Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voikohan pankista nostaa käteistä 1000€?

Vierailija
14.10.2022 |

Siinäpä se kysymys.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommallahan sen automaatista saisit. Ja tietysti saat pankistakin, sieltä jopa voit valita minkä suuruisia seteleitä haluat. Kunhan siis on sellainen konttori, jossa rahaa käsitellään, ei vain laina- ja sijoitusasioita. Eikä tuollaista summaa varten nyt mitään ennakkovarauksia tarvitse tehdä. Eikä käsittääkseni rahaa nostaessa kysellä mihin sitä tarvitset, ainakaan noin pienestä summasta. Eihän tuo nyt kotivaraksi kovin iso summa ole.

Vierailija
22/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tavalla tehty hankalaksi. Minä en saanut paniksta nostettua tonnia selittelemättä, joten nostelin pikkuhiljaa automaateista. Joskus on tehty niinkin että olen siirtänyt osan miehen tilille ja hän on nostanut sitten osan summasta automaatilta. Pelleilyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostat automaatista 400, 400 ja 200. Siinähän se tonni on. Mihin sä pankkia tarvitset?

Tää ei onnistu samana päivänä ja automaatille on matkaa. Nostoraja 400€ ja mun kortilla 300€.

Itsehän sä olet nostorajan kortillesi laittanut. Ei mulla ole nostorajaa, koska en ole sitä siihen laittanut.

Niin olen ja voin vaihtaa sen 400€, joka on siis automaatin raja. Siltikään ei onnistu samana päivänä ja automaatille on tosiaan matkaa.

Voit laittaa 1000€ nostorajaksi ja nostaa 2x400 ja 1x200€.

Vierailija
24/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpommallahan sen automaatista saisit. Ja tietysti saat pankistakin, sieltä jopa voit valita minkä suuruisia seteleitä haluat. Kunhan siis on sellainen konttori, jossa rahaa käsitellään, ei vain laina- ja sijoitusasioita. Eikä tuollaista summaa varten nyt mitään ennakkovarauksia tarvitse tehdä. Eikä käsittääkseni rahaa nostaessa kysellä mihin sitä tarvitset, ainakaan noin pienestä summasta. Eihän tuo nyt kotivaraksi kovin iso summa ole.

Olisin halunnut vaihtaa 2 50€ seteliä sataseksi pankissa. Ei onistunut. Olisi pitänyt ensin tallentaa setelit tililleni, ja sitten nostaa satanen pois. Sanoin että ei sitten ja menin kaupan infoon  ja vaihdoin siellä.

Vierailija
25/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi sentään. Taas on vaikeeta.

Vierailija
26/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pankissa on ylpäätään kassapalveluita, niin tuo nostaminen ei kai ole se ongelma, jos kyseessä on alle 10.000€:n summat tai muuten tiliehtojen sisällä.

Mutta yritäpäs tallettaa se sama kymppitonni käteistä siihen samalle kassalle. 

Supo- ja Gestapo-kuulustelut on älittömästi päällä. Todista mistä sait nämä rahat!

Joku Veijo Ernrooth jos siirtää Liechtensteinista 100.000.000$ niin pankki vaan kiittää ja kumartaa, ja antaa päälle sijoitusvinkit ja ohjeet veroparatiisiyhtiön perustamiseen.

Vierailija
27/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu mitä rajoituksia olet kortillesi asettanut. Miten paljon voit vuorokaudessa nostaa.

Vierailija
28/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ihan automaattia. Jos ei anna tuota määrää, niin kokeilisin parin päivän päästä nostaa lisää. Joissakin automaateissa on eri nostorajat per päivä/per kuukausi ja vielä omalla kortilla voi olla määriteltynä nostorajat. Sitten vasta varaisin pankkiin ajan.

Mun puolestaan pitää varata aika pankkiin, että pääsen tallettamaan 3000 e. Talletusautomaateissa kun on rajat myös talletuksille enkä "uskalla" mennä kokeilemaan, että kuinka paljon ottaa käteistä, kun mietityttää, että ei sitten sylkäisekään  rahaaulos rajan mentyä yli. 

