Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaisiko verhot ikkunassa pitämään huoneen lämpimämpänä?

Vierailija
24.10.2022 |

Olen verhoton, pitäisikö hankkia paksut verhot talvea ajatellen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin Ikeasta 5 euron ihan oikeita peittoja. Aion laittaa niitä ikkunoihin kovilla pakkasilla. Asun omakotitalossa. Oikeat lämpimät verhot olisivat olleet 10 kertaa kalliimpia tai jopa 100.

Vierailija
2/8 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ne auttaa vain silloin, jos ikkunat ns. falskaa.

Eli ikkunat eivät ole tarpeeksi tiiviitä. Vaan niistä puskee sisään kylmää ilmaa, etenkin sopivalla tuulen suunnalla.

Nykyisissä uusissa taloissa on erittäin hyvät ja supertiiviit ikkunat.

Juuri energiansäästän takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikkuna falskaa niin verhot auttaa jos ne on paksut ja mielellään peittää koko seinän. Mulla on näin mökillä. Makuuhuone on pieni ja ikkunaseinä kapea, laitoin täyspitkät samettiverhot seinästä seinään ja lattiasta kattoon. Toimii kyllä pienenä eristeenä lähinnä estäen vetoisuutta.

Vierailija
4/8 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei nimenomaan kokopitkiä verhoja, jos on patterit ikkunan alla. Turhaanhan niitä verhojen taakse jääviä osia lämmittää.

Paksut verhot eristävät, lisäksi itse vuoraan yhden vetoisen ikkunan puitteet pumpulilla.

Vierailija
5/8 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpö siirtyy aina lämpimästä kylmään. Ikkunoiden kautta lämpö karkaa ulos paljon paremmin kuin seinien läpi. Paksut verhot estävät tehokkaasti lämmön karkaamista.

Vierailija
6/8 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa miksi Englannissa on tapana laittaa paksuihinkin verhoihin vuorit. Tai linnoissa oli gobeliineja ja meilläkin ryijyjä, raanuja ja seinävaatteita. Kyllä ne kerrokset ja ilma niiden välissä aina vähän lämmittää ja pitää kylmää ulkona. Saas nähdä tarvitaanko seinälämmikkeitä ensi talvena.

Vierailija
7/8 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ne auttaa vain silloin, jos ikkunat ns. falskaa.

Eli ikkunat eivät ole tarpeeksi tiiviitä. Vaan niistä puskee sisään kylmää ilmaa, etenkin sopivalla tuulen suunnalla.

Nykyisissä uusissa taloissa on erittäin hyvät ja supertiiviit ikkunat.

Juuri energiansäästän takia.

Kuulin jostakin huhuja että ihan kaikki eivät asu ihan uusissa taloissa. Miten lie? Onko sulla varmempaa tietoa?

Vierailija
8/8 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa miksi Englannissa on tapana laittaa paksuihinkin verhoihin vuorit. Niillä vetää ikkunoista! Tai linnoissa oli gobeliineja ja meillä ryijyjä, raanuja ja seinävaatteita. Kyllä kankaat ja kerrokset, kuitujen struktuuri ja ilma niiden välissä lämmittää. Saas nähdä tarvitaanko seinälämmikkeitä ensi talvena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme