Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤(^^)¤HEMInauha maanantaina¤(^^)¤

06.11.2006 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas aamuvirkkuna (tai no, paremminkin esikoinen..). Lastenohjelmat kyllä jo loppui, sais meidän puolesta näin arkisin vähän myöhempääkin niitä tulla.

Lunta tulla tupruaa kokoajan lisää vaan, saa nähdä kauanko se oikein maassa pysyy, eiköhän vielä ennen joulua sula kokonaan pois - vaikka sais mun puolesta maassakin pysyä. Vaikka ihan siksikin, että nyt sit ois kerrankin kunnolla talvi, ja sit sen jälkeen kunnon kevät, ja taas kunnon kesä - ei siis mitään takatalvea! Selvät sävelet parempi.

VOI EI!! NYT VASTA HUOMASIN! Ihan hirveen mokan tein heti otsikkoon - heminauha.. yhyy.. heLminauha tietty piti olla!! Pitäisköhän tehdä uus aloitus. No, katsotaan löytääkö porukka tänne, jos joku aloittaa uuden pinon, niin kirjoitellaan sit sinne!

Nyt ajatus taas katkes ihan täysin.. Mukavaa alkanutta uutta viikkoa kaikille! =)

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]25 (tasan! näin ne viikot vaan vierii aika haipakkaa ;)

Vierailija
2/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytysvalmennuksesta piti vielä kirjoittaa, kun eilen siitä [b]oona [/b]kyseli. Esikoisen raskausaikana kävimme miehen kanssa, mutta käsittääkseni niitä ei edes järjestetä uudelleensynnyttäjille, joten tokasta ei käyty, eikä käydä nytkään. Ja eipä siellä tietty meille " konkareille" mitään niin uutta oliskaan, kun jo kokemusta löytyy. =)

Sitten [b]sole [/b]kertoi vessapaperirullalla äänten kuuntelusta. Ei olla kokeiltu, meillä muutenkin tuo mies sellainen.. mitenkä sen nyt sanoisi.. en nyt voi sanoa, että häntä ei raskaus kiinnosta, mutta ei hän neuvoloihin mukaan tule, eikä edes ultraan - hänelle riittää kuulla minulta, että kaikki on ok.

[b]mammutilla [/b]kovasti närästystä - toivotaan, että pian helpottais (eihän sitä jatkuvasti voi olla, loppuun asti, eihän..)! Pitää *koputtaa puuta*, että itse säästyis tuolta ikävältä vaivalta, vaikka on se ennenkin loppuaikana enempi vaivannut.

Mutta nyt kiljuva nälkä --> aamupalalle!

Minni taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas vaihteeksi valvottu jo puoli neljästä eteen päin. Mies heräsi silloin pissuttamaan poikamme (pissaa muuten sänkyyn) ja minä tietenkin siihen heräsin enkä saanut enää nukutuksi. Nyt sit katsellut aamun telkkaria nauhalta ja kuulostellut vaavin potkuja. :)

Joku kyseli tässä taannoin, että joko on neuvolassa merkitty äitiyskorttiin vauuvan tarjonta.. Minulla ei siis ole sitä vielä katsottukaan ja aloin miettiä että mitä hyötyä sitä edes olisi näillä viikoilla merkkailla kun lapsi pyörii yhtenään kohdussa?!? Minulla siis ainakin tuntuu potkut välistä ylhäältä ja välistä alhaalta ja käännöksetkin aina välillä tunnen, joten eipä siellä vielä ainakaan kaiketi ahdasta ole..? :)

Niin ja piti Minniä lohduttaa: älä huoli vaikka otsikkoon lipsahtikin panovirhepaholainen!;) Niitä sattuu kaikille! Enkä minä ainakaan edes huomannut sitä ennen kuin mainitsit!:)

-frog2 ja rv27+2

Vierailija
4/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole muutamaan päivään ehtinytkään pinoutumaan. Olen koittanu pysyä mahollisimman aloillaan kotosalla kun tuppa olemaan selkä ja lonkat ihan julman kipeit ja muutamia ikäviä suppareitaki tullu. Neuvola olis huomenna, jänskättää ihan hulluna.

