Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu yksin masentaa jo

Vierailija
19.10.2022 |

Vuoden masentavin päivä itselle. Kuinkas te muut yksinäiset?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta asennettasi.

Vierailija
2/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ensin palkkatöissä ja sitten vapaaehtoistyössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oln jo vuosia ollut joulun uuden vuoden ,pääsiäisen ja juhannuksen yksin. Kuin syntymä päiväni. Ihmiset soittaa taas kun on arki ja pyytää ilmaisapua. Annanko en, en enää 4 vuoteen. Kepillä jäätä kuitenkin yrittävät! Kaikken tottuu. Oma asenne ratkaisee! Voit itsellesi tehdä joulun, mikä estää? Nauttia kerrostalojen joulu saunasta. Sukeltaa kirjojen ihmelisen maailmaan. Voit mennä avustaa köyhien joulu ymm.

Vierailija
4/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kun on 1,5-2 h pari kertaa viikossa töissä, jaksaa viel vapaaehtoistyötäkin.

Vierailija
5/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna oli hyvä olla ylitöissä. Vähän muita ihmisiä häiritsemässä, oli rauhallisempaa, ja palkka hyvä, koska joululisä.

Vierailija
6/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kun on 1,5-2 h pari kertaa viikossa töissä, jaksaa viel vapaaehtoistyötäkin.

Älä jaksa olla lapsellinen.

Vierailija
7/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan joulua yksikseni. Joka toinen vuosi on tämä luksus. 

Vierailija
8/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oln jo vuosia ollut joulun uuden vuoden ,pääsiäisen ja juhannuksen yksin. Kuin syntymä päiväni. Ihmiset soittaa taas kun on arki ja pyytää ilmaisapua. Annanko en, en enää 4 vuoteen. Kepillä jäätä kuitenkin yrittävät! Kaikken tottuu. Oma asenne ratkaisee! Voit itsellesi tehdä joulun, mikä estää? Nauttia kerrostalojen joulu saunasta. Sukeltaa kirjojen ihmelisen maailmaan. Voit mennä avustaa köyhien joulu ymm.

Ja mennä ulos bongaa pukkeja.

Vierailija
9/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni perheenäiti jaksaa työpäivän jälkeen hoitaa sen perheensä. Ei se mahdottomia vaadi mennä muutamaksi tunniksi sos-lapsikylään.

Vierailija
10/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan joulua yksikseni. Joka toinen vuosi on tämä luksus. 

Luuseri.

Vierailija
11/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt viimeiset 7 vuotta jouluni ja uuden vuoden Japanissa, Osakassa. -nuori mies

Vierailija
12/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu kestää nykyään puoli päivää. Torkahdat sohvalle, niin jo se on ohi. Tänä vuonna ei juuri ole ylimääräisiä vapaitakaan. Nauti rauhasta, kun muut ryyppää ja saa turpaan.

Vierailija
13/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia aloittajaa ahdistaa olla yksin jouluna?

Onhan sinulla mahdollisuus vetää pörrösukat jalkaan ja tonttulakki päähän, juoda glögiä, tehdä jouluherkkuja, kattaa ja koristella jouluisesti ja mitä kaikkea tunnelmallista sitä nyt jouluna keksiikään. Joululauluja kuulee eri paikoissa ja voit lähteä vaikka eri paikkakunnalle. Tai kutsua jonkun omaan kotiisi.

Minä vietän jouluni aina yksin nykyään ja enempi sitä joulutekemistä olisi tarjolla kuin edes viitsii mennä ja tehdä. En edes halua mitään hälyä ja stressiä, jota oli silloin, kun aikanaan kierreltiin sukulaiset ja hautausmaat.

Vierailija
14/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ap meidän mökille Kuusamoon 30C pakkaseen. Ulkohuussi mutta puusauna, kamiina. Mutustellaan after eightiä, likööriä lämmikkeeksi.

Kutsu on ihan aito. Tervetuloa

Vierailija
15/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se satuttaa sisäisesti kun joulua kuvataan perheen, ystävien ym. läheisyydellä ja toisista välittämisellä itse en ole 50v aikana tuota koskaan kokenut se on aina ollut pelkkää pintapuolista näyttelemistä

M50

Vierailija
16/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät koirista, niin joulua odotellessa voit ihastella pikku mussukoita

https://www.vauva.fi/keskustelu/4852705/pentulive-marraskuu-2022-shiba-…

(Ei ole vielä alkanut, on innostuneiden odottajien ketju)

Noin muuten:

Sinullahan on nyt 2 kokonaista kuukautta järjestää itsellesi mitä ihanin joulu :)

Oman kukkarosi mukaan tietty. Jos olet rikas, niin mahdollisuuksia on paljon. Matkusta vaikkka Lappiin joulupukin mökkiin, niissä on tunnelmaa! Jos pienempää, niin joulukonsertti joulukuussa, jotta voit nauttia tunnelmasta ja pipareiden leipomista ja koristeluja. Hoilotat täysin palkein joululauluja yhdessä jouluohjelmien kanssa ja kaikkea kivaa! Askartele itse joulukranssi ja kirjaile jouluverhot.

Vierailija
17/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuvitellakaan viettäväni joulua sukulaisten kanssa. Olen aina syntipukkina. Viime joulun vietin yksin. Teen saman tänä vuonna. En kaipaa ketään. Oma rauha paras rauha.

Vierailija
18/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei hätää. Ihminen voi opetella viihtymään yksinkin ja nauttimaan omasta seurastaan. Ja jos asut kerrostalossa, käy ilmaisessa joulusaunassa, siellä voit tavata toisenkin yksinäisen.

Kehotan varaamaan mieleisiä jouluruokia ja herkkuja, kattamaan pöydän kauniisti koristeineen, kynttilöineen ja laittamaan jouluradion soimaan. Iltahämärissä voi käydä kävelemässä kauniisti kynttilöin valaistulla hautausmaalla ja kenties sytyttämään itsekin kynttilän edesmenneiden muistoksi.

Illalla lämmität glögiä ja istahdat katsomaan telkkarin joulutarjontaa, käsi käy mielisuklaarasiassa.

Tai miksi et osallistuisi seurakunnan järjestämiin tapahtumiin? Niillä on aattohartautta, joulujuhlaa ja vaikka mitä. Eivätkä kysele, oletko uskovainen.

Kun keskityt siihen mitä on ja teet siitä ilon itsellesi, pärjäät hyvin. Jos keskityt murehtimiseen, se on sitten sitä.

Hyvää Joulua Sinulle!

Vierailija
19/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa itselleen viimehetken joululahjan (voi saada tosi edullisesti, itse ostin satasella esineen, joka päivää aikaisemmin maksoi 200), hyvää ruoka ja juomaa, ostaa pari hyvää taskukirjaa, sytyttää punaisen kynttilän johonkin näkösälle, turvalliseen paikkaa. Sitten vaan mukavimpaan tuoliin kaikki tarpeellinen kädenulottuvilla. Nauttii siitä, että on vapaa-aikaa, eikä pakko tehdä ja suorittaa jotakin. Kyllä siinä joulu menee liiankin nopeasti!

Ruotsissa asuessani tuli aina jouluaattona Kalle Anka tellusta, senkin saattoi katsoa, aikuisikä ei häirinnyt.

Vierailija
20/47 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu kestää nykyään puoli päivää. Torkahdat sohvalle, niin jo se on ohi. Tänä vuonna ei juuri ole ylimääräisiä vapaitakaan. Nauti rauhasta, kun muut ryyppää ja saa turpaan.

Mulla alkoi joulu viime vuonna jo lokakuussa, kun oli niin ikävä joulun tunnelmaa yms. tylsää. Itsestä se on kiinni, koska aloittaa ja lopettaa ennen ja jälkeen varsinaisten pyhien sen joulunvalmistelun ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan