Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (20726)

Vierailija
1581/20726 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti vähän huonoo. Mun ystävä(?) tuli jouluksi kylään, tarkoituksena olla kolme yötä. Nyt ensimmäisenä yönä ilmoitti et ei voi jäädä kun ei saa nukuttua. On ollu hauskaa ja paljon kivoja suunnitelmia. Lähtee siis sukulaiselleen ja tietää et jään yksin ja mul ei oo ketää. Rankka alkuvuosi tulossa(pari isoa ikävää juttua edessä).Onks tää edes ystävä? Hyvää joulua!

Vierailija
1582/20726 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kuuluu, nukuin hyvin ja just katselin jääkaappiin, mitä syön tänään, kas kun on pullollaan herkkuja ja joulunaikahan perinteisesti herkuttelua inohtamatta joulun alkuperäistä syytä.Maisema on kaunis.

Kiitos kysymästä ja hyvää joulua kaikille teille. Niin ja vielä, pimein aika ohi, vaikkei sitä vielä huomaa, mutta tieto on kiva, kevättä kohti mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/20726 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukoillani on ruokaa myös yllinkyllin ja nyt oon ruokalevolla. Pari elokuvaakin olen kerennyt tänään katsoa ja koiraa ollaan täällä hemmoteltu lahjoilla. Koko perhe on täällä koossa.

Heräsin tähän päivään puoli kuudelta, että päikkärit tekisi hyvää nyt. Vähän torkahfinkin, mutta en enää saa unen päästä kiinni.

Illemmalla pelataan jotain peliä ja todennäköisesti nautiskellaan alkoholijuomia 🍷🍻🥃

Täällä on ihanteellisen rauhallinen joulu.

Mites muiden joulut sujuu? 

M30

Vierailija
1584/20726 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukoillani on ruokaa myös yllinkyllin ja nyt oon ruokalevolla. Pari elokuvaakin olen kerennyt tänään katsoa ja koiraa ollaan täällä hemmoteltu lahjoilla. Koko perhe on täällä koossa.

Heräsin tähän päivään puoli kuudelta, että päikkärit tekisi hyvää nyt. Vähän torkahfinkin, mutta en enää saa unen päästä kiinni.

Illemmalla pelataan jotain peliä ja todennäköisesti nautiskellaan alkoholijuomia 🍷🍻🥃

Täällä on ihanteellisen rauhallinen joulu.

Mites muiden joulut sujuu? 

M30

Pikapikavastaus: oot niin ihana M30. Kiitos onnitteluista. 17.12 oli synttärit. Joulua vietetään puolison kaa, huomenna mennään lapsuuskotiini sukujouluun. Kohta aletaan ruokailla, pihasaunassa on käyty.

Ihania Joulunhetkiä kaikille🌲

N63

Vierailija
1585/20726 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kivempi jos mua ei imarreltaisi. Alkaa muuten nolottaa.

M30

Vierailija
1586/20726 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🧑🎄🎅 Hou Hou Hou! 🎁

Vierailija
1587/20726 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on mennyt äitini kanssa. Tietenkin ehkä tämä on parempi kuin olla yksin, mutta tuo omat juttunsa silti. Ei meillä ole mitään perinteitä jouluun. Hyvin tavallista kaikki ja oikeastaan se kyllästyttääkin. Ei ole läheisiä joita kutsua kylään tai meitä ei kutsuta mihinkään. Täällä ei ole tapahtumia yms mihin mennä. Näin joulu menee vähän kuin arkipäivät ohitse. Itselle tämäkin on vaikeaa hyväksyä, koska haluaisin erottaa nämä juhlapäivät arjesta. Olen itsekin vielä melko nuori ja näin ehkä kaipaan sitä, että olisi jokin erotus arjesta näinä päivinä.