KOvasti jaksamista kaikille joilla kipeit suppareit, määrätty täyslepoon, närästää tai on muita aiheeseen kuuluvia kipuja/vaivoja!!!

Onko kellään mitään hyviä neuvoja noihin sietämättömiin lonkkakipuihin, kun olen koittanu liikkua, mut se ei auta ja makuullakin kipeytyvät ihan hulluna. Tarvii varmaan vaan purra huulta ja jatkaa tätä hassua pingviini walkkia :)

Emppu-mamma ja " Eetu" 24+4

Vierailija
5/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan tukivyötä! Mulla ainakin esikoisen raskausaikana siitä oli suuri apu juuri lonkkakipuihin ja kävelyyn! Meillä niitä saa ihan lainata terveyskeskuksen välinevuokraamosta (veloituksetta), eli ei tarvii välttämättä edes ostaa sellaista omaksi.

Vierailija
6/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisin äsken läpi viikonlopun kirjoittelut ja suppareista oli paljon puhetta. Itselläni oli perjantaina neuvolalääkäri ja myös minulla on jonkin verran ollut supistuksia (enemmän kuin aikaisemmilla kerroilla tässä vaiheessa, siis kolmas on nyt tulossa). Lääkäri teki alapäätutkimuksen ja totesi, että kanava on entisellään, mutta kohdunsuu on pehmennyt, mutta ei kuulemma syytä huoleen, koska näin monesti on asian laita uudelleensynnyttäjillä. Oletteko muut kuulleet tälläisestä? Lääkäri antoi kuitenkin viikon sairaslomaa ja käski lepäillä, mutta onko mun oikeasti nyt otettava huomioon tämä kohdunsuun pehmentynyt vai voinko jatkaa odotusta kuten tähän asti? Onko kenelläkään muulla kokemusta asiasta?

" Hemmo" on myös masussa tällä hetkellä perätilassa, joka myös on ainutlaatuista näissä mun odotuksissa ja potkut tuntuvat suoraan alaspäin ja välillä tuntuu, et jalat suunnilleen " kutittelee" tuolla alhaalla. Toivottavasti ei kuitenkaan nyt jää tuohon asentoon :)

Sarpaneva ja Hemmo 26+5

Vierailija
7/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sataa lunta...Tultiin juuri omien poikien kanssa sisälle, hoitolapset kerhossa. Oltiin ihan märkiä, kun lumi satoi hetki sitten räntänä ja vetenä. Saatiin silti hieno lumihevonen ja lumiukko pihaan !

Odotuksessa ei mitään uutta. Supistelut ovat onneksi lakanneet. Jouduin siirtämään neuvolan torstaiaamuun, eli sitten taas uutta tietoa! Ihmettelin minäkin sitä, että mitä hyötyä on merkata vauvan tarjontaa näin varhaisessa vaiheessa?! Siellähän se vielä heittelee kuperkeikkaa ja vaihtaa asentoa monet kerrat ennen kuin asettuu aloilleen :)

Huomenna on työyhteisön kanssa vesijumppa. Kivaa kun on jotain ohjelmaa itsellekin. Mun kotoa poistumiset kun rajoittuu kauppakäynteihin ja keskiviikon äiti-lapsi jumppaan... Jo pelkästään muiden aikuisten näkeminen ja juttelemaan pääseminen on mulle luksusta! Siksi tää helminauha onkin mulle suuri henkireikä!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Halein, Pessi80 rv24+2

Vierailija
8/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukivyötä suosittelen minäkin Emppu-mammalle. Mulla on Anita-merkkinen vyö, jota olen käyttäny ihan koko raskauden ajan. KÄYtän sitä joka päivä, vaikka ei mitään kremppaa oliskaan. Tukee kivasti selkää ja masua.

