Alkuraskauden alavatsaoireet?
Takanani on kaksi pieleen mennyttä raskautta. Ensimmäinen (2004) oli tuulimuna ja toinen (2005) keskeytyi itsekseen rv:lla 7.
Söin yhden kierron clomifenia ja heti tärppäsi! Olen nyt siis aika alkuvaiheissa eli rv 4+6. Tunnelmat ovat aikaisemmista kokemuksista huolimatta olleet hyvät. Tokan raskauden kohdalla minulla nimittäin oli alusta asti tosi epämääräinen ja " tuhoon tuomittu" olo.
Minulla on ollut alavatsassa aika ihmeelliset tunnelmat. Maha on ensinnäkin ihan sekaisin. Toiseksi oikealla puolella on melkein koko ajan pistosmaista tunnelmaa. Ei siis kuitenkaan kipua. Olen koko aika alavatsasta tietoinen ja siellä on koko aika jokin tunnelma...(vaikeaa selittää). Minulla ei ole nk. vihlaisukipuja, mutta painetta ja erityisesti oikean puolen jomotusta.
Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Kuinka kovia oireet ovat olleet, vielä normaaliraskauden puitteissa?
Itse olen hieman hepulissa, ettei tulisi vielä kolmas yllätys eli kohdun ulkopuolinen raskaus. Mitään vuotoa ei tosin ole ollut, joten toivottavasti tämä menee hysteerisuuden piikkiin.
Kommentit (5)
alavatsaoireiden vuoksi. Siellä nähdään, sijaitseeko raskaus kohdussa ja lyökö sydän. Sen jälkeen voi jo huoahtaa, vaikka toki riskejä on loppuun saakka.
Minulla oireina ovat voimakas turvotus, " tikkuilu" molemmissa kyljissä alhaalla sekä paineen tunne jo nyt (rv. 5 + 5). Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut vielä mitään tuntemuksia näillä viikoilla, vasta melko myöhään oli. Mutta ehkä se on sitä, että kohtu on jo kerran venynyt, niin reagoi helpommin ja nopeammin. Kyllähän toinen raskaus kuulemma supisteleekin paljon helpommin.
ajan ultraan ensi viikolle. Nyt sitten pitää vaan kärvistellä.
Mulla on aina jokin mahaoire kun pistää jotain suuhunsa. Ei siis pahoinvointia mutta niin kuin olisi syönyt jotain sopimatonta.
Alavatsa on nyt yön jälkeen vähän rauhallisempi, mutta istuma-asennot ei tunnu kauhean kivoilta.
Minäkin hyppään koko ajan vessassa tsekkaamassa ettei tule mitään vuotoa. Ja muutenkin joutuu tarkkailemaan ettei raskausoireet vaan häviä...
Toivottavasti nämä mahajutut on vaan sitten raskausoireita. Ultrassahan se viimeistään selviää, onko esim. kohdunulkopuolinen raskaus vai kaikki ok.
...lääkärillä onko kaikki hyvin. Itsellä juuri leikattiin kohdun ulkopuolinen raskaus (arvio n vko 9 tai hiukan ' nuorempi' ) eikä alussa ollut kovia kipuja. Eikä edes hirveän kovia myöhemminkään vaikka munanjohdin oli revennyt ja sisäinen verenvuoto. Nyt omistan enää yhden toimivan munasarjan :-( ...kyllä minäkin näin jälkiviisaana olisin mennyt aiemmin lääkäriin, mutta kun olin siinä uskossa että tuntemukset olisivat kivualiaammat jos kaikki ei ole ok. Itsellä myös alusta saakka olo " ettei kaikki ole niin kuin pitäisi" (2 lasta ennestään ja niissä raskauksissa ei ole ollut mitään ongelmia).
esim. vuotoa tms.? Entä muita tavallisia raskausoireita? Toivottavasti paranet pikaisesti!
Olen menossa tosiaan ensi viikolla (tuolloin rv 6+2) ultraan, toivottavasti kaikki on hyvin eikä ainakaan mikään poksahtaisi ennen sitä.
Haluaisin myös tietää, onko tässä " peli menetetty" , vai onko toivoa?! Itselläni rv6+2 menossa. Yksi onnellisesti päättynyt raskaus 12/01 ja yksi km rv6+2 pari vuotta sitten. Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut muita oireita kun pahoinvointi, toisessa kesken menneessä oli aivan samat oireet kun nytkin. Eli minulla myös mahaa vääntää, painaa, polttaa, myös välillä vihlaisee. Eli olen koko ajan " tietoinen" mahastani, ainoastaan öisin maha on ok.Teen istumatyötä ja välillä istuminen on tuskaa, ja varovasti pitää nousta, ettei vihlaise tai muuten pakota alavatsasta. Välillä kipu on alavatsalla välillä navan kohdalla. Muuten raskausoireita on vaikka muille jakaa: väsyttää, palelee, närästää, mielialata vaihtelee, nälättää koko ajan, turvottaa.en voi yhtään iloita raskaudestani, kun vain koko ajan tuon mahan kipuilun takia keskenmenon pelko piilee takaraivossa. Ihan hysteeristä on vessassa käyntikin.... Ja kun eka raskaus oli " mahakivuton" niin siksikin pelottaa, vaikka tiedän, että raskaudet voivat olla aivan toisistaan poikkeavia :( :(