Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu ulkomailla

Vierailija
24.10.2022 |

Kokemuksia erilaisesta joulusta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt ulkomailla n. 20 joulua. Useimmiten en vietä sitä millään tavalla, joskus olen käynyt jouluaterialla jossain hienossa ravintolassa tai hotellissa.

Vierailija
2/3 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin millaisia kokemuksia? Olen viertänyt ulkomailla kymmenkunta joulua ja ihan samanlaisia jouluja ne on kuin Suomessakin. Siitähän se on kiinni millaista joulua viettää, miksi sillä viettopaikalla olisi väliä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin millaisia kokemuksia? Olen viertänyt ulkomailla kymmenkunta joulua ja ihan samanlaisia jouluja ne on kuin Suomessakin. Siitähän se on kiinni millaista joulua viettää, miksi sillä viettopaikalla olisi väliä?

Itse olen asunut lähes koko ikäni ulkomailla (asun edelleen); kokemuksia *erilaisista jouluista* on kertynyt monenmoisia.

Muistan mm. erään joulun Bethelemissä; siellä jouluillallisen sikäläisessä ravintolassa; illallisseurana fransiskaani munkkeja.( Heidät järjestämällään matkalla)

Jouluaaton messu kylmässä Jeesuksen syntymäkirkossa.

Unkarissa työmatkalla; majoitus pienessä maalaiskylässä, muutama päivä ennen jouluaattoa...

Iltatee yhdessä kylän sekatavarakauppiaan perheen kanssa, kaupan takahuoneessa.

Ulkona sateli hiljalleen lunta ja kadut olivat koristeltuja ; vaatimattomasti, mutta joulusadun omaisesti. Tunnelmallisen kaunista.

Ainakin itselläni joulut ovat olleet hyvinkin erilaisia) erilaisine kokemuksineen. (ap.)