Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä niitä velamiehiä löytyy?

Vierailija
10.10.2022 |

Siis vapaaehtoisesti lapsettomia.

Palstalla aina kerrotaan että miehet eivät halua lapsia, mutta taipuvat naisen tahtoon jotta saisivat säilytettyä parisuhteen. Minä pelkään nyt että kolmas suhde kaatuu miehen lapsihaaveisiin. Alussa miesten kanta on aina ehdoton ei lapsille. Ei tietenkään, kuka sellaisia haluaisi jos saa valita. Pikkuhiljaa mieli alkaa muuttua ja aika pian ollaankin jo sitä mieltä että lapsia ehdottomasti, sehän on elämän tarkoitus. Ei ehkä ihan vielä, mutta ehdottomasti joskus.

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 9 vuotta, ja olemme olleet lisääntymisasiassa samalla sivulla. Nyt olen alkanut huomata huolestuttavia muutoksia miehen käytöksessä. Pää kääntyy kuin pöllöllä jos ohi kulkee söpö lapsi, mies lässyttää telkkarissa näkyville vauvoille ja on alkanut jutella että ei kai se lapsen kasvatus mitään rakettitiedettä ole, voisihan se olla mukavaakin puuhaa.

Onko olemassa miestä joka tietäisi, sanotaan nyt vaikka 25-vuotiaana, ettei oikeasti halua lapsia? Selvästi kohtaamani miehet hokevat ihan ajattelematta ja tottumuksesta että ei lapsia, vaikka ovat todellisuudessa eri mieltä. Harmittaa että molempien aikaa menee hukkaan.

Kokemuksia? Missä tapasit velamiehesi? Missä iässä hän oli varma lapsettomuudestaan?

Aika ahdistavaa kun koen että tämä nykyinen on oikeasti elämäni mies.

Kommentit (398)

Vierailija
81/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että teet oikein miestäsi kohtaan ja lopetat suhteen, jotta hänellä on vielä mahdollisuus perheellistyä jonkun muun kanssa. Miehen mahdollisuudet saada lapsia vielä keski-iän jälkeen ovat lähinnä teoreettiset, kun pitää löytää kuitenkin se synnytysikäinen nainen. Jos hän on lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä, päätöksellä on kiire.

En minä häntä väkisin suhteessa pidä jos haluaa lähteä lisääntymään. Sitten täytyy vain avata suu ja sanoa miten asia on, sen vaikeampaa se ei ole. En minä ole vastuussa hänen lisääntymisistään vaan hän on.

Ap

Vierailija
82/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet velamiehistä ja suurin osa velanaisista päätyy lopulta haluamaan lapsia.

Miehillä kyse on usein siitä ettei haluta enää bilettää ja rellestä. Naisilla on tuon lisäksi hormonit. Vaikka olisi vannoutunut vela, voi kahden vuoden päästä olla vauvakuumeinen.

Ehkä tässä tosiaan on avain ilmiöön jossa "vela"mies kääntyykin haluamaan lapsia. Kuvitellaan että myös se toinen lopulta niitä haluaa, kunhan puhuu tyhjänpäiväisyyksiä.

Itse en tunne ainuttakaan velaa jonka mieli olisi muuttunut, mutta en tietenkään voi sanoa ettei heitä olisi olemassa.

Ap

Oletko 35v tai sitä vanhempi?

+-30v on se ikä jossa velojen päät alkavat kääntyä.

Olen 31 v.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei lasten hankkiminen kiinnosta monestakin syystä - niiden kasvattamiseen menee aikaa, rahaa ja vaivaa. Nykyinen maailma ei ole menossa hyvään suuntaan: maailmansodan uhka on toedellinen, tappavat virukset sekä suomalaisen koulujärjestelmän totaalinen romahdus (kurin ja järjestyksen totaalinen puute, itseohjautuva oppinen, elämyskokemusopiskelu tms soopa). Tiedän myös, ettei itsestäni ole isäksi sillä vihasin koululiikuntaa ja tiedän mitä pojille käy jos esim. joukkuepelit ei kiinnosta. Tämänhetkinen tulotasoni ei ole lähelläkään sitä, mitä perhearjen pyörittämiseen vaaditaan.

Sanoinkuvaamattomat kauhutarinat jota lapsiperhearjesta kerrotaan eivät myöskään houkuttele lisääntymään. Mikäli kävisi niinkin kamalasti, että selviäisi ettei lapsi ole biologisesti oma - juridisesta isyydestä eroon pääseminen on tehty törkeän vaikeaksi. Isien oikeuksia ei käytännössä ole.

Lapsettomuudestani en ole kuitenkaan tuhatprosenttisen ehdoton: voin harkita asiaan muutosta jos löydän äärimmäisen täydellisen naisen, kenen kanssa kaikki mahdollinen ja siitä ylikin sopii yhteen. Tämä on kuitenkin asia, jonka uskon olevan todella äärimmäisen epätodennäköistä.

Vierailija
84/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että teet oikein miestäsi kohtaan ja lopetat suhteen, jotta hänellä on vielä mahdollisuus perheellistyä jonkun muun kanssa. Miehen mahdollisuudet saada lapsia vielä keski-iän jälkeen ovat lähinnä teoreettiset, kun pitää löytää kuitenkin se synnytysikäinen nainen. Jos hän on lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä, päätöksellä on kiire.

Miksi alapeukku? Jos miehellä on selvästi perheellistymishaaveita, tämähän on ainoa oikea vaihtoehto kaikkien kannalta. Ilmeisesti haluat vaan kuulla jotain hehkutusta valinnoistasi etkä mitään oikeasti järkevää.

Vierailija
85/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä häntä väkisin suhteessa pidä jos haluaa lähteä lisääntymään. Sitten täytyy vain avata suu ja sanoa miten asia on, sen vaikeampaa se ei ole. En minä ole vastuussa hänen lisääntymisistään vaan hän on.

Ap

Kannattaisikohan sun keskustella hänen kanssaan sen sijaan, että tilität asiaa täällä?

Vierailija
86/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse otan tosissani vain sellaiset miehet, joille on tehty vasektomia. Jos tietää ettei oikeasti koskaan lapsia halua, silloin käy tässä toimenpiteessä.

Muutoin en luota kenenkään lätinöihin. Ihmiset ei tunne itseään ja yrittää vaan miellyttää muita ja mielipiteet on viirejä, jotka kääntyilee tuulen mukana.

Minun puolestani siis ihmiset saavat toimia omassa elämässään aivan kuten haluavat. Deittaillessa haluaisin vaan itse tietää sen totuuden ja mieluiten heti. Ei kiinnosta ruveta ratkomaan mitään miesristikkoa.

T: velanainen 35 v, ollut vela aina ja tulen jatkossakin olemaan

Olen samaa mieltä. Ei ole mitään syytä olla käymättä vasektomiassa jos on varma ettei lapsia halua.

Ap

Sen verran sivusta huutelen, että joskus tähän voi olla terveydelliset syyt. Meillä mies yritti saada vasektomian, mutta sitä ei suositeltu hänelle, koska hänen terveyshaasteidensa johdosta haluttiin välttää kaikkien ei välttämättömien toimenpiteiden tekemistä.

Tällaiset tapaukset ovat toki häviävän pieni vähemmistö.

Vierailija
87/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi haaskata molempien aikaa, jos on selvää, että tulette eroamaan parin vuoden sisään? Koska juuri siltähän tuo näyttää.

Vierailija
88/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukku? Jos miehellä on selvästi perheellistymishaaveita, tämähän on ainoa oikea vaihtoehto kaikkien kannalta. Ilmeisesti haluat vaan kuulla jotain hehkutusta valinnoistasi etkä mitään oikeasti järkevää.

Luitko aloitusta? Mies sanoo edelleen olevansa vapaaehtoisest lapseton, mutta olen alkanut huomata merkkejä siitä että puhe on ehkä puppua. Tiedän tämän kokemuksella, mutta voi toki olla (ja toivottavasti) olen väärässä.

