Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät osta nykyään oikein mitään?

Vierailija
21.10.2022 |

Nyt hintojen noustua, olen entistä tarkempi siitä, mihin rahani käytän. Huvit ja mieliteot ovat aiemminkin jääneet kauppaan ja ostamatta, mutta nykyään ostan mitään korkeintaan käytettyinä ja vain kun on välttämätöntä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Huomasin tuossa kymmenisen vuotta sitten, että elämän laatu ei nouse tavaroilla. 

Sitä paitsi niin kauan kuin suljettua kiertoa ei saada aikaan, kaikki kulutus tarkoittaa resurssien tuhlausta ja käynnissä olevan ympäristökatastrofin nopeuttamista, mikä ei ole sellainen juttu millä viitsii ylpeillä.

Vierailija
2/6 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ostin käytetyn läppärin osoitteesta taitonetti.fi 

Halpa ja toiminut hyvin. On harhaa, että kaikki pitäisi ostaa uutena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Raha riittää nippanappa ruokaan + vuokraan ja laskuihin niin en raaski ostaa juuri mitään ns. "ylimääräistä", ja suurimpaan osaan ei olisi edes rahaa.

Vierailija
4/6 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutus minimissään , tavaroiden ostelu uutena ja käytettynä loppunut , menen näillä mitä on , ruuan karsiminen kovalla kädellä , sähkön , veden ja lämmityksen säästely . Kituuttamalla mennään loppua kohden . Loppu voi tulla ennalta arvaamattomasti  , kerta rysäyksellä parempi olis parempi .

Vierailija
5/6 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita en ole ostanut vuosiin, tavaroitakaan en tarvitse kuin silloin, jos joku valttämätön, kuten jääkaappi menee rikki. Ruoasta pihtailen, nyt pitää jättää turhat herkut ostamatta. Halvinta ostan ja nälkään syön.

Vierailija
6/6 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta ei liity minulla hintojen nousuun. Päätin joskus viisi vuotta sitten, etten osta enää huonolaatuista, turhaa paskaa, ja koska suurin osa kaikesta, mitä tässä maailmassa myydään on just sitä, ei ole tullut ostettua enää vuosiin paljon mitään. Rahaa säästyy yli puolet jokaisesta palkasta vaikka olen pienituloinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi