Onko 3160 euroa hyvä palkka bussin, metron tai raitsikan kuljettamisesta?
Mietin vaan että kannattaisiko pyrkiä niihin hommiin. Oon nyt ollut pian pari vuotta työttömänä.
Kommentit (12)
Aika naurettavan hyvä palkka. Monet korkeakoulutetut ei tienaa lähellekään tuota summaa. Kuskit saavat pätevyyden muutamassa kuukaudessa.
Siskon mies wolttasi puol vuotta ja repi jotain 3000 egen palkkaa.
Nyt tekee noita kuljettajahomnia ja tienaa kyllä enemmän kuin ton 3160 e.
Minä olen toiminnanjohtaja, ja teen kaikenaista paperityötä, esimiestyötä jne. ja mun palkka on 2580€. Seuraavaksi kun haen uutta työpaikkaa toivon kädet kyynärpäitä myöden ristiin että saisin kolmen tonnin palkan, kun nyt opisekelen amk tutkintoa, ja yleensä amk käyneillä on kolmen tonnin palkka.
"Kuljettajan aloituspalkka pääkaupunkiseudulla ilman vuorolisiä on 2600 euroa kuukaudessa. Keskipalkka lisineen kuukaudessa on Nobinan mukaan noin 3 500 euroa"
Vierailija kirjoitti:
Minä olen toiminnanjohtaja, ja teen kaikenaista paperityötä, esimiestyötä jne. ja mun palkka on 2580€. Seuraavaksi kun haen uutta työpaikkaa toivon kädet kyynärpäitä myöden ristiin että saisin kolmen tonnin palkan, kun nyt opisekelen amk tutkintoa, ja yleensä amk käyneillä on kolmen tonnin palkka.
Saahan sitä toivoa. Yleensä vastuu kasvaa, mutta palkka ei samassa suhteessa.
Mistä lähtien metro- ja ratikkakuskit on saaneet tollasta palkkaa? Sun on pitänyt olla monta vuotta duunissa ja tehdä ryhmänmukaista ilta/yövuoroa. Aloitteleva kuljettaja ei tule tollaista palkkaa saamaan vuosiin, jos koskaan. Ja olen itse metrokuski, joten tiedän mistä puhun. Metrossa ja ratikassa on tällä hetkellä työntekijöiden irtisanoutumisaalto, joten se kertoo jotain onko palkka ja työolot ok.
Roskakuski saa vielä paremmin, mutta siinä joutuu sitten kyllä tekemään hiukan muutakin kuin istuskelemaan paikoillaan
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan hyvä kun ottaa huomioon miten löysää ja aivotonta hommaa siinä tehdään.
Tämä nyt ei alkuunkaan pidä paikkaansa.
T. bussikuski
Tienaan opettajana vähemmän. Pitäisi varmaan vaihtaa alaa.
Ihan hyvä. Varastomiehenä tienaan satkun enemmän, mutta eipä niitä koulujakaan tullu käytyä
Onhan se ihan hyvä kun ottaa huomioon miten löysää ja aivotonta hommaa siinä tehdään.