Mulla oli raskauden ekalla kolmanneksella enemmänkin vihlontaa pakaroissa ja alaselässä, mut nyt se on onneksi laantunut. Enää vihloo vaan sängystä noustessa lähinnä. NÄin kyllä jostain kuulinkin, että tollaset vaivaa yleensä eniten alussa. Loppuviikosta mulla oli myös alavatsan/nivusten seudulla ihmeellsitä jomotusta, ei niinkään vihlontaa. Joku epäili sen olevan liitoskipuja. Vkonloppuna se meinas alkaa taas kun vauveli potki sinne suuntaan. Mutta onneksi ei pahempia vaivoja vielä (kivuttomien supistusten lisäksi) ole, kop kop..

Mua vähän ihmetyttää että miksi odottajia suotta stressataan taas yhdellä asialla lisää, tolla raivo/perätarjonnan kyttäämisellä näin varhaisessa vaiheessa!?! Vauvathan kääntyy lopulliseen asentoon monesti tosi myöhään. En minä ainakaan vielä mieti tuollaisia, koska oli kummin päin tahansa, ehtii vielä kääntymään kuitenkin.

Viherrys 24+3/25+0

Vierailija
9/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa ( . ).....

Olen nyt pidelly mun ens kesän lomapäivät pois ja kun töissä on huono aineisto tilanne niin sovittiin pomon kanssa ett ennen kun palaan lomalta takaisin niin soittelen hänelle ja katotaan mikä on tilanne että onko edes töistä. Mielummin pidin lomat pois kun olisin palkattomalle joutunut.

No kuitenkin soittelin hänelle ja nyt sitten kävi ilmi että kun paria kuukautta aiemmin kysyin että voinko tehä pelkkää aamuvuoroa, kun on noi voimat niin vähissä niin se sopi heille kyllä ihan hyvin. Nyt sitten loman jälkeen se ei enää sovikkaan että pitäisi iltavuoroa pystyä tekemään.

Vaan kun en pysty niin sitten, pomo sanoi että no hän kirjoittaa mulle sitten semmoisen lappusen etten joudu karenssiinkaan. Kiukuttaa, supistaa ja väsyttää. Mutta mulla alkoikin vauvaloma nyt sitten.

Tuosta lonkka jutusta kun kyselin niin, unohin kirjoittaa siihen että mun selkä on kroonisesti sökö ja et raskaana olo vaan pahentaa sitä. Mutta tarvii koittaa sitä tukivyö juttua. Kiitoksia oikein paljon kaikille neuvoista :)

Emppu-mamma ja " Eetu" 24+4

Vierailija
10/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih kuinka kaunista ulkona on! Lunta sataa hiljalleen ja puutkin on jo saanu kunnon lumivaipan. Mun puolesta sais tämä talvinen keli jatkua, mutta taitaa se loska vielä iskee kuitenkin..

Hui mikä tilanne Äipällä!! Onpas kurjaa kun joutuu tosissaan pelätä pikkusen puolesta. Ota nyt tosiaan ihan iisisti, paljon jaksamisia sinne! Mites oot nyt voinu? Tosi monella on ollu jo kunnon suppareita, onneks oon ite niiltä säästyny. ihan pienen pieniä masun kovettumisia on ehkä ollu, muttei mitään sen ihmeempää. toivottavasti kaikilla pysyy vauva kyydissä mukana sinne loppuun asti!

Ja Mammuttiakos on närästäny? Samassa veneessä ollaan... mua on närästäny jo pitkään, ei mikään kiva vaiva.. Mulla muuten on auttanu vaniljajätski, nam! Rennietäkin oon muutaman joutunu nappaamaan, ja se kyllä auttaa. mutta ihastuin täysin tohon jädeen, jostain syystä se toimii tosi hyvin. ja mikä parasta - on älyttömän hyvää! =)

loviisa rv 24 (hui, näin pitkällä jo!! mihin tää aika on oikein menny?!)

