Entinen koulukiusaajani pyysi face-kaveriksi
Hyväksyin pyynnön. Vaihdettiin pari priva-viestiä ihan neuraaleista asioista ja tykkäiltiin satunnaisesti toistemme postauksista. Sitten yllättäen vähän ajan päästä poisti kavereistaan. Ihmettelin.
Kommentit (27)
Olin aikoinaan nuorena todella rakastunut mieheen, joka jätti minut yllättäen ja ilman selityksiä, katosi kokonaan. Kesti varmaan vuoden toipua asiasta.
Tämä tyyppi ottaa muhun noin viiden vuoden välein yhteyttä milloin missäkin kanavassa. Soittaa, kyselee kuulumiset ja sitten painottaa, että enhän rupea soittelemaan hänelle... No ei tulisi mieleenkään. Laittaa kaveripyynnön facessa, vaihtaa muutamat viestit ja sitten poistaa mut kavereista, jopa estää. Kunnes taas laittaa viestiä... Suhtaudun häneen neutraalisti enkä ole blokannut yhteydenottoja tai mitenkään ruokkinut niitä, kuulumisten kyselyyn vastaan neutraalisti ja ylimalkaisesti.
Tyyppi vaikuttaa olettavan, että alan roikkua hänessä tai haikailen edelleen menneitä. Hauskaa tässä on se, että olen ollut naimisissakin jo yli 20 v ja meillä on neljä lasta. Kyseinen ex on sinkku ja perheetön. En keksi yhtään syytä maailmassa, miksi mulla olisi intressiä olla hänen suuntaansa yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Hän kävi tarkistamassa miten voit. Poisti kun oli täyttänyt uteliaisuutensa. Häiriöiset ei muutu.
Mistä ihmeestä hän olisi voinut tietää että ap on jotenkin katkera jos ap itse käyttäytyi kuin ei mitään olisi tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän kävi tarkistamassa miten voit. Poisti kun oli täyttänyt uteliaisuutensa. Häiriöiset ei muutu.
Mistä ihmeestä hän olisi voinut tietää että ap on jotenkin katkera jos ap itse käyttäytyi kuin ei mitään olisi tapahtunut?
Siis kun joku kiusaa jotain niin hän ei käsittäisi tämän toimintansa aiheuttavan katkeruutta? Se vaatii jo jonkinlaista narsistista persoonallisuushäiriötä kyetä ajattelemaan niin. Jokainen normaalijärkinen ihminen ymmärtää, että kiusaaminen aiheuttaa täysin oikeutettua katkeruutta uhrissa. Ainoastaan täysin luonnehäiriöisen, esimerkiksi narsistin on tätä vaikea ymmärtää häiriönsä vuoksi. Narsistit kykenee kokonaan unohtamaan kaiken tekemänsä pahan ja muistavat vain hyvät asiat, tämä on myös yksi syy miksi ottavat vuosienkin jälkeen yhteyttä uhreihinsa, toinen on se, että tarkistavat uhrinsa voinnin, saisiko siitä lisää irti. Esimerkiksi mikä on ap:n henkinen tila tässä hetkessä, voiko hänestä saada jotain iloa vielä irti juoruilemalla hänen asioistaan tai vaikeuttamalla hänen elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kun joku kiusaa jotain niin hän ei käsittäisi tämän toimintansa aiheuttavan katkeruutta? Se vaatii jo jonkinlaista narsistista persoonallisuushäiriötä kyetä ajattelemaan niin. Jokainen normaalijärkinen ihminen ymmärtää, että kiusaaminen aiheuttaa täysin oikeutettua katkeruutta uhrissa. Ainoastaan täysin luonnehäiriöisen, esimerkiksi narsistin on tätä vaikea ymmärtää häiriönsä vuoksi. Narsistit kykenee kokonaan unohtamaan kaiken tekemänsä pahan ja muistavat vain hyvät asiat, tämä on myös yksi syy miksi ottavat vuosienkin jälkeen yhteyttä uhreihinsa, toinen on se, että tarkistavat uhrinsa voinnin, saisiko siitä lisää irti. Esimerkiksi mikä on ap:n henkinen tila tässä hetkessä, voiko hänestä saada jotain iloa vielä irti juoruilemalla hänen asioistaan tai vaikeuttamalla hänen elämäänsä.
Tämä. Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten oli ap motiivi hyväksyä se kaveruus?
Traumatisoituneet ottaa yleensä turpaan kerta toisensa jälkeen. Se on vähän kuin kriteeri sille, että on traumatisoitunut. Jos ap:lla ei olisi traumaa hän olisi vain poistanut pyynnön ja jatkanut elämäänsä. Se trauma nimenomaan saa pysymään pahoinpitelysuhteissa ja myös palaamaan kerta toisensa jälkeen pahoinpideltäväksi. Tämäkin selviää ihan opiskelemalla trauman rakennetta ja miten traumatisoituminen tapahtuu.
Niin negatiivinenkin huomio on huomiota.
En ikinä ottais fb kaveriksi, en noteeraa muutenkaan, jos vastaan tulee niin katson läpi. He eivät merkitse mulle mitään. Karma on hoitanu ja hoitaa tulevaisuudessakin ne persläpityypit.
Jep. Jonkinlainen sisäinen lunastuskiertue menossa ja nyt ap:sta hän sai synninpäästön, että mitään ei ikinä tapahtunutkaan kun niin kivasti facessa oltiin yhteyksissä puolin ja toisin.