Kysymys naisille menkoista ja hormoneista. Miten voi olla supistuksia kun menkat pitäis alkaa?
Niin , siis minulla on kierukka poistettu 4kk sitten ja vaihdettu pillereihin. Sen jälkeen muuttui koko hormonitoiminta, mutta tällä viikolla on tapahtunut jotain hyvin poikkeuksellista. Siis mulla on selkeitä supistuksia!!? Edellisen lapsen syntymästä on 13 vuotta, mutta muistan kyllä miltä ne tuntuu.
Nämähän ei ole mitään verrattuna synnytyssupistuksiin, mut onko teillä tällaisia menkka oireita? Siis ei kertaakaan tällaisia ole ollut aiemmin.
Kommentit (4)
Joskus nuorempana oli sellaisia, ihan selkeitä supistuksia, joista tuntui että taju lähtee. Huh huh. Kylmää hikeä vaan..
Nimenomaan kuukautisten alussa, kun ne ovat tulollaan, kohtu supistelee.
Mietin juuri, että onkohan tämä uusi normaali.. nyt tosiaan ensikerran tämä, mutta moni asia muuttui kierukan poistamisen jälkeen. Koskaan ennen ei ole ollut menkkakipuja juurikaan. Nyt olen jo 40 ja mietin jo vaihdevuosiakin 😅 ap
En ole lasta tehnyt, mutta kuvailisin menkkakipuja pikkusupistuksiksi. Eli tuntuu kuin alavatsassa joku puristaisi kohtua kasaan, niinkuin pesusientä puristetaan kuivaksi. Siltä se mulla tuntuu. Ja joskus luin, että sen tarkoitus on tyhjentää kohtua verestä.