Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 23 menossa, mistä takki talveksi , entä ulkoiluhousut??

06.11.2006 |

Nyt ollaan pulassa. Toppatakkini on kapea lyhyt malli, eikä todellakaan mene kiinni enää. Villakangastakki on sekin kapea malli, jossa vielä vyötärö oikein kapea ja vyöllä kiristetty.... ei mene kiiinni. Mistä ihmeestä löydän koko talven menevän takin, joka ei maksaisi maltaita? Takki auki on hieman jo kylmä näillä pakkaskeleillä :-)

Samoin ulkoiluhousut? Äitiysfarkut menee hyvin, mutta enpä tiedä tarkeneeko niillä koko talvea. Kokeilin H&M:ssä ja urheiluliikkeessä vain isokokoisia toppahousuja, mutta ei ole järkeä ostaa jotain 4 kokoa isompaa, jotta maha mahtuisi, kun muuten sitten hukun niihin pituudesta ja leveydestä. olen muualta kokoa 36-38 mutta maha on jo kuin koripallo suoraan edessä. Vinkkejänne kaivataan pikaisesti kiitos!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt ihan viimeisille viikoille saakka ulkoiluhousuja, jotka olen vetänyt kiinni vyöllä. Vetskari tai nappi ei mene kiinni, mutta pitkä takki on peittanyt. Tietenkään vielä ei ole ollut tulipalopakkasia, joten palelemaan ei ole oikeasti tarvinut alkaa.

Anttilassa muuten oli 20¿:llä myynissä jotain toppatakkeja.

Vierailija
2/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä a-linjainen villakangastakki alennusmyynnistä makso noin 30 euroa eli puolet siitä mitä normaalisti ku viime keväänä ostin. Levennys lähtee jo rintojen alta eli sopii vielä koko talven vaikka viikot melkeen samat ku sulla ja pystyy tosiaan käyttää vaikka ei enää odotakkaan. Koko tais olla normaali 40. Housut onki sitte hankalampi mutta niitäkin löytyy hyviä esim halppiksesta katot vaan pari kokoa normaalia isomman ja semmoset missä ei ole henkseleitä eikä maksa paljoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen todella vaikka kallis onkin. On kuitenkin laadukas ja älyttömän lämmin takki jolla tarkenee seisoskella aikanaa hiekkalaatikon reunalla kovillakin pakkasilla. Housuista , kokeileipa esim Haltin sellaisia tarkkakiinnityksellä olevia toppahousua. Näitäkin voi käyttää omaa normaalia kokoa , jättää vaan vetskarin auki. Ite lisään päälle vielä masutuubin varmuuden vuoksi, mutta pysyvät päällä kyllä muutenkin hyvin.

Vierailija
4/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itse viime viikolla H&M:ltä vajaa polvipituisen A-mallisen villakangastakin. On TOSI hyvännköinen nytkin, vaikka ei ole vielä mahaa (rv14) ja koitin tyynyn kanssa, että menee loppuun asti. Voi siis käyttää raskaan ja ilman. Värejä oli vihreä, punainen ja musta ainakin. Siis jos kaupunki- tms takkia kaipaat. Hinta taisi olla 60e.

Vierailija
6/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsimässä takkeja. Lopulta päädyin ostamaan Prismasta heidän omaa mallistoaan (PreMod) olevan toppatakin muutamaa kokoa omaa kokoani isomman. Malliltaan oli vähän a-linjainen, joten ei näyttänyt ihan tökeröltä eli käytän takkia jo nyt. Hinta ei päätä huimannut n. 35 eur.

Housuista en tiedä. Ajattelin selvitä H&M:n ohuilla " tuulihousutyyppisillä" mammahousuilla ja laittaa sinne housujen alle vain useamman kerroksen välihousuja. Tai sitten käytän vanhoja reilunkokoisia toppahousuja ilman vetskaria ja nappia ja laitan vain vyölenkeistä vyön ja masutuubin tms sinne väliin.

salminakki

Vierailija
7/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kanssa oli melkoisia vaatepulmia meneillään kun viime talvena ostetut tyköistuvat toppatakit ja housut ei todellakaan mahdu päälle. Huuto.net oli ihan ehdoton paikka. Ostin ison crebletin untuvatakin pilkkahintaan sieltä. Näytän tosin michelin mieheltä, mutta ei ainakaan palele ja en kuitenkaan vain viitsinyt raskaana olemisen takia ostaa ihan uuttakaan takkia. Toppa housuja en ostanut vaan jämäkän tuntuiset tuulihousut parinumeroa liian suuret paikallisesta maxi makasiinistä ja niiden kanssa olen tarjennut vallan hyvin. Sitten kun en mamma vaatteita enää tarvitse niin jälleen kerran huuto.nettiin myyntiin vaan ja ostaa sopivia tilalle. Tulee paljon säästöä kun meilläkään tuota rahaa ei paljon ole ja masu on nyt jo niin valtava ettei mahdu normaalit vaatteet edes itkemällä päälle.

