Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terapia on liian sosiaalista

Vierailija
03.11.2022 |

Olen terapiassa noin tunnin kerrallaan. Koko tuon ajan olen samassa huoneessa terapeutin kanssa. Siis: kokonainen tunti huoneessa jossa on myös toinen ihminen! Tosi raskasta, väsyttävää, ihan liikaa sosiaalisuutta, noin kauan aikaa sosiaalisessa ympäristössä kuluttaa mut ihan puhki, en jaksa enää.
Löytyiskö jostain epäsosiaalisempaa terapiaa? Sellaista jossa ei olla samassa huoneessa toisen ihmisen kanssa, terapia jossa ei ole toista ihmistä paikalla? Eihän terapia voi ikinä toimia jos mä väsyn aivan sammuneeksi aivottomaksi zombiksi siksi että se terapeutti on paikalla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sellaisia puhelin/etäterapioitakin ole olemassa

Vierailija
2/6 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole terapian idea, että keskustellaan toisen kanssa? No voishan se tietty tehdä netin tai puhelimenkin välityksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu asiasta terapeuttisi kanssa. Sen pitää tietää että reagoit noin. Ehkä keksitte jonkun ratkaisun. Puhuttava kuitenkin on, ei terapiasta muuten mitään tule.

Vierailija
4/6 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole terapian idea, että keskustellaan toisen kanssa? No voishan se tietty tehdä netin tai puhelimenkin välityksellä.

Pitää puhua toisen ihmisen kanssa? Mutta sehän on tosi raskasta! Siinähän väsyy niin paljon ettei terapia sitten voi toimia.

Vierailija
5/6 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn terapiassa etänä, videoneuvotteluna menee. 

Mutta toki joo, siltihän siinä toisen ihmisen kanssa kommunikoidaan koko ajan, vaikka jääkin pois se fyysinen kohtaaminen. Olen erittäin introvertti, lähes erakko, mutta ei tuo minua ole erityisesti haitannut. Tosin olen jo jonkun aikaa epäillyt ettei siitä terapiasta mulle mitään hyötyäkään ole, sellaisesta jaarittelusta. Voin jaaritella siellä ummet ja lammet teorioitani käytökseni syistä, tunteista miltä tuntuu yms mutta mikään ei käytännön tasolla silti muutu niissä ongelma-asioissa joiden takia terapiassa käyn.

Vierailija
6/6 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, ihmiset ovat niin erilaisia. Joillekin taas tunti tuntuu 2 minuutilta ja haluaisi usean tunnin esim. 4h tai useana päivänä, jos on kova trauma tai ahdistus. Siis oman valintansa mukaan, ei väkisin.