Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissäkäyvänä Kahden lapsen yksinhuoltajana selviän arjesta paremmin kuin ystäväni, jolla on mies ja yksi lapsi

Vierailija
04.11.2022 |

Minun toinen lapsi on autistinen Ja toisella autoimmuunisairaus, joka vaatii jatkuvaa hoitoa. Minulla ei ole tarvetta päästä lapsistani eroon tai viettää sinkkuelämää tai baarielämää, joten yökyläilyjä ei harrasteta. Olen ollut 15 vuotta käytännössä totaali yh, lapset ovat pienellä ikäerolla.
Ystävä on lopen uupunut työntekoon ja perhe-elämäänsä miehen ja 6 vuotiaan kanssa. Kaksi mummoa on valjastettu kaitsemaan hiljaista tyttöä ja miehen kanssa tapellaan jos toinen on pari tuntia illalla harrastuksessa, kuinka toinen jaksaa hoitaa lapsen itse iltahommien kautta nukkumaan. Olin kylläkin tätä ystävää 10 vuotta nuorempi kun lapseni olivat alle kouluikäisiä. Siinäkö se ratkaiseva ero, en tiedä.
Joka vuosi järjestin lapsille synttärit, joulut, reissut ulkomaille jne. Ystävä ei jaksanut edes syntymäpäiviä lapselleen lauttaa ilman jatkuvaa huokailua ja valitusta, miten raskasta on.
Miehensä osallistuu lapsen hoitoon ystävääni enemmän, molemmat ovat työelämässä. Oma työni on vielä vaativampaa kuin ystäväni. Olemme molemmat maistereita.
Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Huippu oli kun ystävä yritti saada minusta ilmaista lastenhoitajaa. Sanomattakin on selvää että tyttö on päiväkodissa kun ystävä lomailee.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on mielenterveyden kanssa haasteita.

Vierailija
2/12 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotias ja 6 vuotias ovat vähän eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ystävällisä anemia tai muu, jokin väsymysoireyhtymä? Sinulla taas voi olla adhd.

Vierailija
4/12 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko mitalin?

Vierailija
5/12 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaiseva ero on siinä, että ihmiset ovat erilaisia. Luulisi aikuisen sen jo ymmärtävän, mutta hyvin usein ei kyllä näytetä ymmärtävän.

Vierailija
6/12 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 vuotias ja 6 vuotias ovat vähän eri asia.

Lukutaito olisi hyvä sinullekin.

Vierailija
7/12 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se, että sulla ei ole parisuhdetta tietysti auttaa ettei ole tarpeita. 

ja totta, voit taputella itseäsi mite hyvin pärjäät, mutta millaiset suhteet sulla on läheisiin ? onko heille aikaa, mitä heidän kanssa teet ? haluavatko ihmiset viettä aikaa kanssasi ? Millaiset välit läheisilläsi on lapsiisi ? saavatko he lämpimiä kokemuksia esim. isovanhempien kanssa ?

Se , että itse pärjäilee yksin ei aina tarkoita, että kaikki olisi hienosti. On tärkeää luoda läheisiä suhteita ihmisiin 

Vierailija
8/12 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän äideillä samanlaisia eroja?

Vierailija
9/12 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ero perusluonteessa? Mulla ei ole lapsia koska elämä lapsen kanssa on mulle sietämättömän raskasta. Olen hyvin introvertti, tarvitsen omaa, häiriötöntä aikaa 2-4 tuntia päivässä riippuen olenko ollut toimistolla vai etänä. Muuten en jaksa, pää hajoaa. Miten siihen lapsi mahtuisi, hyvä kun parisuhdekaan aikuisen ihmisen kanssa onnistuu. Ehkäpä ystäväsi rasittuu muista ihmisistä enemmän kuin sinä?

Vierailija
10/12 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaiseva ero on siinä, että ihmiset ovat erilaisia. Luulisi aikuisen sen jo ymmärtävän, mutta hyvin usein ei kyllä näytetä ymmärtävän.

Ihmiset ovat erilaisia vai ihmiset ovat heikkoja?

Vierailija
11/12 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat siltä, että sinulla on burnout. Pakkosuoritat elämääsi ja ihmettelet kun muut eivät tee samaa.

Vierailija
12/12 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko maisteri teidän ammatti? Vähän sekava avaus maisterilta...

Ja tiäkkö, ei ystävä kirjoita toisesta tuollaista eikä edes ajattele. Mulla mies ja kolme lasta eikä ongelmaa. Joskus ollut parisuhdeongelmaa, sulla ilmeisesti kokemusta pahemmasta... mutta en todellakaan arvostele ja väheksy ystäviäni tuohon tyyliin oli yksi lapsi tai ei yhtään tai mitä vaan. Ootko kateellinen sen miehestä vai mikä hitto sua vaivaa?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi