Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kurpitsansiemenistä vois tehdä sellaista, jossa niiden paha maku ei niin maistuis?

Vierailija
01.11.2022 |

Joskus viime talvena ostin kilon pussin muka puuron sekaan. Mutta ne oli siinä niin hirveän makuisia, että jäi puurotkin syömättä. Vielä ois melkein koko pussi jäljellä ja parasta ennen päiväyskin on mennyt heinäkuussa eli pitäis käyttää jo nopeasti pois. Mitähän noista vois tehdä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rasva on niissä jo härskiintynyttä. Heitä pois.

Vierailija
2/7 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahda niitä pannulla ja mausta suolalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummusta. Liota siemenet.

Vierailija
4/7 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvokuorinnan.

Vierailija
5/7 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pihalinnuille ruuaksi, niille kelpaa kyllä.

Jos haluat syödä, niin sitten kannattaa jollain tavalla maustaa. Ovatko ne ihan perussiemeniä, vain paahdettuja ja maustettuja?

Minä pidän kurpitsansiemenistä, tosin minun mielestäni ne eivät juuri miltään maistu, hieman pähkinälle ilman sitä kitkerää vivahdetta. Kupitsansiemenien kanssa sopii hyvin oliiviöljy, suola ja chili, eli paahtaisin ne (uudelleen) uunissa siten, että pyörittelisin öljyssä ja maustaisin suolalla ja chilillä. Uuni noin 200 astetta ja kannattaa vahtia vieressä, 5-10min uunista ja siemenistä riippuen.

Yksi keino on käyttää ne pestoon, ihan vaikka salaatinlehtiä ja kurpitsansiemeniä, valkosipulia, öljyä + mausteita. Tai tehdä pähkinävoityyppistä, maustaa suolalla (jos eiät ole valmiiksi kovin suolaisia).

Vierailija
6/7 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna pihalinnuille ruuaksi, niille kelpaa kyllä.

Jos haluat syödä, niin sitten kannattaa jollain tavalla maustaa. Ovatko ne ihan perussiemeniä, vain paahdettuja ja maustettuja?

Minä pidän kurpitsansiemenistä, tosin minun mielestäni ne eivät juuri miltään maistu, hieman pähkinälle ilman sitä kitkerää vivahdetta. Kupitsansiemenien kanssa sopii hyvin oliiviöljy, suola ja chili, eli paahtaisin ne (uudelleen) uunissa siten, että pyörittelisin öljyssä ja maustaisin suolalla ja chilillä. Uuni noin 200 astetta ja kannattaa vahtia vieressä, 5-10min uunista ja siemenistä riippuen.

Yksi keino on käyttää ne pestoon, ihan vaikka salaatinlehtiä ja kurpitsansiemeniä, valkosipulia, öljyä + mausteita. Tai tehdä pähkinävoityyppistä, maustaa suolalla (jos eiät ole valmiiksi kovin suolaisia).

Pihalinnuille ei voi antaa, kun asutaan kerrostalossa kaupungissa. Nuo on ihan perussiemeniä. Pitää varmaan kokeilla tuota paahtamista. Kiitos tarkasta ohjeesta!

-ap

Vierailija
7/7 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahtaisin ne uunissa. Rasvaa ja maustetta pintaan. Sopivat esim sosekeittojen pinnalle.