Vierailija
11/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin tulee lunta niin paljon ettei eteensä näe ja tuuleekin vielä reippaasti. Onneksi ei ole mitään pakollista asiaa että tarvis tonne myrskyyn lähteä. Supistuksia on ollu monella. Itellä ollu kanssa jonkun verran mutta ei ole olleet kipeitä. Parin viikon päästä on lääkäri niin sitten saa tietää tilanteen. Tosi kurjaa kun joku oli ihan jo vuoteeseen määrätty. Nyt vaan rauhallisesti. Hirvittää välillä kulkea tuolla ulkona kun on niin liukasta. Yks päivä meinasin jo kaatua mutta onneksi oli esikoinen rattaissa niin sai niistä tukea. Pitäisi varmaan ostaa jotkut piikit tonne kenkien pohjiin että pysyisi varmemmin pystyssä.

Päivän jatkoja kaikille.

KOjootti ja Eppu 23+6

Vierailija
12/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]Minni älä huoli, tuo sun moka ei oo ees paha, en sitä edes huomannut ja kun vertaa esim. mun mokailuun, niin pikkujuttu!! [/color]

Täällä aamulla satoi lunta, mutta nyt se on muuttunut vedeksi, joten loskakelit on tulossa..inhaa!

[color=green]Minähän sitä tarjonnan merkkausta kyselin, kun mulle se oli jostain syystä laitettu neuvolakorttiin.. Kuitenkin kyse oli varmaan vaan siitä, että kun se ultrassa nähtiin, niin se sillä merkattiin..kai.. Tuskin sillä sen suurempaa merkitystä tässä vaiheessa vielä kuitenkaan on. [/color]

Mulla on nyt sellanen keskirauskauden " seesteinen" vaihe menossa, kun välillä tuntuu, etten raskaana oliskaan.. On kaikin puolin hyvä olla

~jos ei närästystä ja selkäkipua oteta huomioon!~

Tuntuu, että raskaus junnaa nyt paikoillaan ja mitään uutta ei tapahdu. Mulle tulee ihan takuulla kiire vauvan tavaroitten hommaamisen kanssa, kun nyt tuntuu, että on vielä liian aikaista hankkia kaikkee ja helmikuu kuitenkin tulee sit äkkiä!

Makean syöntiä on varmaan alettava vähentään raskaalla kädellä, ettei vauvasta tuu mitään hirmu isoo jättiläistä.. Mulla kun tahtoo välipalat ja välipalojen välipalat koostua pelkästään karkista ja kaikesta muusta makeasta!

tässä nämä " tärkeimmät"

mammutti ja vilppu rv 25+3

Vierailija
13/13 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEMInauhalaisille! =) Älä [b]Minni[/b] huoli, vahinkoja sattuu. Mulla ainaki oli vaa hauskaa itteni kanssa ku tuon luin, piristi mieltä. =D

[b]Äippä[/b] koittaa levätä oikein paljon, että pikkunen pysyy kyydissä mahd. pitkään. Aivan taatusti syö niin henkisesti ku fyysisestikin mutt koita jaxaa. *halaus*

Mulla on neuvolakortissa merkitty tarjonta jo kahteen kertaan, eka o perätila ja toka poikkitila. Huolissani en o kummastakaa, tilaa hyöriä ja pyöriä ku örppänällä viä o. Ja meillä ku tuo kolmonen oli melko pitkään perätilassa (istu tyytyväisenä persiillään ku mikäki Buddha =D ) mutt oli kuitenki kääntyny raivotarjontaan ajallaan ni senki takia oon melko huoleton. Toivottavasti ei nyt sitte " osu pilkka omaan nilkkaan" .. ;)

Jepuli jee, taas katkes ajatus.. Oli kyl jtn muutaki mitä piti kommentoimani mutt ei tietenkää tuu ny mielee.. *huoh* Täytyypi palata asiaan jos sen muistaa. [color=purple][b]Illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/b][/color]

Maaret(ti) & örppänä [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv27+3/28+1)

Keskiviikkoaamuna sokerirasitustestiin.. Voi yök.. :x