Nyt jelppiä painonhallintaan-paino noussut lyhyessä ajassa
Taustana, että viime vuoden keväällä pudotin onnistuneesti painoa noin 10kg. Lähtöpaino tuolloin noin 73kg ja lopulta 63-64kg. Syksyllä aloitin uudessa työssä ja muutoinkin palasin hoitovapaalta töihin. Melko nopeasti töihin paluun jälkeen sairastuin koronaan ja sen jälkeen olin fyysisesti jotenkin vajaa teholla. Nyt kesällä sitten heräsin siihen, että paino on noussut noin puolessa vuodessa selkeästi ja tällä hetkellä painoa on 75kg. Nyt olen jonkin aikaa tehnyt muutoksia ruokavaliooni ja alkanut liikkumaan enemmän, mutta paino ei tunnu hievahtavankaan. Harmittaa tämä painonnousu ja turhauttaa, että paino ei tunnu laskevan enää niillä samoilla metodeilla kuin viime vuonna. Onkohan jokin vialla? Vai meniköhän kroppa jotenkin sekaisin, kun laihdutin viime vuonna ja nyt sitten tulivat korkojen kera takaisin?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako edes laihduttaa, jos vuoden päästä aiot taas jonkin takaiskun varjolla "ottaa rennommin" ja lihot kaiken takaisin korkoineen ?
No ei mun varmaan kannata enempää lihotakaan.
Lihasmassan saa helposti pudotettua laihduttamalla, tilalle tulee läskiä jota ei sitten niin helposti laihduta pois.
Ratkaisu on hankkia lihasmassaa (johon tarvitaan positiivinen energiatase ja paino nousee) ja sen hankittua pikkuhiljaa varovasti säätää ruokavaliota läskin vähentämiseksi. Opiskele kehonrakentajien metodeja.
Vierailija kirjoitti:
Maistuuko mässy??
Ei erityisesti, mutta ravintolaruoka kyllä. Toisinaan roskaruoka myös.
Oletko ajatellut käydä lääkärissä tai terveydenhoitajalla? Otattanut verenkuvan? Aloittaisin siitä, sillä koronakin voi tehdä oman työnsä kehossasi ja miksi se verenkuva olisi paikallaan?
En tarkoita pelotella, mutta ongelma minun painooni oli diabetes. En myöskään saanut painoa putoamaan millään ja olin väsynytkin aina.Liikkuminen vaati ponnistelua, kun se ennen oli mukavaa ja helppoa. Nyt tilanne on eri ja painoa lähtenyt niillä elintavoilla, jotka minulla on ollut ennenkin.
On turha syyllistää itseään silloin tällöin nautituilla mässyillä ja muilla herkuilla. Mustavalkoinen asenne ei pitkässä juoksussa auta muuttumaan. Rennosti, niin tuloksia tulee varmemmin.
Kannattaako edes laihduttaa, jos vuoden päästä aiot taas jonkin takaiskun varjolla "ottaa rennommin" ja lihot kaiken takaisin korkoineen ?