Ap

Vierailija
89/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaisikohan sun keskustella hänen kanssaan sen sijaan, että tilität asiaa täällä?

Kannattaisi. Aihe nyt vaan on vähän kuuma peruna tällä hetkellä, ja mukavaahan se on avautua anonyymisti. Voit siirtyä johonkin toiseen keskusteluun vaikka tuosta vasemmalta klikkaamalla jos ei aihe kiinnosta.

Ap

Vierailija
90/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt kirjoittaa "jätä se sika" ja "you go girl" ja ehdotus olisi saanut pelkkää tykkäystä, vaikka lopputulos olisi ihan sama.

Vierailija
91/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo. Tämä on provo. Ei noin avutonta ihmistä voi olla olemassa.

Vierailija
92/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa jo. Tämä on provo. Ei noin avutonta ihmistä voi olla olemassa.

Saanko kysyä ihan mielenkiinnosta mikä minusta tekee tässä tilanteessa avuttoman?

Ap

Vierailija
93/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä kyse on usein siitä ettei haluta enää bilettää ja rellestä. Naisilla on tuon lisäksi hormonit. Vaikka olisi vannoutunut vela, voi kahden vuoden päästä olla vauvakuumeinen.

Ehkä tässä tosiaan on avain ilmiöön jossa "vela"mies kääntyykin haluamaan lapsia. Kuvitellaan että myös se toinen lopulta niitä haluaa, kunhan puhuu tyhjänpäiväisyyksiä.

Itse en tunne ainuttakaan velaa jonka mieli olisi muuttunut, mutta en tietenkään voi sanoa ettei heitä olisi olemassa.

Ap

Olen 31 v.

Ap

Mjoo, toi on just about se ikävaihe, jossa tajusin, että haluan sittenkin lapsia. Sitä ennen niitä ei missään nimessä ollut ikinä tulossa.

Vierailija
94/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen eri kirjoittaja mutta 40v nainen nyt enkä ole vielä hetkeäkään tuntenut halua saada lasta. Sitä odotellessa.

Ystäväni 35-45v. väliltä ovat myös veloja (laajemmassa porukassamme n. 10 kpl) - ja vain kahdella on lapsia, mutta he katuvat lasten saantia. Sanovat aina että olisi pitänyt tehdä erilaisia päätöksiä aikoinaan. Toki he eivät olleetkaan veloja koskaan.

Vierailija
95/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen 31 v.

Ap

Mjoo, toi on just about se ikävaihe, jossa tajusin, että haluan sittenkin lapsia. Sitä ennen niitä ei missään nimessä ollut ikinä tulossa.

Ja minulle taas sinetöityi lopullisesti että en missään nimessä halua. T. Onnellinen 40v vela

Vierailija
96/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen 31 v.

Ap

Okei. Hyvä että heräsit ns. ajoissa. Itselläni ajatus lapsettomuudesta on korkeintaan vahvistunut vuosien saatossa, vaikka ei se epäselvä ollut ennenkään.

Ap

Vierailija
97/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei perusta deittisovellusta vapaaehtoisesti lapsettomille?

Vierailija
98/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei perusta deittisovellusta vapaaehtoisesti lapsettomille?

Tämä! Saisi rauhassa tutustua samanhenkisiin ihmisiin ilman pelkoa siitä, että joutuu joskus perustamaan perheen. Toki deittisovelluksia ei käytä kaikki vapaat ja parisuhdetta toivovat ihmiset muutenkaan, mutta varmasti tuon tyyppiselle palvelulle voisi olla tilausta.

Vierailija
99/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan taivu miehen tahtoon vain pelastaaksesi parisuhteesi.

Kukaan lapsi ei ansaitse joutua perheeseen, johon häntä ei oikeasti olisi haluttu.

Vierailija
100/398 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nörttipiireissä on paljon fiksuja ja kouluttautuneita vela-miehiä. Etsi sieltä?