Kun työnteko tökkii! :(
Olen 48v ja en saa työn tekemisestä enää mitään irti. Vaihdoin vuosi sitten työpaikkaa. Se oli hyvä idea päästä vanhasta eroon. Mutta nyt huomaan tässä uudessakin työssä ettei kiinnosta.
Energiaa menee muistisairaiden vanhempieni takia ja jaksaminen siksi koetuksella.
Voiko ikä tehdä sen ettei vaan enää jaksa? Tiedän että tilanne vanhempieni kanssa vain pahenee.
Olen miettinyt jopa osa-aikaisen työn tekemistä. En haluaisi kuluttaa itseäni loppuun töiden takia. Olen kuitenkin 24-vuotiaasta asti tehnyt vakituisena töitä.
Onko muilla kokemusta, kuinka helpottaa tätä tilannetta?
Kommentit (4)
Sama ongelma. Olen it-alalla, vanhat vanhemmat myös tarvii paljon apua nykyisin, asuvat vielä 200 km päässä. En oikein tahdo jaksaa enää työelämässä. En tiedä johtuuko suurelta osin tuosta vanhempien auttamisesta vai olisiko tilanne sama muuten. Ei vaan ole oikein energiaa tehokkaaseen työntekoon enää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?
Lapsellinen kysymys kyllä ap:lta muuten.
Perustele, miksi lapsellinen kysymys. Kiitos.
Tottakai kannattaa alkaa osa-aikaiselle, jos se on perheen rahatilanteen kannalta mahdollista.
Burn out ei ole mikään vitsi, vaikka muotitauti onkin. Toipumiseen voi mennä monta vuotta, ja sitten 50+ vuotiaana työn löytäminen ei enää ole niin helppoa. Parempi siis himmata nyt, jos se on mahdollista.
Me emme elä työtä varten. Työn tulisi joustaa ihmisten elämäntilanteiden mukana. Ja harva elämäntilanne on paskempi kuin läheisten vaikea, etenevä sairaus.
Mikä ala?
Lapsellinen kysymys kyllä ap:lta muuten.