Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kotiäiti sairaana - isä kotiin?

02.11.2006 |

tietääkö kukaan mitenkäs se nyt menee kun jos kotiäiti on kipeänä voiko isä jäädä kotiin hoitamaan lapsia?

Meinaa tämä flunssa alkaa tuntua jo aika pahalta...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin päiväksi, kun makasin kuumeessa. Muistaakseni mies mainitsi jotain, että kolmasti voisi vuoden aikana näin tehdä???kannattaa kysyä työnantajalta.

Vierailija
2/7 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään velvoitetta ei tähän työnantajalla ole ja suurimmalla osalla isistä tuollaiseen ei ole mahdollisuutta. Siis yleisempää on, että äiti sairaanakin hoitaa lapsesnsa jos muita tuki joukkoja ei löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kuitenkin oikeus olla palkattomasti pois töistä? Minun mielestä on, ainakin jonkin aikaa, mutta palkkaa tosiaan ei työnantajan ole pakko maksaa edes ekalta päivältä. Tämä täytyy miehen selvittää työnanatajansa kanssa niin tietää niiden käytännön.

Tipy

Vierailija
4/7 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakaan miehen työnantaja ei hyväksy palkattomia työpäivä ihan noin vaan. Tilanteesta VOIDAAN neuvotella JOS tilanne töissä on hiljaisempi tai porukkaa ei ole liikaa pekkas-päivillä.

Vierailija
5/7 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti vaikkapa on kovassa kuumeessa ja lapsill ei saada hoitajaa niin eipä auta ku ottaa lääkettä ja hoitaa ite. Mulla ei ainakaan riitä paukkuja jos oon 39 asteen kuumees. Sitten voidaan kysyä että tämäkö on järkevää ihmisen terveyden kannalta että kipeenä ei sairasteta vaan tehään hommat niinko ennekin?

Onneksi on työpaikkoja joissa tilannetta ymmärretään. Mun mies otti tästä juuri selvää ja onneksi heillä isä saa jäädä kotiin lapsia hoitamaan jos äiti on kipeä. Isän täytyy hakea työterveyslääkäriltä vaan todistus. Joku todistus sillä eihän se saikkutodistus voi olla koska isä ei ole kipeä....hmmm... Mutta näin toimitaan mieheni töissä!

S

Vierailija
6/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin meille neuvottiin kun miehen piti jäädä kotiin vauvaa hoitamaan ku mä olin kipee.

Taitaa vähän todellaki vaihdella työnantajan mukaan, onnistuuko tai mitä siihen vaaditaan.

Vierailija
7/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei auttais muu kuin ottaa palkatonta tai valehdella työnantajalle olevansa itse kipeä. Mies ei tätä halua tehdä joten meillä on mummi autellut (ei ole niin kova työmoraali...

Sen sijaan sitten kun menen opiskelemaan ja LAPSI sairastuu, mies saa jäädä palkalliselle kotiin hoitamaan, kun taas minä en saa opinnoista olla pois.