Samoin jos mietin äitiäni niin hän uskoo ns uskonnolliseen maailmankatsomukseen. Silti, kun eilenkin menin kysymään häneltä miten hän ajattelee Jumalan luoneen maailman jne niin hän ei edes halua puhua aiheesta ja luottaa vaan siihen, että kaikki on mennyt niin kuin Raamatussa todetaan. Ei toisaalta ole mikään kovin uskonnollinenkaan ja emme käy kirkossa. Silti tavallaan ottaa vaan vastaan sen lapsuudessa opetetun ilman kyseenalaistamista. Mietin paljon sitä, että miten ihminen voi tavallaan elää niin, ettei mieti asioita sen tarkemmin ja pohdi onko kaikki mennyt niin tai mieti miten esim maailman luominen on voinut tapahtua. Itselle se on vaikeaa hyväksyä, että joku vaan elää luottaen siihen yhteen ajatukseen, eikä ns haasta itseään ja edes halua miettiä asioita. Isästäni en viitsi kirjoittaa, kun hän nyt ei mieti senkään vertaa tai oikeastaan ikinä ajattele näitä asioita. Ei ole uskonnollinen, eikä edes usko luonnontieteelliseen maailmankuvaan. En siis tiedä miten selittää itselleen kaiken. 

Itse olen kasvanut kiinni luonnontieteelliseen maailmankuvaan. Tämä oppimani kautta ja en ole oikeastaan enää lainkaan uskonnollinen. Ymmärrän silti sen, että toinen uskoo. Mietin vaan niitä ihmisiä kuten äitiäni jotka uskovat siihen, että jos Raamattu sanoo niin, niin se on totuus. Silti eivät mieti miten joku asia on mahdollista. Itse taas monesti pohdin miten maailma on voinut syntyä alkuräjähdyksessä tms. Tämä vaikka uskonkin siihen. Silti haastan itseäni. Minulle on ehkä vaikeaa hyväksyä sitä, että ihminen vain elää eikä mieti näitä suuria kysymyksiä sen enempää. Itselleni ei sovi se kaikki.

Tämä kaikki kirjoittamani lähti tuosta Vatikaanin keskiyön messusta. Sen edetessä tuli vaan tunne, että on pakko kysyä äidiltäni asiosta. Itse olen myös lukenut ja hakenut opiskelemaan geologiaa. Äitini tietää sen. Näin olisimme monessa asioissa ihan vastakkaisilla puolilla. Myös se ettei ole tieteellinen ihminen (mitä äitini käytti perusteena uskonnon valitsemiseen) ei silti selitä asiaa, koska jokainen uskoo mihin uskoo ja oppimattomuus (jos ei ole paljon koulutusta) ei taas ole selitys valita uskontoa, koska kyseessä on mieluummin se miten esim uskoo maailman syntyneen. Se ei tarvi opiskelua tai koulutusta vaan ajatuksen miten uskoo kaiken menneen. Itsekin pohdin paljon näitä juttuja, vaikka olenkin ns puoleni valinnut. Äitini menee taas ns uskonnon mukana ja ottaa jonkun toisen tavoin vaan kaiken kyseenalaistamatta  vastaan. Pahoittelut pitkästä viestistä. Nämä asiat vaan nyt nousivat mieleeni. 

Vierailija
1588/20726 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan vielä jatkona, että jos luen esim monien viestejä  niin niissä näkyy se rento ja hyvä oleskelu kotona mitä itsekin kaipaan. On leppoisa tunnelma. En kadehdi sitä, mutta tunnen pienen surun jos vertaa omaan elämääni. Meillä ei ole koskaan kunnolla ollut sellaista. Ei varsinkin isäni ja äitini yhdessä asuessa. Ei toisaalta vielä nykyisinkään. Meillä ei voi katsoa tv:tä päivällä tai kuunnella musiikkia tms. On hyvin kaavoihin kangistunutta. Tämä kaikki meinaa viedä minut mukanaan. Joku ei ehkä ymmärrä tätä kaikkea, mutta itselle tämä on vaan ajatus siitä, kuinka joku ns elää täysillä ja joku kuten esim minä nyt vaan ajelehtii. Tämä on ollut teema meillä. Nyt se meinaa kaikkien asioiden myötä jatkua minunkin elämässäni. Toisaalta äitini on ainoa tärkeä ihminen mikä minulla on. Olisin ilman häntä ihan yksin. Arvostan häntä. Isäni kanssa on ollut aina vaikeaa. Näihin ajatuksiin. 