Emppu-mamma ja " Eetu" 24+4

Vierailija
8/13 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku ja hammasten kiristys oli kun piti ruveta miettimään mikä takki menee kiinni. Miehen laskettelutakki meni kivasti,mutta sillä ei pärjännyt kuin muutaman leudon päivän taikka sitten jos laittaa kunnolla villapaitaa tms. alle. Sitten mies kyllästyi mun joka aamuiseen kitinään ja mentiin ostamaan mulle takki. Olin vauvalehdestä katsonut että mamaliquisilla olis ollut takki 69,- mutta ei Jumbossa ollut mammatakkeja, sitten mentiin H&M ja sieltä löysin BB puolelta kokoa 48 olevan kunnon toppatakin joka näyttääkin siistiltä päällä, kun on tehty yläosasto normaalinaiselle mutta masun kohdalta sitten isolle :) Villakangastakkia olisi mieli tehnyt mutta ensi talvena sitten ostamaan oikeasti sopiva :)

Omia ulkotoppahousuja olen käyttänyt ulkoillessa v-tyylinä, eli kun niissä henkselit ja vyö niin vetskari ja nappi auki, pitkä paita ja takki siihen päälle, hyvin toimii. Työmatkat ajattelin pärjätä ihan normaaleilla mammahousuilla jossa välihousut alla.

Ninnu ja Peruna 28+1

Vierailija
9/13 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ostin pari viikkoa sitten paikallisesta s-marketista, varmaan prismastakin löytyy, miesten mallistosta viininpunaisen vanutakin, joka näyttää untuvatakilta.

hintaa oli noin 35e. ei tosiaan raaski kauheasti rahaa uhrata tuohon, kun sitä takkia tarttee vaan muutaman kuukauden. mutta, tarvitsee ehdottomasti, eli jotain on pakko kuitenkin hankkia.

mun takki on miesten kokoa komeat 56, eli suurin minkä löysin =) normaalisti olen kokoa L tai jotain 40/42

niissä miesten malleissa on pidempi helma kuin naisten takeissa, eikä ole vyötäröltä kurvailtu kapeammaksi, niin kuin naisten kamppeissa yleensä on.

toppahousut ostin käytettynä. ne on sellaiset itse muokatut äitiystoppikset, eli tavallisista toppahousuista on avattu sivusaumat, ja etukappaleesta on leikattu veetskarin alapuolelta suoraan. tilalle on ommeltu kaksinkertainen resorikaitale, joka on keskeltä edestä hieman korkeampi. yläreunassa on kuminauhakuja.. sitten sivut on ommeltu kiinni. ja pujotettu kumppari kujaan ja ommeltu napit sivulle säätöä varten.

ei mikään mestaritaidonnäyte, mutta masutuubin ja toppatakin kanssa ihan ok pulkkamäkeen ja pihaleikkeihin esikoisen kanssa yms.

joku nettikauppa myy ihan äitiystoppiksia, mutta ne maksoi mun mielestä jotain 70e, enkä raaskinut. ajattelin itse tehdä äiskätoppikset, kun kaupassa halvimmat halpahallitoppikset maksaa jotain 15e, ja siihen ne resorit päälle, niin ei ole lähelläkään sitä 70e kuitenkaan.

mutta sitten löysinkin nuo käytetyt..

miehen vaatteita en ole voinut käyttää,kun hän on mua noin 5cm pidempi,ja normaalisti voidaan pitää samoja takkeja yms. hänen housunsa ei kyllä normaalitilanteessakaan mene mulle jalkaan. ..raskausajasta puhumattakaan

