Tulevaisuudesta puhuminen
Kuinka paljon te parisuhteelliset keskustelette puolisonne tai seurustelukumppanin kanssa tulevaisuudesta? Minua häiritsee tulevaisuudesta puhumisen puute omassa suhteessa. Olemme seurustelleet kaksi vuotta. Kuinka vihjata miehelle, että haluaa esimerkiksi jo kihloihin?
Kommentit (18)
Ei rakennella pilvilinnoja vaan eletään päivä kerrallaan.
Ei elämää voi liikaa suunnitella vaan sen pitää vaan antaa mennä omalla painollaan.
Heterosuhteessa on sellainen kirjoittamaton sääntö, että puhua ei saa.
Kaikkihan tämän tietää.
Isot kuviot puhuttiin heti aluksi läpi, ei avioliittoa, eikä lapsia. Tämän jälkeen tosiaan asiat on mennyt omalla painollaan.
Varmaan voisi sanoa:
"Kulta haluaisin menna kihloihin, voisitko kosia?"
Minä seurustelin 10v
sitten kihloihin 1 v
sitten naimisissa 1v
sitten 1 lapsi 2v
sitten toinen lapsi 4v
sitten kolmas lapsi
Vierailija kirjoitti:
Varmaan voisi sanoa:
Vuonna 2022 nainen ei tarvitse prinssiä pelastamaan itseään vaan hän voi kosia ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan voisi sanoa:
Vuonna 2022 nainen ei tarvitse prinssiä pelastamaan itseään vaan hän voi kosia ihan itse.
No onhan se epäromanttista
ja
vätysmäistä
Älä jää odottelemaan. Voit kyllä nostaa kissan pöydälle.
Onko kahden vuoden seurustelun jälkeen teistä liian aikaista puhua tulevaisuudesta? Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kahden vuoden seurustelun jälkeen teistä liian aikaista puhua tulevaisuudesta? Ap
On.
Ks. viesti 4.
Mitä hittoa?
Me tavattiin reilu vuos sitten, ostettiin tontti, nyt rakennetaan taloa.
Kihloihin mentiin 4kk tuntemisen jälkeen.
Miehen tytär asuu meillä vuoroin viikoin.
Nyt vaan rohkeasti kysymään. ! !
T: N 40 M 48 tytär 9
Vierailija kirjoitti:
Minä seurustelin 10v
sitten kihloihin 1 v
sitten naimisissa 1v
sitten 1 lapsi 2v
sitten toinen lapsi 4v
sitten kolmas lapsi
Tätäkö kysyttiin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa?
Me tavattiin reilu vuos sitten, ostettiin tontti, nyt rakennetaan taloa.
Kihloihin mentiin 4kk tuntemisen jälkeen.
Miehen tytär asuu meillä vuoroin viikoin.Nyt vaan rohkeasti kysymään. ! !
T: N 40 M 48 tytär 9
Voisitko vielä vastata esitettyyn kysymykseen?
En ole koskaan ollut mikään parisuhdepelaaja ja vihjailija. Puhun asioista suoraan, ja samaa vaadin kumppaniltani. Olemme puhuneet jo suhteen alusta asti siitä, mitä tulevaisuudelta toivomme, minkälaiset asiat parisuhteessa ovat tärkeitä, mitä odotuksia puolisolta on. Jos minua olisi huvittanut avioituminen, olisin todellakin voinut sanoa ihan suoraan, että haluaisin mennä naimisiin, joten mitä sanot siihen. Miten sä ap ajattelit tulevaisuudessa pärjätä perheen isojen asioiden kanssa, jos et voi kihloista puhua? Vihjailemalla vain läpi elämän?
Siis haluaisit miehen kosivan, pyytävän sinua naimisiin kanssaan? Sitähän kihlautuminen tarkoittaa, ei sitä että pyydetään toista kihloihin kanssaan.
En itse olisi vielä kahden vuoden tuntemisella ollut valmis sitoutumaan avoliittoon (vastaa omassa maailmassani avioliittoa, koska en enää halua avioliittoon mutta avoliitto on minulle loppuelämän sitoumus). Mutta kyllä me jo hyvin varhaisessa vaiheessa puhuimme siitä, että kumpikin on etsimässä vakavaa suhdetta, sellaista joka toivottavasti kestää loppuelämän.
Avoliittoon menimme noin neljän vuoden seurustelun jälkeen, sitä ennen puhuimme "käytännön asioista" (talous, kotityöt yms).
Riippuu vähän siitäkin minkä ikäisiä olette, että miten viet asiaa eteenpäin.
Ota asia esiin sillai todella söpösti ja ujosti. Sano, että olet alkanut rakastaa kovasti ja haluaisit edetä. Älä missään nimessä heittäydy riidanhaluiseksi. Uskon, että asia edistyy.