Vierailija
1589/20726 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koronassa ja olo on aika kehno, joka meinaa vähän vetää mielen matalaksi. Syötiin joulupuuroa ja juuri mies paketoi mut peitolla sohvalle ja tarjosi kuumaa posifilia sekä suklaata. Radiossa soi joululaulut ja mies ehdottaa jouluelokuvaa. Sitäpä sitten. Kaikki maistuu hassulta, kun korona vei makuaistin. Tämä joulu on mennyt sairastaessa ja levätessä. 

Vierailija
1590/20726 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo viidettä päivää kuumeessa, ihan veto poissa. Päivystyksessä käynti takana. Että tällä kertaa näin "herttainen" joulu. Hivenen masentaa, varsinkin kun ei edes saatu selville mikä kuumetta ylläpitää. Toivoa sopii, että alkaisi helpottaa.

Toivottavasti teillä muilla on ollut levollinen ja mukava joulu. 

Vierailija
1591/20726 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu oli raskas. Pääsin kotiin ja heti itkeä tirautin, että ihanko oikeasti käytin vapaa-aikani siihen, että olin sukuloimassa ja se vain söi omaa jaksamista ja voimavaroja.

Äitini syyllisti minua huonoista väleistä sisarukseni kanssa, mikä tuntuu todella kurjalta. Sisarukseni on rankasti kiusannut minua teini-iästä asti ja harrastanut henkistä väkivaltaa vuosia. Koetan pysyä poissa hänen tieltään, mutta hän pyrkii aina jotenkin piikittelemään muka-ovelilla kommenteillaan. Kommentoi ja pilkkaa vähän väliä. Jos sanon jotain takaisin, niin minä olen se ikävä, kun en kuulemma vain voi antaa asioiden olla ja olla välittämättä. Olen aina liian herkkä ja minun vain pitäisi osata sulkea korvani siltä, että toinen saa vapaasti olla ihmishirviö kenenkään puuttumatta. Kerroin äidille, että koen olevani ihan yksin sisarustani vastaan siellä käydessä. Äitini vastaus oli vain, että minkäs sille tilanteelle mahtaa, kun sisaruksesi on aikuinen ihminen, eikä häntä voi komentaa tai pakottaa olemaan tietyllä tavalla.

Noh olihan siinä muillakin perheenjäsenillä kinaa ja huutoa ja muuta. Koko joulu vain stressasi enemmän kuin arki. Se negatiivinen ilmapiiri on inhottava, ja joulua pitäisi suorittaa kauheassa stressissä.

Haaveilen vuosi vuodelta enemmän siitä, että jättäydyn sukuloinnista pois. Tai että korkeintaan piipahdan kylässä.

N30

Vierailija
1592/20726 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun suhun N30. Kun kävin ammattikoulua niin silloin koin vähän samankaltaista. Jaksamisia!

Itse oon ottanut ihan rennosti joulupäivät ja oon syönyt ja katsonut elokuvia porukoillani. Liian laiskasti mennyt viimepäivät. Vaikka porukoillani oon viettänyt aikaani niin aika paljon itsekseen oloa on ollut siellä. Jotain pelailtiin ja ruokaa nautittiin yhdessä ja sitten kaikki meni tekemään omia. Tosi rauhallinen joulu itselläni oli. On ollut itsellänikin joulu, kun toiset ovat olleet äkäisiä ja jopa raivona, joten arvostan tätä joulua suuresti.

M30

Vierailija
1593/20726 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun arki on alkanut! 

Vierailija
1594/20726 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan sairaalan osstolla.

Vierailija
1595/20726 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kuuluu. Maksoimme vaimon kanssa kulutusluoton pois. Vaimon perintöä on edelleen säästössä. Lapset olivat käymässä joulun aikaan. Tänään lähti viimeinen ja nyt ollaan vaimon kanssa kahdestaan. Taloyhtiössä on tehty remonttia kotimaista tuotetta ja työvoimaa käyttäen. Lisää on tulossa. Minua kysyttiin yllättäin yhteen luottamustehtävään. Olen kiitollinen elämästä ja nyt vaimon kanssa yhdessä nautitaan eläkepäivistä. 

Vierailija
1596/20726 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollutkin monenmoista jouluntienoota, tosi paljon lämpöisiä terveisiä kaikille, mutta etenkin teille, ketä sairaus kurittaa.

