Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetteko lehdistä kuolinilmoituksia?

Vierailija
09.11.2022 |

Minä luen ja katselen minkä ikäisenä kukin on kuollut, lisäksi yritän saada ilmoituksen tekstistä selville kuolinsyyn. Jos kuollut on nuori ja tekstissä maininta yllättävästä, nopeasta, arvaamsttomasta tai äkkilähdöstä, niin luultavimmin on kuollut onnettomuudessa, johonkin kohtaukseen tai tehnyt itsemurhan. Lisäksi googlettamalla saattaa löytyä lisätietoja. Linked-inn tili yleensä jää sukulaisilta poistamatta, joten jos on ollut työssä ja päivitellyt sinne jotain lähiaikoina, niin ei ainakaan pitkäaikais sairaudesta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kyylä

Vierailija
2/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luen kuolinilmoitukset. Omia potilaita siellä joukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen ihan sillä onko tuttuja kuollut. Melkein joka viikko onkin, maaseudulla kun tietää paljon ihmisiä nimen ja asuinpaikan perusteella.

Vierailija
4/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen melkein päivittäin.

Vierailija
5/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan mä ne nopeasti selata jos joskus tulee ilmainen paikallislehti kotiin. En muista milloin siellä olisi näkynyt muita kuin jotain 70v+ minulle tuntemattomia vanhuksia.

Vierailija
6/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja katson onko tuttuja nimiä ja että voisiko olla sen ja sen sukulainen.

Vierailija
7/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai luen. Aina joku tuttu siellä on siirtynyt rajan taa.

Vierailija
8/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen aina. Usein on kauniita runoja jotka otan talteen.

Itsekin alan olla jo kuolemisiässä- 65v joten mielenkiintoista katsoa onko saman ikäisiä ja nuorempia kuollut.

Sunnuntain Hesaria lukiessa menee pari tuntia kevyesti kun on monta sivua kuolinilmoituksia.

Olen vannottanut miestäni että laittaa minunkin kuolemastani ilmoituksen ainakin pieneen syntymäkuntani

paikallislehteen jos ei raaski Hesariin laittaa.

Vierailija
9/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ja luen myös Kirkko ja koti-julkaisusta ristittyjen nimet, joista riittää usein viihdettä pitkään.

Vierailija
10/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen paikallislehdestä. Kuten aloittajakin, katson onko nuorena kuolleita ja mietin mihin ovat mahtaneet kuolla. Niin paljoa ei kiinnosta että googlailisin mitään.

Myös harrastuksen puolesta kiinnostaa. Välillä olen ensivasteen hälytyksessä esim. elvyttänyt potilaita ja kiinnostaa tietää ovatko he elossa vai menehtyneet sairaalassa. Sinisilmisenä haluan uskoa että ne kenen nimet eivät ole lehdessä ovat hengissä.

Vierailija
11/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko outoa porukkaa, minä luen ristiäis- ja vihki ilmoituksia. Onkohan se niin että kuolinilmoituksia lukevat ne jotka ovat jo ehtoo puolelka elämässään.

Vierailija
12/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos on uusi asunto haussa.

Vierailija
13/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai luen. Odotan milloin oma kuolinilmoitukseni tulee minulle luettavaksi niin tietää että elonpäivät on sitten loppu🤣

Vierailija
14/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko outoa porukkaa, minä luen ristiäis- ja vihki ilmoituksia. Onkohan se niin että kuolinilmoituksia lukevat ne jotka ovat jo ehtoo puolelka elämässään.

Lähinnä niin päin, että työskentelee niiden elämänsä ehtoopuolella olevien ihmisten kanssa.

Vierailija
15/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä luen joo, enkä ikinä olis uskonu että kuolinilmoitus lehteen on noinki kallista

Vierailija
16/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain omani.

Vierailija
17/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen aina. Ja sitten haeskelen vanhoja tuttuja myös hautahausta.

Vierailija
18/18 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Itse olen lukenut noita aina nuoruudesta saakka. Esim. oman rakkaan opettajan, entisen, kuolinilmoitus oli shokki. Ilman Hesarin ilmoitusta ei olisi tiennyt että yllättäin kuollut. Sen seurauksena osattiin vanhat oppilaat lähettää perheelle adressi josta olivat kuulemma hyvin iloisia suuren surun keskellä.