nyt aivan varmoja että siellä mahassa on jotain, jospa onkin vaan tosi pahoja ilmavaivoja :)
Ei muuta kuin jaksamista kärvistelykerholle :)
Dirah 41+5
Onhan se lokamamma vielä linjoilla, on nimittäin mennyt tämä myötäeläminen siihen pisteeseen että näin unta viimeyönä että lähdit synnyttämään!!!!!! Ja samassa unessa meidän vauva (oli poika vaikkei meillä kyllä ole tietoa kumpa sieltä tulee) syntyi sectiolla 10.11 elikkä olisko se sitten perjantai, jos näin tulee käymään ja oikein olen unessani povannut niin meinaan kyllä laittaa ekstra rivit lottoa lauantaiksi vetämään (kerkeäis just sopivasti)!!
tänne ei sen kummempia muutoksia olotilassa, hassua vaan kun tuossa äsken kahvia keittiössä hörpin ja itsekseni mietin että onkohan viikon päästä meidän perheessä jo neljä henkeä, esikoinen on jo 9V joten onhan siinä taas totuttelua vauvan hoitoon kun on tuo väli niin pitkäksi noiden kahden välillä päässyt kasvamaan. Huomena aamulla kuitenkin lääkäri ja ollaan sitten taas viisaampia tulevaisuuden näkymistä....
berrysa 41+1
ihanaa oli nukahtaa hetken, nyt sellainen kipu masussa että...
Ei ne selkeästi luvannu kättärillä mitään käynnistystä, mutta kun kysyin että mitä sitten jos tämä on vielä perjantainakin samassa tilanteessa? Lääkäri siihen, että perjantaina tietysti katsotaan tilanne ja eihän se ole hyvä että enempää kuin se 2 viikkoa menee yliaikaiseksi. ja että ainahan se on parempi ja helpompi kun synnytys käynnistyy itsekseen.. siihen sanoin sitten että lauantaina olis 2 viikkoa yli niin meinasi vaan että joo, katsotaan perjantaina tilanne jos vielä tulet ya2-kontrolliin. Vähän sellainen lupaus, mutta silti pyöritystä.
kysyinkin vaan ihmeissäni että onko se aivan totta että voi olla päivätolkulla 3cm auki. Meinasi että voi olla.
Miehen tilannekin vähän säälittää, kun saa puhelimen kanssa päivystää ja jännittää milloin tulee hätäsoitto töihin et nyt lähdetään... ja kun tätä kestää viikkotolkulla... tai ainakin päivätolkulla...
Mulla sellainen olo että tää käynnistyy ens yönä, on vähän jännän tuntoinen mahassa nytkin koko ajan.
tosi selkeää tekstiä nyt :) oisko parempi taas odotella...
Meillähän muuten tosi jännät päivät siksikin, että isoveli syntyi tasan vuosi sitten 9.11. Laskettu aika on näillä sama 28.10. ja yliaikaiskontrolli samana päivänä 7.11.
isoveljen synnytys käynnistyi 1,5vrk 10pv yliaikaiskontrollin jälkeen 8.11. illalla ja siitä sitten 18,5 tuntia niin syntyi 17.40.
Vielä jos menee 24h+10h=34h niin meidän pojat syntyy samana päivänä 9.11. 2005 ja 2006.
Mut kassellaan, miten käy!
olikohan muuta?
2xlokamamma, siksi just ja oikeasti 2xmarrasmamma :)
yö nukuttu hyvin ja juuri heräsin kahden tunnin päiväunilta nuorimmaisen kanssa. Ei mitään merkkejä mistään synnytyksen lähestymisestä. Ei edes supistuksen supistusta. Mulla huomenna eka yliaikaiskontrolli kättärillä, taidan tehdä samalla ennakkovarauksen ensi viikolle jostain kivasta ja pienestä huoneesta siellä:)! Tätä tahtia kun mennään niin sitten taitaa olla seuraava kontrolli lauantaina ja sitten alkuviikosta.
Ei voi olla kyllä puuduttavampaa tää odottaminen. Ulos ei voi lähteä kun ei ole vaatteita. Mies ei laske autoilemaan esim. kaupoille. Mitään normaaleja asioita ei pysty hermosäryn ja valtavan massun kanssa tekemään jne. Ja minä sentään olen " asialla" toista kertaa kun nuorimmainen syntyi käynnistyksellä 42+1.
Siellähän oli parillakin jo hyviä merkkejä: lokamammalla jo hyvin paikat avautuneet ja oliko se niinanii joka bongannut jo veriviirulimaa-uskokaa pois lähtö voi tulla nopeastikin!
Jaksamista kaikille, Aliisa
Kovasti lähettelen voimia ja jaksuja kärvistelykerholle! Odottelemme jo teitä viimeisiä lokamammoja tuonne vauva-puolelle.
Onnittelut myös tuoreille jakautuneille, ainakin Oinakselle!
