Sain postista virheellisen laskun ja soitin laskutukseen viime viikolla, mutta ei olla vieläkään soitettu takaisin vaikka luvattiin. Eräpäivä ylihuomenna.
Henkilö vielä sanoi, että selviää kyllä. Koko lasku siis virhe eikä minun sitä kuulu maksaa. Täytyykö soittaa huomenna uudestaan ja kysyä asiasta? En haluaisi mitään viivästysmaksuja vielä lisäksi. Terveydenhuollon lasku kyseessä.
Kommentit (13)
Soita jo tänään ja myös jotain kirjallista perään. En olisi edes viikkoa odottanut vaan soittanut jo parin päivän jälkeen ja lisäksi sähköpostia.
Minäkin etsisin myös jonkun sähköpostiosoitteen, johon laittaa kirjallisesti viestiä ja siinä kertoa myös tuon aiemman puhelun sisältö ja ajankohta.
Vierailija kirjoitti:
Soita jo tänään ja myös jotain kirjallista perään. En olisi edes viikkoa odottanut vaan soittanut jo parin päivän jälkeen ja lisäksi sähköpostia.
Soitin laskutukseen ja puhelimeen vastasi henkilö, joka puhui kanssani viime viikolla. Hän oli laittanut asian selvitykseen, mutta hänelle ei ole tullut vastausta, koska 'siinä on joku juttu'. Kysyin mitäs kun eräpäivä huomenna, johon vastasi, että voinhan maksaa sen ja rahat maksetaan minulle, jos on tapahtunut virhe. Hän sanoi, että yrittää kiirehtiä asian käsittelyä. Kävin kysymässä asiasta sairaalan infosta ja siellä sanottiin, että yleensä eräpäivää siirretty, jos asia käsittelyssä. Ajattelin ainakin nyt pari päivää odottaa, koska ei ole ollut mikään päivän päälle muutenkaan, että juuri samana päivänä pitäisi maksaa. Toivottavasti selviäisi tämän viikon aikana. Täytyy sinne laittaa perjantaina sehköpostilla viestiä, jos ei vieläkään kuulu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita jo tänään ja myös jotain kirjallista perään. En olisi edes viikkoa odottanut vaan soittanut jo parin päivän jälkeen ja lisäksi sähköpostia.
Soitin laskutukseen ja puhelimeen vastasi henkilö, joka puhui kanssani viime viikolla. Hän oli laittanut asian selvitykseen, mutta hänelle ei ole tullut vastausta, koska 'siinä on joku juttu'. Kysyin mitäs kun eräpäivä huomenna, johon vastasi, että voinhan maksaa sen ja rahat maksetaan minulle, jos on tapahtunut virhe. Hän sanoi, että yrittää kiirehtiä asian käsittelyä. Kävin kysymässä asiasta sairaalan infosta ja siellä sanottiin, että yleensä eräpäivää siirretty, jos asia käsittelyssä. Ajattelin ainakin nyt pari päivää odottaa, koska ei ole ollut mikään päivän päälle muutenkaan, että juuri samana päivänä pitäisi maksaa. Toivottavasti selviäisi tämän viikon aikana. Täytyy sinne laittaa perjantaina sehköpostilla viestiä, jos ei vieläkään kuulu mitään.
Mulla oli kerran Sanoma Median kanssa samantapainen tilanne. Sähköisellä lomakkeella tehtyyn reklamaatioon ei koskaan vastattu. Soitan varmaan kolme tai neljä kertaa noin kolmen viikon sisään. Aina luvattiin palata asiaan, mutta asia ratkesi vasta, kun viimeisellä kerralla huusin asiakaspalvelijalle ja vaadin häntä yhdistämään esimiehelleen. Sen jälkeen virhe selvisi ja korjattiin nopeasti.
Itsellenikin tuli terveydenhuollon lasku, jota minun ei kuuluisi maksaa vaan työnantajani. Ei ole kuulunut laskutuksesta vastausta ja eräpäivä meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita jo tänään ja myös jotain kirjallista perään. En olisi edes viikkoa odottanut vaan soittanut jo parin päivän jälkeen ja lisäksi sähköpostia.
Soitin laskutukseen ja puhelimeen vastasi henkilö, joka puhui kanssani viime viikolla. Hän oli laittanut asian selvitykseen, mutta hänelle ei ole tullut vastausta, koska 'siinä on joku juttu'. Kysyin mitäs kun eräpäivä huomenna, johon vastasi, että voinhan maksaa sen ja rahat maksetaan minulle, jos on tapahtunut virhe. Hän sanoi, että yrittää kiirehtiä asian käsittelyä. Kävin kysymässä asiasta sairaalan infosta ja siellä sanottiin, että yleensä eräpäivää siirretty, jos asia käsittelyssä. Ajattelin ainakin nyt pari päivää odottaa, koska ei ole ollut mikään päivän päälle muutenkaan, että juuri samana päivänä pitäisi maksaa. Toivottavasti selviäisi tämän viikon aikana. Täytyy sinne laittaa perjantaina sehköpostilla viestiä, jos ei vieläkään kuulu mitään.
Mulla oli kerran Sanoma Median kanssa samantapainen tilanne. Sähköisellä lomakkeella tehtyyn reklamaatioon ei koskaan vastattu. Soitan varmaan kolme tai neljä kertaa noin kolmen viikon sisään. Aina luvattiin palata asiaan, mutta asia ratkesi vasta, kun viimeisellä kerralla huusin asiakaspalvelijalle ja vaadin häntä yhdistämään esimiehelleen. Sen jälkeen virhe selvisi ja korjattiin nopeasti.
Joskus siis auttavat tiukat otteet 😅
Vierailija kirjoitti:
Itsellenikin tuli terveydenhuollon lasku, jota minun ei kuuluisi maksaa vaan työnantajani. Ei ole kuulunut laskutuksesta vastausta ja eräpäivä meni.
Miten kauan sitten meni eräpäivä?
Mulla on oikeus tehdä laskusta oikaisuvaatimus ja aion sen tehdä ennen kuin umpeutuu 30 päivää elleivät muuten korjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellenikin tuli terveydenhuollon lasku, jota minun ei kuuluisi maksaa vaan työnantajani. Ei ole kuulunut laskutuksesta vastausta ja eräpäivä meni.
Miten kauan sitten meni eräpäivä?
Vasta viime viikolla. En tiedä mitä seuraa ellen maksa tai jos maksan. Vastausta edelleen odotellessa.
En ymmärtänyt otsikkoa.
Vasta luettuani ketjun tajusin että ap on saanut käyttämänsä terveydenhuoltopalveluista laskun postitse.
Monissa sairaanhoitopiireissä laskut siirtyvät eräpäivän jälkeen suoraan ulkopuoliselle perintätoimistolle. Joka sitten alkaa lähettämään ns karhuja.
Ota kännykällä kuva laskusta ja lähetä sähköpostin liitteenä tekstin kera. Laskun eräpäivällä ei ole merkitystä jos olet reklamoinut siitä laskusta. Laskuissa taitaa olla 1-2 viikkoa ennenkuin tulee muistutus.
Jos joku muistaa niin oon sama, jolle tuli lasku työkykyarviosta käydessäni työttömien terveystarkastuksessa. Eli tuota lasku siis koskee ja terveydenhuollon opiskelija oli lähettänyt arvioon. En vain löytänyt vanhaa ketjua mistään.
Parempi soittaa uudestaan tai laittaa sähköposti, että reklamoinnista jää todiste.