kerron elintavoistani, arvaa mun BMI!
-harrastan paljon arkiliikuntaa, en mitään ohjattua tai liikuntaa liikunnan vuoksi.
-syön mielelläni karkkia, joskus päivittäin, joskus kehdesti kuussa. jos avaan suklaalevyn tai karkkipussin niin syön kaiken putkeen.
-meillä syödään ihan tavallista virallisterveellistä (ja väliin epäterveellistä, esim. pakastepizzat, ransakalaiset perunat jne.) ruokaa, päivittäin sekä raakoja että kypsennettyjä kasviksia. lihaa, maitoo, perunaa, makaroonia; ihan normaalia settiä.
-vieraisilla syön tasan niin paljon herkkuja kun tarjotaan.
-jaksan syödä aika isonkin annoksen, esim. huotsikan lehtipihvin ranskiksilla. tykkään huoltsikka- ja roskaruuasta, joskaan en syö sitä säännöllisesti.
-usein syön aamiaiseksi edellisen päivän jälkkärin loput, pullaa, piirakkaa tms. jos vaan sattuu olemaan.
en ole ikinä laihduttanut enkä lihottanut itseäni, olen mielestäni ihan hyvännäköinen tällaisena kuin olen.
-ja vielä, mulla ei ole itsellä vaakaa enkä normaalisti ole kiinnostunut mistään bmi-laskennoista. oma lukemani selvisi äskettäin alkuraskauden ekalla neuvolakäynnillä punnituksessa.
oikein arvanneelle kunniamaininta :)
Kommentit (6)
Mulla samanlaiset elintavat ja kävin parisen vuotta sitten mittauttamassa kolesteroliarvot ja olivat hyvät..En olis uskonut. Olen hoikka myös.
lisään vielä sen verran, että en oo milloinkaan liittänyt ruokaan mitään sen ihmeempiä tunteita, mitään lohduttamista, syyllisyyttä tms. ihan puhdasta syömisen iloa vaan.
enkä oo nirso, syön mieluusti ihan kaikkee munuaisista ruis-puolukkapuuroon ja yleensä tykkään kaikesta.
ap
Mutta vaikka olisit hoikka, niin tuo epäterveellisestä ruoasta nauttiminen näkyy terveydessäsi ennemmin tai myöhemmin. Suonet tukossa tuote pikaa, jos jatkat tuota nopeiden hiilareidan ja transrasvan syöntiä. Sorry.
saattaa toki olla että jossain vaiheessa täytyy ryhdistäytyä. nyt en koe tarvetta koska oon mielestäni terve. mulla on hyvä vastustuskyky, veriarvot ym. hyvällä mallilla.
kyl mä syön myös kananmunaa, maitorahkaa, oikeesta kermaa, voita, oliiviöljyä yms. ja oon yrittänyt viime aikoina kiinnittää huomioo siihen että hiukan nostaisin proteiinin määrää suhteessa hiilihydraatteihin. mutta kun mä tykkään hiilihydraateista.. ja tosiaan oon aivan terve ja mielestäni hyvinvoiva.
ap