S-I ja Toivo 5 viikkoa
Mullakin on vaateongelma: jotenkin sitä ajatteli että syysvauva tulee eikä millään ole viitsinyt hankkia äitiystalvivaatteita muutaman viikon takia, jotka nyt tuntuvat venyvän yllättävän pitkiksi. Ensin sinnittelin ulkona kaksi fleecepusakkaa päällekkäin, mutta ei niillä lopulta enää pärjännyt. Sitten viiletin jonkin aikaa syystakki auki, maha typerästi edessä pömpöttäen. Ja nyt on käytössä ainoa kiinni mahtuva toppatakki - mun tallitakki. Odottajien syysmuotia 2006!
Lisäksi suurin osa H&M odotuspaidoista on nyt liian lyhyitä: housujen ja paidan väliin jää mahan kohdalle sellainen väli, johon kylmä tuuli puhaltelee ilkeästi.
Täällä on sama vaate-ongelma....kaikki äitiyspaidat on auttamatta jo liian lyhyitä, mullakaan ei ole ainuttakaan takkia mikä mahtuisi päälle, ja sitten on vielä tuo kenkä-juttu....kun mulla ei ole niitäkään, näihin norsujalkoihin ei mene mitkään kengät. Tänään oltiin syömässä, ja mulla oli miehen lenkkarit, sirot 45 :)
Tais ihmiset vähän katsoa, mutta aivan sama mulle :)
Mäkin ajelin vielä autoa tossa 40+ mutta nyt ei mies anna :) Mikähän siinä on että kieltävät.....no, mun turvallisuutta kai ajattelee.
Eli yksinään pääsee postilaatikolle ja roskikselle :)
Mutta huomenna on heti aamusta se kontrolli, ihanaa, toivottavasti jotain selviää.
Oletteko muuten miten tarkkana laskeneet liikkeitä? Täällä ei vauva liiku läheskään niin usein kuin ennen, mutta sitten kun liikkuu,möyrii kuitenkin kunnolla. Olen ajatellut että kunhan liikkuu päivän mittaan tasaisesti, niin en ala laskemaan.
Vaateongelmaa täälläkin. Joutuu kyllä ihan tosissaan soveltamaan, mitä päällensä laittais. Niin, siis jos lähtee ihmisten ilmoille. Kaikki takit jäävät luonnollisesti asentoon auki, mutta erilaisilla kaulahuiveilla (pitkillä sellaisilla) pystyy tuota mahaan käyvää viimaa hieman helpottamaan. Jaloissa ei ole onneksi turvotusta, joten omat kengät onneksi menee.
Mulla antaa mies ajaa kyllä autoa vielä. Voi olla, että jos yrittäisi kieltää, niin ottaisin pikku itkupotkuraivarit. Jos mua supistelisi, niin tilanne saattaisi olla eri.
Liikkeitä en ole sen kummemmin laskeskellut, koska masussa kasvaa yllättävän kuuliainen vauva: aina kun menen selälleni ja laitan käden vatsan päälle, alkaa myllerrys. Ja tähän menee max 10 sekuntia aikaa. Tänään neuvolassa testasin sen, miten vaikuttaa sykkeisiin, ja hetihän nuo lähtivät nousuun. Jos taas en laita kättä, niin hiljaista on. Mutta en ole tuosta huolestunut, koska reagoi kuitenkin niin hyvin...
Kyselin neuvolassa ja sanoi epämääräisesti että kunhan välillä kuuntelee liikkeitä. Tänään lääkäriltä kysyin niin sanoi et riittää kunhan laskee kerran vuorokaudessa ne min.10liikettä tunnissa.
Mulla samanlailla onnekas tilanne, kun menen kyljelleen makaamaan niin menee vähän aikaa niin alkaa aivan kamala myllerrys. vauvan pää oli kuulemma jo nollatasossa, mutta ei kiinni, joten myllerrys tuntuu auts, tosi kipeeltäkin välillä....
enää 29,5 tuntia niin syntyy pojat samana päivänä....
2xlokamamma
...heti aamun jälkeen loppui. Sitä tulikin tosi vähän, sen verran vaan että just sen liman ja pari punaista viirua siinä huomasin.
Ääh!
Huomenna se kontrolliaika Kättärillä. Saas nähdä mitä sanovat. Menen miehen kanssa - aikoi ottaa jo sairaalakassin mukaan. = )
Tulen sitten k_rpä otsassa huomenna taas kotiin varmaan odottamaan...
... niin olen sitten lähtenyt ruuhkauttamaan kätilöopistoa. Mukavasti omia pienia supistuksia jälleen, ei mitään kovaa tai kipeää, mutta kuitenkin.
Pian esikoinen yöunille ja itsekin lepäämään.
2xlokamamma
Täällä ollaan, ei oireita, ei sitten yhtään mitään.
Mä alan kohta uskoa että meille ei ole mitään vauvaa tulossakaan, ja tämä valtamerilaiva-fiilis on ihan normaali olotila....
Huomista kontrollikäyntiä odotellessa, jos sais vaikka sen käynnistysajan....olen kuullut että joillain on lähtenyt sitten itsekseen juuri ennen käynnistystä.
Dirah 41+5