Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin juuri että joulukuun palkka tulee menemään -45% lisäprosentilla

Vierailija
11.11.2022 |

Harmittaa etten tajunnut aiemmin. Tulee köyhä joulu, kuinkakohan selviän laskuista..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa laskea?

Vierailija
2/16 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän varoiteltiin iltapäivälehdissä syys-lokakuussa. Taisi huuto-otsikko olla tyyliä miljoonalla suomalaisella voi tulla iso veroprosentti joulukuulle, vielä ehdit muuttaa. Jos siis yhtään lohduttaa, et ole yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa laskea?

Osaan kyllä, en vain kiinnittänyt asiaan huomiota, ennen kuin nyt. Monena vuonna olen viimeistään syyskuussa nostanut veroprosenttia, mikäli tulot näyttävät siltä että raja tulee paukkumaan. Nyt unohdin kaiken muun keskellä ja havahduin tähän liian myöhään.

Vierailija
4/16 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ehdit hakea muutosverokortin vaikka 1 kk palkallekin

Vierailija
5/16 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, miten tiukilla ihmisten talous on. Itsellä sama tilanne, koska en jaksanut alkaa veroprosenttien kanssa syksyllä säätämään, mutta ei ongelmaa, koska en elä kädestä suuhun. Veroja maksetaan kuitenkin lopulta ihan sama summa, joten en ymmärrä ajattelutapaa, että ap:n kuvaama tilanne olisi jotenkin itseltä pois.

Vierailija
6/16 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tästä jotenkin selvitään, karsimalla menoja juu. Oma vika, tiedän. Silti harmittaa.

Vierailija
7/16 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä ehdit hakea muutosverokortin vaikka 1 kk palkallekin

Eihän pienempää prosenttia voi hakea, jos sille ei ole perusteita, jos nyt tarkoitat joulukuun palkkaa. Jos taas tarkoitat marraskuun prosentin korotusta, lienee monilla työpaikoilla jo myöhäistä. Meillä ainakin 6. päivä on viimeinen toimituspäivä kyseisen kuun palkkaan.

Vierailija
8/16 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi laskutaidoton huithapeli. 🤣 Mulla meni nyt jo marraskuun palkasta lisäprosentin mukaan... mutta on kyllä selvityksessä, mielestäni tämä väärin.

Meillä järkyttävät, kryptiset palkkalaskelmat, paljon virheitä ollut vuoden aikana. Ota nyt niistä sitten selvää, yöunet meni kyllä viime yömä😰

Vierailija
9/16 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-45 % oliskin aika kiva veroprosentti. Kelpaa mulle.

Vierailija
10/16 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä, miten tiukilla ihmisten talous on. Itsellä sama tilanne, koska en jaksanut alkaa veroprosenttien kanssa syksyllä säätämään, mutta ei ongelmaa, koska en elä kädestä suuhun. Veroja maksetaan kuitenkin lopulta ihan sama summa, joten en ymmärrä ajattelutapaa, että ap:n kuvaama tilanne olisi jotenkin itseltä pois.

Minulla on tiukka talous. Olen velkajärjestelyssä ja yritän tukea kahta opiskelevaa nuorta samalla. Toinen asuu vielä kotona.

Mutta eipä se tässä ollutkaan se pointti.

Minä voin kyllä ymmärtää että millaisista syistä ihmiset elävät kädestä suuhun, eivätkä saa säästöön.

Vierailija
11/16 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*yönä

Vierailija
12/16 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa laskea?

Oletko ksipää vai etkö vaan osaa kommentoida asiallisesti?

Vierailija
13/16 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae uusi verokortti joulukuulle. Minulla viime vuonna sama juttu, mutta tein uuden kortin ja joulukuussa meni vain 2% veroa.

Vierailija
14/16 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tiukka talous. Olen velkajärjestelyssä ja yritän tukea kahta opiskelevaa nuorta samalla. Toinen asuu vielä kotona.

Mutta eipä se tässä ollutkaan se pointti.

Minä voin kyllä ymmärtää että millaisista syistä ihmiset elävät kädestä suuhun, eivätkä saa säästöön.

Pitää olla verottaja ottamassa isompi siivu palkasta talteen, että sillä pienemmällä summalla pärjää. Muuten menee törsäten.

Vierailija
15/16 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa laskea?

Osaan kyllä, en vain kiinnittänyt asiaan huomiota, ennen kuin nyt. Monena vuonna olen viimeistään syyskuussa nostanut veroprosenttia, mikäli tulot näyttävät siltä että raja tulee paukkumaan. Nyt unohdin kaiken muun keskellä ja havahduin tähän liian myöhään.

Mitä sulla nyt oli meneillään kun unohdit ja ennen et ole unohtanut? Miksi nostat viimeistään syyskuussa, jos vasta joulukuu paukkuu yli? Joko sulla on joulukuun palkka laskettu ja laitettu maksuun kun et ehdi?

Vierailija
16/16 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa laskea?

Mitä sulla nyt oli meneillään kun unohdit ja ennen et ole unohtanut? Miksi nostat viimeistään syyskuussa, jos vasta joulukuu paukkuu yli? Joko sulla on joulukuun palkka laskettu ja laitettu maksuun kun et ehdi?

Kaikenlaista.

Vuositulot.

Vuositulot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi