Miten joku jaksaa roikottaa tavaraa Torissa ylikalliilla hinnalla?
Näitä aina välillä näkee. Nytkin olen katsonut erästä yöpöytää, joka on ollut myynnissä varmaan yli neljä kuukautta. Myyjä on kerran laskenut hintaa 90 eurosta 85 euroon, mutta ei mene ja ymmärrän syyn. Pöytä on liian kallis edelleen. Ketuttaa kun voisin 50 euroa maksaa, mutta tiedän, ettei tuon tyyppinen myyjä sitä sillä myy, joka ei ole juuri tinkinyt hinnasta muutoinkaan kuukausien aikana.
Miksi joku ylipäätään jaksaa roikottaa toivotonta kohdetta loputtomiin laskematta hintaa? Jos ei aidosti halua myydä, niin ottakoot tuotteen pois myynnistä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Muutama kuukausi sitten laitoin samantapaisen aloituksen ja mut lytättiin täysin. Joten onnea sulle matkaan tälläkertaa, että selviät vain vähäisillä kolhuilla.
Joo, olen jo valmistautunut niihin kliseisiin kommentteihin "Mitä se sinulle kuuluu" tai "Jokainen saa pyytää mitä haluaa". Mutta en anna noille miljoona kerta kuulluille kommenteille mitään arvoa. Yritän lähinnä päästä näiden ihmisten pään sisään, että miksi tehdä jotain, jonka lopputulos on varma nolla, eli tässä tapauksessa myydä loputtomiin ylihintaista huonekalua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama kuukausi sitten laitoin samantapaisen aloituksen ja mut lytättiin täysin. Joten onnea sulle matkaan tälläkertaa, että selviät vain vähäisillä kolhuilla.
Joo, olen jo valmistautunut niihin kliseisiin kommentteihin "Mitä se sinulle kuuluu" tai "Jokainen saa pyytää mitä haluaa". Mutta en anna noille miljoona kerta kuulluille kommenteille mitään arvoa. Yritän lähinnä päästä näiden ihmisten pään sisään, että miksi tehdä jotain, jonka lopputulos on varma nolla, eli tässä tapauksessa myydä loputtomiin ylihintaista huonekalua.
Ap
Ei se sen myyjän mielestä ole niin varmaa että lopputulos on nolla, vaikka neljä kuukautta onkin ollut myymättä. Hänellä ei selvästi ole kiire päästä eroon tavarasta. Kannattaisiko sinun kuitenkin laittaa myyjälle tarjous niin kuulet samalla onko pöytä edes enää myynnissä vai onko ilmoitus vain unohtunut Toriin. 50 euroa on tosin alhainen hinta jos myyjä on haikaillut 90 euron perään.
Ihmiset eivät ymmärrä vanhaa sääntöä. Käytetty= -50% ja siihen tikkaus. Itse myyn töissä halvalla. Haluan että tavara liikkuu ja tuotteen oma käyttöarvo ollut hyvä
Itse mietin samaa että mitä nämä ihmiset kuvittelevat
Henkilökohtaisesti, aihetta sivuten, jos vaivaudun myymään jotain niin kyse on yleensä tavarasta josta haluan yksinkertaisesti eroon ja näin ollen laitan hinnan sellaiseksi, että se varmasti menee kaupaksi suht. nopeasti.
Todennäköisesti noilla myyjillä on se mentaliteetti että haluavat mahdollisimman paljon omista takaisin.. Eikä niinkään se, että pääsisivät nopeasti eroon jostain asiasta.
Ymmärrän hyvin aloittajaa. Itsekin ajattelen aina, että minulla ei ole pointtinakaan saada Torissa tuotteesta niin sanotusti hyvää hintaa, vaan tärkeämpää on päästä tavarasta eroon ja laittaa se kiertoon enemmän tarvitsevalle. Jos minula olisi vaikkapa juuri yöpöytä, joka olisi selkeästi hyvässä kunnossa ja uutena maksanut 200 euroa, niin noin 40-50 euroa olisi sille ok hinta. Huonomman pöydän voi sitten myydä alle parillakympillä tai luopua ilmaiseksi.
Myyjiä on erilaisia. Jotkut haluavat nopeasti eroon tavarasta, toisilla ei ole mikään kiire vaan myytävää voidaan makuuttaa varastossa pitkän aikaa. Toiset laittavat hinnan yläkanttiin ja ovat tyytyväisiä jos joku typerys sen maksaa, mutta varautuvat tinkimään, toiset taas laittavat heti sellaisen hinnan minkä kokevat kohtuulliseksi sekä ostajalle että myyjälle ilman tinkimisvaraa. Jotkut laittavat naurettavan alhaisen hinnan koska haluavat vain äkkiä eroon tavarasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ymmärrä vanhaa sääntöä. Käytetty= -50% ja siihen tikkaus. Itse myyn töissä halvalla. Haluan että tavara liikkuu ja tuotteen oma käyttöarvo ollut hyvä
Itse mietin samaa että mitä nämä ihmiset kuvittelevat
Minä sanoisin, että käytetty -70% jos on hyvässä kunnossa, mutta jos esim pöytä, jossa on käytönjälkiä, niin -90%.
Eihän siitä myyjälle mitään vaivaa ole. Siellä se roikkuu ihan itsekseen myynnissä kun kerran on sinne laitettu. Voihan olla että lopulta joku ostaa sillä hinnalla mitä pyydetään. Varsinkin jos on jokin vähän spesiaalimpi juttu ja ostaja haluaa juuri sellaisen. Ei kaikilla ole kiire myydä, vaan myyvät vasta jos saavat mitä pyytävät.
Itse yritän ensin ottaa käytetyistä hyvistä tavaroistani rahat itselleni. Sitten jos ei mene kaupaksi haluamallani hinnalla, vien ne hyväntekeväisyyskirppikselle. He saa pyörittää nappikauppaa, minä en ala parin euron tai kympin tähden siihen "av varaan mies sanoi ettei tarvitakkaan vapautan minä olin jonossa ensin"-säätöön.
Ostettiin kaupasta sellainen rautasohva,levitettävä, varavuoteeksi yhteen mökin makkariin ja se maksoi 99 e.
Sitten näin torissa samanlaisia. Hintahaarukka oli 20e-150e.😅
Halvimmat näytti romuilta, mutta niin näytti se 150 e maksavakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoisin, että käytetty -70%.
Tollasten pummien takia harvemmin viitsii laittaa mitään myyntiin.
Torissahan näitä riittää, jotka myy käytettyä samalla hinnalla kuin uutta kaupassa, tai jopa kalliimmalla(!). Mitä liikkuu päässä, ei voi ymmärtää. 127
Juuri tänään myin asian x, joka on ollut myynnissä ainakin kolme kuukautta. Sitä on kysytty ja tingattu ja tarjottu - yksi innokas jopa kirjoitti pitkän viestin ja perusteli, miksi minun olisi pitänyt myydä se 50% halvemmalla hänelle. Suuttui, kun en myynyt. Kuvien perusteella oli kuulemma sitä ja tätä vikaa jne.
No, tänään yksi ihminen soitti. Kävi hakemassa. Ei edes tingannut, vaan totesi tehneensä hyvät kaupat.
Niitä ostajia on erilaisia. Osa ymmärtää, että käytetty ei tarkoita ilmaista. Laadukas tuote on käytettynäkin edelleen laadukkaampi, kuin joku halpa resu uutena.
Koska meillä kaikilla ei ole mikään kiire päästä eroon jostain tavarasta, vaan katsotaanm jos vaiika joku ostaisi. - Mutta myös siksi, että oikeanlainen hinnoittelu on taitolaji. - Itse olen joskus yllättynyt joidenkin hämmentävän alhaisista tarjouksista. - Ja ikävämmät aloittavat messuasmisen, jos sitten heidän tarjoukseensa vastaa kiitos mutta ei kiitos. - On turhauttavaa kun osa kokee, että jos on käytetty tavara, niin riipumatta sen kunnosa nin sen pitäsi makdaa aina korkeintaan puolet uuden hinnasta.
Toriostajat ovat tottuneet siihen, että tuotteista ei tarvitse käytännössä maksaa mitään. Myyjän kannalta syntyy dilemma, että roskikseen kantaminen on nopeampi ja käytännössä samanhintainen toimitus...
Mielenkiintoista nähdä mihin tämä lama sitten jatkossa johtaa. Jotkin tuotteet ehkä kallistuvat myös käytettyinä. Ja toisia ei kukaan osta ?
Eiköhän sieltä torista löydy 50€ sinulle joku pöytä, jos 85€ haluamastasi pöydästä liikaa.
Niin eihän se että tuote on käytetty ja vanha välttämättä tarkoita että sen arvo on tippunut ja että se pitää myydä 70 % halvemmalla hinnalla kuin ostettaessa. Tavaran arvo on voinut jopa nousta korkeammalle. Sellaistakin käy. Jotkut vanhat ikea-huonekalut ovat erittäin haluttuja.
No jos haluat sellaisen, niin mene kaupasta ostamaan äläkä täällä valita. Tai maksa pyydetty hinta tai ole ilman.
Myyjä saa pitää ihan niin kauan siellä kuin haluaa ja olla myymättä alhaisemmalla hinnalla, jos haluaa.
Mua taas ärsyttää kaikki tällaiset hinnoista valittavat ja tinkaajat. Ostakaa itse uutena, jos ette halua maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei se ole ylihintainen, jos sinä sitä kovasti hingut.
Mä taas haluaisin päästä sinunlaistesi pään sisään, kun kaikki pitäisi saada ilmaiseksi tai ylihalvalla ja mistään ei haluta maksaa, mutta silti halutaan se joku tietty.