-e- rv25+3

Vierailija
10/13 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin miesten toppahousut, joiden lahkeet käänsin sisäänpäin ja ompelin kiinni. Vielä mahtuu vanhatkin toppikset, mutta kun niissä ei ole vetoketjua eikä kuminauhaakaan saa irrotettua, niin ostin isot miesten housut ja tosi isot, koska minua inhottaa, jos mahaa puristaa. Lasten kanssa ulkoillessa ne ovat tosi tarpeen. Maha mahtuu koko talven toivon mukaan noihin housuihin. Maksoivat alle 10 e. Eivät ehkä tyylikkäät, mutta mukavuus onkin pääasia. Takkina käytän äidiltä perittyä isoa takkia, jota muutenkin tullut käytettyä. Uskon sen riittävän, koska yhdessä raskaudessa oma toppatakkikin riitti juuri ja juuri ja tämä taitaa olla isompi.

Vierailija
11/13 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä raskaudessa huomasin henkselimalliset toppahousut hyviksi. Sellaiset löytyivätä onneksi kaapista entuudestaan.

Esikoisen laskettu aika oli 20.3. (Hän tosin syntyi 5 vk etuajassa.) Vetoketjua ei saanut tietenkään kiinni loppuajasta silloinkaan, vaan se piti jättää lopulta kokonaan auki, mutta ratkaisu toimi kuitenkin. Nyt olen kai isompi ja raskaus näyttää etenevän pidemmille viikoille, mutta jollen ihan älyttömästi " kasva" tästä, uskon noiden toppahousujen mahtuvan loppuun asti tälläkin kertaa.

Normaalihousuissa käytän Belly Beltiä. En ole vielä tähän mennessä käyttänyt kertaakaan äitiyshousuja. Yhdet taitaa olla jäljellä edellisestä raskaudesta... Normaalihousuni ovat muutenkin aika matalavyötäröiset, joten BB on ollut hyvä ratkaisu. Tosin silloin täytyy yläosan olla tarpeeksi pitkä, jotta auki oleva vetoketju peittyy. :-)

Takeista untuvatakki on ainoa, joka mahtuu enää. Arvaa, odotinko tässä syksyllä sitä aikaa, jolloin untuvatakin voi kaivaa esille ja alkaa käyttää sitä? :-)

Joku taisikin suositella Joutsenen untuvatakkia. Minun Joutsen-takkini on ostettu ihan normaalikokoisena pari talvea sitten. Tämä malli ulottuu puolireiteen ja on aikasen väljä vatsankin kohdalta. Investointi on tietenkin kallis, mutta itse olen käyttänyt takkia todella paljon talviaikaan. Itse asiassa en tarkene enää talvisin villakangastakilla lainkaan.

Onnea vain vaatteiden etsintään!

Iituli rv 35+

Vierailija
12/13 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa mulla oli kaksi sopivaa takkia. Toinen oli untuvatakki ja toinen lasketelupuvun takki. Taidan käyttää niitä nytkin, kun en millään raaskisi ostaa uutta muutaman kuukauden tähden... Tosin laskettelupuvun takki menee nyt nippa nappa kiinni, kun tuota ylimääräistä jäin hieman edellisestä odotuksesta. Leudoilla keleillä olen sitten pitänyt fleecetakkia/villapaitaa ja toppaliiviä...

Ulkoillessani pidin isännän tullipuvun housuja. Olihan ne suoraan sanottuna erotiikan tappajat, kun ei istunut kunnolla peffasta... Mutta ne oli ainakin lämpimät. Kovemmilla pakkasilla sitten turvauduin vielä isännän pitkiin kalsareihin, niin avot!! Tosin noi ryntteet päällä ei kehdannut lähteä kauhean yleisille paikoille... :)

Vierailija
13/13 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä puhettakaan että toppahousut mahtuisivat. Pihaleikkeihin ja sellaiseen lumiseen tuohuiluun löysin sitten ratkaisun mieheni pilkkihaalarista. Se mahtuu hyvin päälle, tosin luulen että sekin tekee vatsan kohdalta tiukkaa loppuvaiheessa, mutta nyt luulen selviäväni tuonne tammikuulle asti näin. Mulla on yksi sellainen reilukokoinen a-linjainen siistimpi takki sitten muita ulkoiluja/kauppareissuja varten. Mulla ei kyllä todellakaan mahdu joutsenen untsikka päälle enää edes tässä vaiheessa, joten mulla on varmaan sitten joku jättiläisvatsa ja vielä niin " alhaalla" ettei mitkään normaali housut (edes matalavyötäröiset" mene jalkaan!

t.kolomonen rv 25 tasan