Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnellisuudesta

Vierailija
16.10.2022 |

Onnellinen ihminen on vähän tyhmänlainen, yksinkertainen, naiivi. Helposti huijattavissa, ei ihan ymmärrä maailmanmenoa realistisesti. Sellainen hepsankeikka. Hölmöläinen.

Mutta eipäs olekaan. Onnellinen ihminen on todella rohkea, sillä onnellinen ihminen tarpeeksi vahva asettuakseen itsensä alttiiksi. Onnellisella ihmisellä ei ole suojamuureja eikä kovaa kuorta, koska onnellinen ihminen on vahva myös ilman mitä. Onnellinen ihminen ei tarvitse ketään eikä mitään tehdäkseen itseään onnelliseksi. Perustarpeiden täyttäminen riittää.

Onnellista ihmistä koetellaan ihan samoin kuin muitakin, muuta vain vahvimmat selviävät kyynistymättä ja sulkeutumatta. Onnellisuus on vahvuuden ja kypsyyden merkki. Ihmisyyden korkein taso.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvä onnellisuus on jonkinlaista syvää tyyneyttä. Tunteet ei riepottele, liikuttua voi mutta mikä ei jää jumittamaan päälle. Elämä yksinkertaistuu.

Harvempi tuollaiseen nuorena pystyy, eikä tarvitsekaan.

Vierailija
2/11 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyvä onnellisuus on jonkinlaista syvää tyyneyttä. Tunteet ei riepottele, liikuttua voi mutta mikä ei jää jumittamaan päälle. Elämä yksinkertaistuu.

Harvempi tuollaiseen nuorena pystyy, eikä tarvitsekaan.

Tuotahan se on. Kirjoitin tämän aloituksen niille joilla on pelkoja antautua onnellisuuteen. Lähipiirissä voi olla kyynisyyttä ja negatiivisuutta ihannoivaa kulttuuria (jotkut kuvittelevat että tämä on älykkyyttä tai kypsyyttä), varsinkin nuoremmilla. Potentiaalia olisi, muuta vääristyneet uskomukset ja toksinen kulttuuri pitää otteessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin ennen että vain tyhmä voi olla onnellinen, että ei olla ymmärretty kuinka paha maailma on. No väärässä olin ja onneksi niin!

Vierailija
4/11 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ihmisiä ei todellakaan koetella samalla tavalla.

Vierailija
5/11 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolemaa, sairautta, onnettomuuksia, katastrofeja yms sattuu ihan kaikille onnellisuuteen katsomatta

Vierailija
6/11 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mullakin särähti heti. Muuten hyvä kirjoitus meni ihan pilalle tuosta.

Vierailija
7/11 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ei tarkoitettu että kaikilla YKSILÖILLÄ on yhtä paljon koettelemuksia keskenään, vaan koettelemuksia on siitä riippumatta oletko onnellinen vai et. Nyt puhutaan isommalla skaalalla.

Vierailija
8/11 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks juttu ei pitkässä kirjoituksessa nappaa niin heti kaikki pilalla :(

Vierailija
9/11 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua saa ensimmäisenkin virkkeen sanoilla kuvailla, olen mä varmaan niitäkin.

Elämä on tarjonnut ihan järkyttävän määrän kamalia asioita. Surua, menetyksiä, kipua, ahdistusta, kurjuutta ja vaikka mitä. Että niinä hetkinä, kun saan taas onnellisuuden syrjästä kiinni, minulle on ihan sama miltä se muiden silmiin näyttää. Nautin vaan olostani ja koitan jakaa siitä lämmöstä muillekin. 

Ps. tyyneys on ainakin minusta kaukana. Vollotan räkä huulella toisinaan. Pelkään. Jännitän. Ja sitten vuorollani iloitsen kaikesta siitä kauniista ja hyvästä mitä elämä tarjoaa ja mitä saan tehdä.

Vierailija
10/11 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua saa ensimmäisenkin virkkeen sanoilla kuvailla, olen mä varmaan niitäkin.

Elämä on tarjonnut ihan järkyttävän määrän kamalia asioita. Surua, menetyksiä, kipua, ahdistusta, kurjuutta ja vaikka mitä. Että niinä hetkinä, kun saan taas onnellisuuden syrjästä kiinni, minulle on ihan sama miltä se muiden silmiin näyttää. Nautin vaan olostani ja koitan jakaa siitä lämmöstä muillekin. 

Ps. tyyneys on ainakin minusta kaukana. Vollotan räkä huulella toisinaan. Pelkään. Jännitän. Ja sitten vuorollani iloitsen kaikesta siitä kauniista ja hyvästä mitä elämä tarjoaa ja mitä saan tehdä.

Lisään vielä, että onnellisuus ei ole mielestäni mitään ansioitumista. On lahja jos sellaista tunnetta saa tuntea. Minulla on ollut pitkiäkin kausia, joina olen kuvitellut, että onnellisuus ei ole enää saatavilla. Tai no, lapsena ja nuorena jo lähtöjään: koin elämäni turhaksi koska minut oli annettu pois. Ja aikuisena menetettyäni hyvin tärkeän ihmisen. 

En siis haluaisi tarjoilla kenellekään ajatusta, että onnellisuutta kokeva ihminen olisi jotain enemmän kuin muut tai onnentunteeseen kykenemätön jotenkin vajavaisempi kuin ne sillä hetkellä auringon näkevät. Ei se voi mennä niin. Ehkä meidän tehtävämme on onnemme ja onnettomuutemmekin hetkellä pyrkiä ehkäisemään turhia kivenmurkuloita ja heikkoja jäitä toistemmekin tiellä? Ja yrittää raottaa pilviverhoa sen verran, että kanssakulkijatkin näkisivät sen auringon siellä odottavan.

Vierailija
11/11 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun onneni on vapaus. Rahat juuri riittää tarpelliseen. Ei tarvitse keltäkään kysyä, ei vasta. Saa syödä ja nukkua kun siltä yuntuu. En pysty sanoin kuvaamaan vapautta.