Mitä kurpitsansiemenistä vois tehdä sellaista, jossa niiden paha maku ei niin maistuis?
Joskus viime talvena ostin kilon pussin muka puuron sekaan. Mutta ne oli siinä niin hirveän makuisia, että jäi puurotkin syömättä. Vielä ois melkein koko pussi jäljellä ja parasta ennen päiväyskin on mennyt heinäkuussa eli pitäis käyttää jo nopeasti pois. Mitähän noista vois tehdä?
Kommentit (7)
Paahda niitä pannulla ja mausta suolalla.
Anna pihalinnuille ruuaksi, niille kelpaa kyllä.
Jos haluat syödä, niin sitten kannattaa jollain tavalla maustaa. Ovatko ne ihan perussiemeniä, vain paahdettuja ja maustettuja?
Minä pidän kurpitsansiemenistä, tosin minun mielestäni ne eivät juuri miltään maistu, hieman pähkinälle ilman sitä kitkerää vivahdetta. Kupitsansiemenien kanssa sopii hyvin oliiviöljy, suola ja chili, eli paahtaisin ne (uudelleen) uunissa siten, että pyörittelisin öljyssä ja maustaisin suolalla ja chilillä. Uuni noin 200 astetta ja kannattaa vahtia vieressä, 5-10min uunista ja siemenistä riippuen.
Yksi keino on käyttää ne pestoon, ihan vaikka salaatinlehtiä ja kurpitsansiemeniä, valkosipulia, öljyä + mausteita. Tai tehdä pähkinävoityyppistä, maustaa suolalla (jos eiät ole valmiiksi kovin suolaisia).
Vierailija kirjoitti:
Anna pihalinnuille ruuaksi, niille kelpaa kyllä.
Jos haluat syödä, niin sitten kannattaa jollain tavalla maustaa. Ovatko ne ihan perussiemeniä, vain paahdettuja ja maustettuja?
Minä pidän kurpitsansiemenistä, tosin minun mielestäni ne eivät juuri miltään maistu, hieman pähkinälle ilman sitä kitkerää vivahdetta. Kupitsansiemenien kanssa sopii hyvin oliiviöljy, suola ja chili, eli paahtaisin ne (uudelleen) uunissa siten, että pyörittelisin öljyssä ja maustaisin suolalla ja chilillä. Uuni noin 200 astetta ja kannattaa vahtia vieressä, 5-10min uunista ja siemenistä riippuen.
Yksi keino on käyttää ne pestoon, ihan vaikka salaatinlehtiä ja kurpitsansiemeniä, valkosipulia, öljyä + mausteita. Tai tehdä pähkinävoityyppistä, maustaa suolalla (jos eiät ole valmiiksi kovin suolaisia).
Pihalinnuille ei voi antaa, kun asutaan kerrostalossa kaupungissa. Nuo on ihan perussiemeniä. Pitää varmaan kokeilla tuota paahtamista. Kiitos tarkasta ohjeesta!
-ap
Paahtaisin ne uunissa. Rasvaa ja maustetta pintaan. Sopivat esim sosekeittojen pinnalle.
Se rasva on niissä jo härskiintynyttä. Heitä pois.