Ulosottoyrityksessä taas ei ole mitään vaaraa...

Talletusautomaatissa on ohjetarra, jossa on maininta kuinka paljon rahaa voi tallettaa kerralla. Luin tämän viimeksi, kun automaatilla kävin, mutta en muista summaa. Ei siis tarvitse kokeilla.

Vierailija
29/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankin kortilla voi nostaa rahaa myös kassasta (tässä oli myös jokin raja).

Ostosten yhteydessä voi nostaa rahaa myös K-ryhmien kassoilta pankkikortilla. (Tässäkin oli muistaakseni jokin nostoraja.)

Vierailija
30/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankin kortilla voi nostaa rahaa myös kassasta (tässä oli myös jokin raja).

Ostosten yhteydessä voi nostaa rahaa myös K-ryhmien kassoilta pankkikortilla. (Tässäkin oli muistaakseni jokin nostoraja.)

Niin voi, mutta ei tuhatta euroa.

Vierailija
31/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostat automaatista 400, 400 ja 200. Siinähän se tonni on. Mihin sä pankkia tarvitset?

Tää ei onnistu samana päivänä ja automaatille on matkaa. Nostoraja 400€ ja mun kortilla 300€.

Itse olen muokannut omaa nostorajaa oman pankin verkkopankissa. Nostin rajaa ja kävin automaatilla ja sen jälkeen laskin rajan takaisin aiempaan. Nopea ja helppo tapa.

Vierailija
32/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen muokannut omaa nostorajaa oman pankin verkkopankissa. Nostin rajaa ja kävin automaatilla ja sen jälkeen laskin rajan takaisin aiempaan. Nopea ja helppo tapa.

Mutta jos nostaa oman korttinsa rajan tuhanteen euroon ja pankkiautomaatin raja on 400€ saman päivän aikana niin ei onnistu.

Vierailija
33/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin saa, jos ilmoittaa pankkiin etukäteen. Minä nostin 15 000 euroa ja eivät edes kysyneet mihin rahat meinaan käyttää. 

Vierailija
34/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo erikoista. Jos menet pankkiin ja haluat nostaa kymppitonnin käteistä, niin joudut kuulusteluun. Tiliin käsiksi päässyt huijari pystyy sen sijaan siirtelemään ihan rahassa kymppitonneja mihin lystää. En luota pankkeihin enää yhtään.

Vierailija
35/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos nostaa oman korttinsa rajan tuhanteen euroon ja pankkiautomaatin raja on 400€ saman päivän aikana niin ei onnistu.

Kuinka helkutin vaikea se nyt on uskoa, että se 400 e on automaatissa vain kertanoston raja. Voit minuutin päsätä nostaa sen saman 400 e uudelleen.

Kyllä, olen monen monta kertaa tehnyt tuon. Matkustelen säännöllisesti mm. ulkomaille ja siellä on esimerkiksi yksi tuttu nyrkkipaja, jossa usein olen huollattanut vanhanb autoni ja se käteisellä ilman kuittia. Muutenkin monessa maassa käteinen on edelleen aika kätevää ihan jokapäiväisissä ostoksissa. Eli kyllä, nostelen melko useinkin tuota suuruusluokkaa olevia summia automaatista ja ihan hyvin onnistuu 400 e kerrallaan samana päivänä. Koskaan ei ole automaatista rahatkaan loppuneet.

Vierailija
36/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka helkutin vaikea se nyt on uskoa, että se 400 e on automaatissa vain kertanoston raja. Voit minuutin päsätä nostaa sen saman 400 e uudelleen.

Kyllä, olen monen monta kertaa tehnyt tuon. Matkustelen säännöllisesti mm. ulkomaille ja siellä on esimerkiksi yksi tuttu nyrkkipaja, jossa usein olen huollattanut vanhanb autoni ja se käteisellä ilman kuittia. Muutenkin monessa maassa käteinen on edelleen aika kätevää ihan jokapäiväisissä ostoksissa. Eli kyllä, nostelen melko useinkin tuota suuruusluokkaa olevia summia automaatista ja ihan hyvin onnistuu 400 e kerrallaan samana päivänä. Koskaan ei ole automaatista rahatkaan loppuneet.

