Kauan sairaslomalla joutuu olemaan mikäli on korona?
Kommentit (18)
Myös työpaikkakohtaisia ovat nämä. Esim. miehelleni juuri sanottiin että et kyllä tällä viikolla tänne tule, oireet alkoivat lauantaina.
Riippuu siitä, kauanko tauti kestää. Osalla voi mennä ohi tuossa viidessä päivässä niin, että on työkykyinen, eikä tartuta enää, osalla sitten ei todellakaan. Omassa tuttavapiirissäni ei kyllä ole ollut ainoatakaan, jolla tauti oikeasti olisi viidessä päivässä ollut ohi. Itsellä virusantigeenitesti näytti positiivista vielä 12 päivää taudin alkamisesta eli siihen asti ainakin oli tartuttava. Tosin olokin oli sen verran kurja, etten työkykyinen muutenkaan olisi vielä ollut.
Sain melkein koronan, joten olin vain pari viikkoa poissa.
Oireeni ovat lieviä. Ei kuumetta. Pelkästään voimaton, kipeä olo ja paineen tunnetta päässä. Flunssan oireet. Kotitesti näytti koronaa.
Ap
Viikon olin kokonaan poissa töistä, nyt teen toisen viikon täysin etänä ja oman jaksamisen mukaan. Toivottavasti ensi viikolla olo on jo sen verran normaali, että viitsii ja jaksaa yhden tai kaksi toimistopäivääkin tehdä.
En ollut, teen etätyötä ja kunto oli sen verran ok, että pystyin työni tekemään.
Vierailija kirjoitti:
5 päivää oireiden alkamisesta.
Ja kaksi loppumisesta.
Yksi oireeton päivä ja sen jälkeen töihin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi oireeton päivä ja sen jälkeen töihin.
KAKSI oireetonta päivää. Ja muistakaa, että oireiden alkamispäivä on nollapäivä.
2 viikkoa. Toiselle viikolle sain hakea lääkärintodistuksen. Asun ruotsissa.
Minä taisin olla 3pv saikulla, mutta sairastuin lauantaina eli 5pv noin meni toipua. Etänä olin yhteensä kolmisen viikkoa kun ensin sairastui lapset ja sitten minä. Mies sairasti viime viikolla ja oli sen koko viikon myös pois.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, jos oireet jatkuvat pidempään kuin 5 pv. 2 oireetonta päivää vaaditaan.
Mä olin itse tasan sen 5 päivää, kun oireilin niin vähän aikaa. Tapailemani mies taasen on nyt kuudetta päivää kuumeessa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, kauanko tauti kestää. Osalla voi mennä ohi tuossa viidessä päivässä niin, että on työkykyinen, eikä tartuta enää, osalla sitten ei todellakaan. Omassa tuttavapiirissäni ei kyllä ole ollut ainoatakaan, jolla tauti oikeasti olisi viidessä päivässä ollut ohi. Itsellä virusantigeenitesti näytti positiivista vielä 12 päivää taudin alkamisesta eli siihen asti ainakin oli tartuttava. Tosin olokin oli sen verran kurja, etten työkykyinen muutenkaan olisi vielä ollut.
Pe kurkku karhea ja testi positiivinen. Oireet täysin ohi lauantaina. Ke olin töissä. Ilman koronaa olisin ollut töissä jo ma.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän testi voi näyttää pitkäänkin positiivista. Viikkoja. Mutta tosiaan vielä on voimassa se viime kevään linjaus, että vähäisillä oireilla töihin viiden päivän jälkeen. Esim. Yskä on tällainen , joka kestää pidempään kuin 5 päivää.
Koululaisella kuumetta 12 päivää (n 38,3). Kaksi ja puoli viikkoa pois koulusta.
Yhden päivän positiivisen tuloksen jälkeen