Mielipide rakettien ampuminen. Kansalaisaloite kaatui eduskunnassa.
Eduskunnan valiokunta hylkäsi kansalaisaloiteen rakettien koskevasta asiasta. Mikä on sinun mielipiteesi raketeista. Pitäisikö kova äänisimmät raketit kieltää?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan turhaa saastaa, tylsämielisten viihdykettä ehkä?
No mikä se on sinun mielestäsi terävämielisten viihdykettä? Kerro toki että saamme nauraa.
En ole edellinen, mutta meidän perhe on päättänyt että käymme rakettirahoilla teatterissa ja päälle hyvin syömässä. Jokainen tyylillään.
Minun koirani pelkää teatteria. Toivonkin että saamme EU:n kieltämään teatterin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan kieltoa.
Sen kuin. Sori vaan mutta ei nyt mennyt läpi. Lällällää!
Kunhan saadaan suurempi määrä ihmisiä taakse, niin sitten menee läpi. Tai ehkäpä EU-aloitteen kautta kielletään koko EU:ssa.
Mainitse yksikin toinen EU maa jossa on sinunkaltaisiasi kieltohulluja?
Tykkään kunnon ilotulituksista. Toivoisin että kaupungit panostavat kunnon ilotulituksiin niin ihmisten ei tarvitse ostaa niitä mitättömiä paukkuja ja poksautella niitä joka paikassa.
Koiria on selvästi jalostettu liikaa mammojen pikku sylikoiriksi kun pientä pamahtelua pelkäävät. Vaikeaa uskoa että ihminen kesytti tuollaisen pelkurin turvakseen joskus kivikaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä se on sinun mielestäsi terävämielisten viihdykettä? Kerro toki että saamme nauraa.
En ole edellinen, mutta meidän perhe on päättänyt että käymme rakettirahoilla teatterissa ja päälle hyvin syömässä. Jokainen tyylillään.
Meillä riittää rahaa kaikkiin noihin, vaikka ilotulitteisiin tykkäämme satsata pari kertaa vuodessa myös runsaasti
Mikä niissä muka on hienoa? Haisevia, roskaavia, meluavia tussahduksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä riittää rahaa kaikkiin noihin, vaikka ilotulitteisiin tykkäämme satsata pari kertaa vuodessa myös runsaasti
Kivan näköisiä ja vanha perinne. Mene sinä haiseva hippi nukkumaan, sinä roskaat ja koiranikin pelkää sinua. Toivonkin että EU kieltäisi sinut kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hienoja ne on, jos ostaa kunnollisia. Itsekään en ennen välittänyt, mutta mieheni harrastuksen myötä olen innostunut. Hän on suunnitellut, että kävisi myös kurssin, minkä jälkeen voisi toimia näytösten järjestäjänä ( esim. nyt vaikka häissä). Maksoi muistaakseni noin kuutisen sataa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset rajoitukset riittävät.
Olen samaa mieltä. Minulla on ollut kolme koiraa ja yksikään ei ole pelännyt ilotulitusta. Toki ensimmäisten pamausten aikana ovat katselleet että mitäs nyt tapahtuu mutta kun en itse ole alkanut lässyttää ja hämmentää niitä lisää niin ovat painelleet takaisin nukkumaan. Monesti koirat pelkää kun mammat lässyttää niille liikaa.
oispa vanhoja kunnon thunder kingejä
Päinvastoin pitäisi sallia monia uudestaan taas, ennen oli paremmin tässäkin asiassa kun oli tykärit ja oikeat thunder kingit yms.
Ei pidä kieltää. Edes yhtenä päivänä saan kostaa naapurin räksyttävälle piskille. Aah, onneksi kohta taas saa aloittaa tykityksen välillä 18 - 02 ja isoimmilla pommeilla tietenkin ;-)
Rahaa palaa, mutta on se sen arvoistakin.
Ne kovaäänisimmäthän (yhdyssana, tiedätkös) ovat niitä ammatti-ilotulitteita.
AP siis haluaa kieltää julkiset ilotulitusnäytökset.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään niiden tuoksusta.
Minäkin pikkupoikana. Nyt aikuisena ei paukuttelu ole minun juttu.
Jos joku pöljä saa iloa niistä niin sen kun paukuttelee.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin pitäisi sallia monia uudestaan taas, ennen oli paremmin tässäkin asiassa kun oli tykärit ja oikeat thunder kingit yms.
Olin jossain vaiheessa sh:na silmäosastolla ja joka vuosi esim vuoden vaihteessa tuli lukuisia potilaita silmävamman takia hoitoon. Aika turhaa paukuttelua.
Asiaa pitäisi ajatella ensisijaisesti ympäristön ja luonnon kannalta. Raketit saastuttavat ja niistä tulee luontoon roskaa. Luonnon eläimet eivät varmastikaan nauti ilotulituksesta millään tavalla. Raketit ovat lisäksi turhakkeita joita ilman ihminen aivan hyvin elää. Ehkäpä kaupunkien yleiset ilotulitukset voisi sallia uutena vuotena mutta yksityishenkilöiltä rakettien ampumisen voisi aivan hyvin kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään niiden tuoksusta.
Minäkin pikkupoikana. Nyt aikuisena ei paukuttelu ole minun juttu.
Minä en tykännyt pikkutyttönä. Nykyään tykkään.
No ei tietenkään mene. Niistä tulee niin hyvät verotulot valtioille