Tässäkin on varmaan pankkikohtaisia eroja? Nordeassa ainakin saa laitettua vuorokausikohtaisen rajan.

Vierailija
37/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin on varmaan pankkikohtaisia eroja? Nordeassa ainakin saa laitettua vuorokausikohtaisen rajan.

Kaikissa pankeissa saa laitettua vuorokausikohtaisen rajan, sellainen on jo oletuksena (omassa pankissani oletusraja on 1000 €). Sitä voi itse säätää alas- tai ylöspäin pankkikohtaiseen maksimirajaan asti.

Automaatista sen sijaan voi nostaa 400 € kertanoston niin monta kertaa peräkkäin kunnes A) tililtä loppuu rahat, B) oma vuorokausikohtainen raja tulee vastaan tai C) automaatista loppuu rahat.

Vierailija
38/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pankkien hinnastoissa taitaa olla että kuinka monta kertaa voi kuukaudessa nostaa ilmaiseksi. oletko koskaan joutunut maksamaan nostoista kun ilmaiset nostokerrat on käytetty?

Vierailija
39/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordealla pitää ensin löytää konttori, jossa käsitellään käteistä rahaa. Pääkaupunkiseudulla keskustessa yksi konttori ja Itäkeskuksen konttori. Seuraavat Hämeenlinnassa, Lahdessa yms.. Jonotukseen noin 30-60 minuuttia.

Rahat pitäisi tilata konttoriin etukäteen. Pitää myös varautua selittämään, mihin rahat tarvitsee.

Käytännössä on äärettömästi helpompaa vaan nostaa ne rahat automaatista. Noin meillä töissäkin tehdään, kun siirretään rahaa firman tililtä käteiskassaan.

Joudun valitettavasti hoitamaan edunvalvottavani asioita välillä käteisellä, ja tuo Nordea on vaan NIIN tuskaa. Lisätuskaa vielä siitä, kun Nordeassa ei yleensä tiedetä mitä edunvalvonta tarkoittaa, ja sitä joutuu aina jankuttamaan. Aina on lopulta onnistunut, mutta.. Korpeaa aina , kun dementoitunutta holhousrekisterissä olevaa liikuntakyvytöntä ihmistä vaaditaan konttoriin hoitamaan asioitaan, kun hänen edunvalvojansa yrittää niitä asioita hoitaa.

Vierailija
40/40 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ihan automaattia. Jos ei anna tuota määrää, niin kokeilisin parin päivän päästä nostaa lisää. Joissakin automaateissa on eri nostorajat per päivä/per kuukausi ja vielä omalla kortilla voi olla määriteltynä nostorajat. Sitten vasta varaisin pankkiin ajan.

Mun puolestaan pitää varata aika pankkiin, että pääsen tallettamaan 3000 e. Talletusautomaateissa kun on rajat myös talletuksille enkä "uskalla" mennä kokeilemaan, että kuinka paljon ottaa käteistä, kun mietityttää, että ei sitten sylkäisekään  rahaaulos rajan mentyä yli. 

Ulosottoyrityksessä taas ei ole mitään vaaraa...

Talletusautomaatissa on ohjetarra, jossa on maininta kuinka paljon rahaa voi tallettaa kerralla. Luin tämän viimeksi, kun automaatilla kävin, mutta en muista summaa. Ei siis tarvitse kokeilla.

Talletusautomaatilla käynnin jälkeen on todellisena riskinä, että pankki kutsuu selittämään rahojen alkuperää ja jäädyttää tilin siihen asti.

Tapahtunut tutulle yrittäjälle, joka noin talletti käteiskassasta rahoja firman tilille. Oli pieni katastrofi firmalleen, kun firman tili oli jäädytetty, ja tapaaminen ei ollut ihan huomenna, missä piti selittää rahojen alkuperää.

Varokaa talletusautomaatteja!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan