Naisen sterilisaatio
Onko teillä toiveissa sterilisaatio? Itsellä täyttyisi lain pykälä, että saisin hakeutua sterilisaatioon (ikää reilusti yli 30-vuotta). Itellä askarruttaa mun sukulaiset, että miten ne suhtautuu, jos saisivat tietää. Voisihan sen sterilisaation saada pidettyä salassa sukulaisilta. Sterilisaatio on ollut mulla mielessä pitkään, mutta sukulaiset ei varmaan pitäis siitä. Heille lapset on niin suuri itsestäänselvyys. Näkevät oman lapsiperheensä tai lapsenlapsensa. Se on heille jonkinlainen uhka, että pistääkin putket kiinni. Itsekäs ihminen, kun ajattelee omaa hyvinvointia ja elämäänsä. Te naiset joille on tehty sterilisaatio, oletteko joutuneet pitämään toimenpiteen vaan omana tietona?
Kommentit (17)
Mitäs hittoa ehkäisy kuuluu suvulle ja mistä ne sen tietäis?
Mun miehelle on tehty vasektomia, eikä ole ollut yleinen keskusteluaihe sukujuhlissa.
No jos mietit suvun kautta, olet varmasti trolli. Miksi sukulaisen pitäisi edes tietää mitä ehkäisyä käytät?
Itse olen 28-vuotias kolmen lapsen äiti ja kahvipöydässä sukulaisten kanssa puhutaan ihan muista asioista kuin ehkäisystä ja lasten teosta
Mitä merkitystä sillä on mitä sukulaiset ajattelevat? Et sinä lapsia ala haluamaan vaikket sterkassa kävisikään, vai kuinka?
Toisaalta mieheni on menossa vasektomiaan ja sanoi että äidille ei sitten saa kertoa. Aion kyllä todellakin kertoa, sillä lapsenlapsiutelut kohdistuvat 100% vain minuun, ei mieheen.
Sterilisaatio on terveysasia, kuuluu vain sinua hoitaneille. Kukaan muu ei saa tietää, joten joko kerrot sukulaisille tai olet kertomatta. Vai onko ennenkin keskusteltu mikä ehkäisy kenelläkin. Get ovet it
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsiluku on täynnä niin siitä vaan, lapsettomille ko. toimenpidettä ei tule sallia.
Niinpä, nyt kaikki naiset lukittuihin porsimishäkkeihin lapsia tekemään vaikka väkisin! Lisää ihmisiä ylikansoittuneelle pallolle, hinnalla millä hyvänsä!
Sterilisaatio ei kuulu sinun sukulaisillesi pätkääkään. Teetä steri jos itse haluat, kenenkään muun mielipiteillä ei ole paskankaan väliä.
Vierailija kirjoitti:
Sterilisaatio ei kuulu sinun sukulaisillesi pätkääkään. Teetä steri jos itse haluat, kenenkään muun mielipiteillä ei ole paskankaan väliä.
Edes aviopuolison
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes aviopuolison
No kyllä siihen puolisollakin on sanansa sanottavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes aviopuolison
Näin moni ajattelee, mutta kyllä se sana painaa joka sinne menee.
Mies meni vasektomiaan vaikka olisin halunnut vielä lapsia. Olemme naimisissa. Ei minua haastateltu. Lääkäri voi kuulla puolisoa,mutta ei se vaikuta siihen tehdäänkö toimenpidettä. Jos kriteerit täyttyy niin tehdään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes aviopuolison
Ei vaikuta siihen tehdäänkö toimenpide, kuten joku jo sanoikin. Se vasta sairasta olisi jos vaikuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes aviopuolison
Ei vaikuta siihen tehdäänkö toimenpide, kuten joku jo sanoikin. Se vasta sairasta olisi jos vaikuttaisi.
Näin on. Nykyaikaiset kriteerit vasektomiaan ovat jotenkin vanhanaikaiset. Jossain ollutkin , että pitäisi uudistaa.
Vaikea uskoa että oot yli 30v. Mulle tehtiin sterilisaatio toisen lapsen syntymän yhteydessä, olin silloin 30v. Kukaan muu kuin mieheni ei tiedä siitä enkä tiedä miten se kellekään muulle kuuluisi.
Se on kyllä totta, että ei se oma lisääntymiskyky kuulu kuin itselle ja puolisolle. Itselleni on vaan sattunut utelevat sukulaiset, joiden lempijuttuja ovat mikä operaatio ja lääkitys kelläkin on. Sukulaiset tietää siis muidenkin operaatiot ja sairaudet. Pitää kertoa käyvänsä vaikka "hammaslääkärissä", kun menee pyytämään lähetettä sterilisaatioon. Ja kertoa että "oli kaks reikää".
Laitan tämän tänne niin ei tarvitse uutta ketjua
Eli haluaisin kuulla kokemuksia naisen sterilisaatiosta naisilta jotka eivät ole synnyttäneet?
Vaikuttaako sterilisaatio kuukautisiin? Tähän voi ja saa vastata kaikki naiset joille on ko toinenpide tehty!
Kuulin eräältä että sterilisaation jälkeen menkat ois muuttuneet kivuliaiksi ja runsaiksi :O Kyseessä oli monta kertaa synnyttänyt nainen.
No, pillerien aikana ne olivat olemattomat. Sterin jälkeen sellaiset kuin olivat olleet ennen pillereitä. Minulla runsaammat, ei kivuliaat, koska eivät olleet ennenkään.
Jos lapsiluku on täynnä niin siitä vaan, lapsettomille ko. toimenpidettä ei tule sallia.