Jouluun asetetaan usein liian suuria toiveita, tv syöttää romanttisia komedioita, onnellisia perheitä, runsaita ruokapöytiä... kaikilla ei näitä oo. Itseä ärsyttää nää kissojen herkkugurmeeruokamainokset, samaan aikaan joissain perheissä mietitään mihin rahat riittää, olispas edes terveellistä, monipuolista ruokaa.

No, tulihan purkaus. Aivan näin en ollut suunnitellut kirjoittaa.

Maalarille/remontoijalle terkut myös, onko värimaailma selvinnyt?

Kaikille Oikein Paljon Onnea tulevaan vuoteen

N63

Vierailija
1597/20726 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaistun suhun N30. Kun kävin ammattikoulua niin silloin koin vähän samankaltaista. Jaksamisia!

Itse oon ottanut ihan rennosti joulupäivät ja oon syönyt ja katsonut elokuvia porukoillani. Liian laiskasti mennyt viimepäivät. Vaikka porukoillani oon viettänyt aikaani niin aika paljon itsekseen oloa on ollut siellä. Jotain pelailtiin ja ruokaa nautittiin yhdessä ja sitten kaikki meni tekemään omia. Tosi rauhallinen joulu itselläni oli. On ollut itsellänikin joulu, kun toiset ovat olleet äkäisiä ja jopa raivona, joten arvostan tätä joulua suuresti.

M30

Jostain kumman syystä minua kyllä lohduttaa aina, kun joku kertoo omista vastaavista kokemuksista. Että en olekaan ainoa, joka kokee tällaisia tunteita.

ihana kuulla että joulusi on nyt ollut rauhaisa. Siitä haaveilen itsekin joskus tulevaisuudessa.

Uuden vuoden olen varannut oikeasti läheisille ihmisilleni, ystävilleni. He kokoontuvat luokseni (minulla on koira, jota en tohdi UVna jättää rakettien takia yksin) ja vietämme rennon ja mukavan illan. Ajattelin ihan leipoa ihmisille :)

Muutoin en malta odottaa, että tämä vuosi on ohi. Tämä on ollut elämäni hirvein vuosi, voin vain toivoa parempaa vuotta 2024.

N30

Vierailija
1598/20726 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisin rahaa. Tulevaisuus pelottaa, meidän hallituksemme paskoo KAIKEN.

Vierailija
1599/20726 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun uusivuosi menee pizzaa syöden ja raketteja katsellen. Lähistöllä on pelto, jossa ihmiset paukuttelevat rakettejansa joka vuosi. Saa nähdä paukkuuko tänä vuonna kunnolla, kun verotukset nousee. 

Mä oon tässä näinä päivinä elokuvia päänsääntöisesti katsellut ja muutamaan otteeseen elokuvateatterissa. Mä laskin, että mä oon tänä vuonna käynyt elokuvissa 65 kertaa ja vielä pari elokuvaa ehkä käyn vielä katsomassa tällä viikolla. Ainaskin kotimainen kauhuelokuva Tuomion saari on nähtävä.

Kiva jos viestini lohdutti sinua N30 :) Juhlapyhinä kenenkään ei pitäisi olla murheissaan. Koirat ovat ihania stressin lievittelijöitä. Mun sylissänikin nyt on koira pitkällään.

M30

Vierailija
1600/20726 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihmetteli äitinsä tapaa vain luottaa uskontoon, kun itse oli kyseenalaistamassa sitä. Mutta me olemme erilaisia, ja osa asioista vain hyväksytään. Tuskin kukaan esimerkiksi pohtiii, miksi vaikka jääkiekossa on tietyt säännöt ja eikö ne nyt  säännöt voisi olla erilaiset.

Kannattaa myös muistaa, että uskoa voi niin monella eri tavalla. Minulla itselläni on hyvä luonnontieteellinen koulutus, mutten näe siinä ristiriitaa uskonnon kanssa. Matematiikka ja perinteinen fysiikka ovat erinomaisia työkaluja vaikka kaukolämpöputkien paksuuden optimointiin. Toisaalta taas ihmismielen toiminnan kuvaamiseen meidän tekniikkamme ei vielä riitä, ja joskus vaikka musiikki voi avata reittiä jollekin uudelle.