Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (20672)

Vierailija
1301/20672 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa tilipäivään ja huonolta näyttää. Kaikki rahat menevät laskuihin, mihinkään muuhun ei ole varaa. Rankkaa ja ahdistavaa päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen. Kaivaten muistelen aikaa jolloin kokoaikaisen palkalla vielä jotenkin tuli toimeen. Tilanne stressaa yötä päivää eikä mitään helpotusta edes ole luvassa. 

Vierailija
1302/20672 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tänään on ollut hyvin ristiriitaiset tunnelmat. Pitäisi tehdä suuria päätöksiä esim asumisen ja asuntojen kanssa. Maksan nyt korkeaa vuokraa ja olisi kiva saada oma talo. Rahat ei vaan riitä ja joutuisin ottamaan lainaa johonkin vanhaan mökkiin jos edes saisin sitäkään summaa kasaan. Tämä on riski, kun voi tulla remontin tarvetta. Muuten en silti varmaan enää koskaan voi saada omaa kotia. Se ajatus on surullinen. Joku tykkää asua vuokralla. Itse taas asuisin omassa mielelläni.

Elämä ei sillä tavalla ole mitenkään kunnossa. Kaikki asumisesta lähtien on auki. Voin jatkaa näin, mutta vuokra syö kaikki rahani. Sitten saan laskea mitä voin enää syödä. Tämä on vähän väärin. Olen myös itse todella yksinäinen. Olisi mukavaa keskustella jonkun kanssa asioista. Nyt kaikki vaan jää minun varaani. Joku voisi osata neuvoa. Elämäni ei ole hyvää ja vaikka yritän tyytyä vähään niin se vaan enää oikein kanna. Elämässäni ollut myös

Voimia sulle! Jos yhtään lohduttaa, voin kertoa, että asun yksin vanhassa omakotitalossa ja olen itse hyvin väsynyt jatkuvaan remontin ja kunnostusten tarpeeseen, se tuntuu loputtomalta. Myyntikin huolettaa myyjän vastuun takia. Jos et saa talorahoja kasaan voit ajatella että talon ylläpito, lämmitys, kiinteistövero, kaikki jäte-, nuohous-, vesilaskut, polttopuut, remontit ym saattaisivat yhtä lailla viedä kaikki rahat nyt vielä kun lainankorotkin korkealla, päälle vielä huoli ja vastuu itse talon kunnosta ja myynnin yhteydessä riski tulla haastetuksi oikeuteen. Vielä jos sulla on uupumusta pohjalla talon siivoaminen ja pihan laitto ja puulämmitys, lumityötkin voivat muodostua raskaiksi yksin. Voisko sulle löytyä edullisempaa vuokra-asuntoa jonka laittaisit kivaksi ja kodikkaaksi vaikka kirppislöydöillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/20672 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kirppiksellä ja matkaani löytyi elokuvat:

Hessu Hopo - rampin rämäpää (2000)

Pleasantville - onnellisten kaupunki (1998)

Yön pedot (1954)

Sinuhe egyptiläinen (1954)

Oli paljon ihmisiä kirppiksillä. Mäkkärissäkin tuli käytyä ja kohta alan katsoa Painajainen ennen joulua -elokuvaa 👻🎃

M30

Vierailija
1304/20672 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas oli lähellä, että lintu olisi tullut sisälle, kun ikkuna oli raollaan. Tuuletin vähän kämppääni raikastaakseni ilmaa.

Mä en tiedä yhtään mitä sitä tekisi näin lomalla. Olisipa jotain tapahtumia missä voisi viettää aikaa. Ajattelin käydä kävelemässä luontoreitillä, mutta sitten huomasin ulkona olevan lunta maassa.

Jotain muutakin voisi olla kuin elokuvien katselemista, mutta mä en keksi mitään :(

M30

Vierailija
1305/20672 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytin porukoitteni koiraa tunnin lenkillä ja pellonreunalla tuli vastaan kettua muistuttava koira. Se oli ihan kohdalla ja sain vähän pelätä, ettei mitään tapahdu. Sain oikein käsillä pitää sitä koiraa vähän etäämmällä koirastani. Onneksi jonkin ajan kuluttua joku huusi sitä koiraa ja vissiinkin kotipihasta. Koira lähti kuin luotina ääntä kohti.

Monia muitakin koiria tuli vastaan lenkillä, mutta onneksi kytkettynä. Eipä tainnut tietää omistaja, että se koira paskoi toisen tontille ja oli kontaktissa koiraani. Olipa lenkillä myös todella liukasta paikoittain.

Aamulla olin kontaktissa lintuun ja illalla toisen koiraan, että onpa eläimellinen päivä tänään mulla. Mä sain säikäyttää aamulla sen linnun verhon takaa, että vähän se oli sisällä, mutta vain pari sekunttia. Mahtoi vain hakea sisältä lämpöä 🐦

M30

Vierailija
1306/20672 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti on päivä mennyt, mutta tässä iltasella joku auto ajoi tieltä vedet päälleni :(

Joka vuosi näyttää mulle käyvän näin. Vieläpä tänään otin uudet vaatteet kaapista aamulla, että samantien pesuun. Mua niin suututtaa tuo liikennekäytäytyminen.

Vierailija
1307/20672 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä halloween päivä tämä olisi, jos sitä ei katsoisi Halloween leffaa?

Aamulla katsoin The Addams Familyn, sitten kävin syömässä. Iltapäivällä katsoin Saksikäsi Edwardin ja nyt katson sitä Halloweeniä. Ehkä Halloween 2 leffankin katson tämän jälkeen.

Kovin sateinen päivä ollut ja se motivoi katsomaan elokuvia. Käytin mä koiraa lenkilläkin. Jokin kumma juttu siinä on, kun koiran ulkoiluttaminen tuntuu kivalta. 

M30

Vierailija
1308/20672 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos N62 nähnyt Je'vidan? 

Mä ainaskin olen ja oli mielestäni tosi hyvä kotimaiseksi elokuvaksi. Elokuva näyttää hyvin vanhaa aikaa ja tosi upea kuvaus elokuvassa. 

Ensivuonna on tulossa Myrskyluodon Maija elokuva. Ajattelin mennä sen sitten katsomaan kun tulee teattereihin. Mä osaan sen tunnarin soittaa kitaralla.

Tämä päivä on muuten mennyt samoin kuin aikaisemminkin eli aamulla katsoin Addams Family 2 -leffan. Sitten kävin syömässä ja sen jälkeen koiran kanssa lenkillä. Ihan kohta aloitan Halloween 2 -leffan katselun.

M30

Vierailija
1309/20672 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä ainaskin olen ja oli mielestäni tosi hyvä kotimaiseksi elokuvaksi. Elokuva näyttää hyvin vanhaa aikaa ja tosi upea kuvaus elokuvassa. 

Ensivuonna on tulossa Myrskyluodon Maija elokuva. Ajattelin mennä sen sitten katsomaan kun tulee teattereihin. Mä osaan sen tunnarin soittaa kitaralla.

Tämä päivä on muuten mennyt samoin kuin aikaisemminkin eli aamulla katsoin Addams Family 2 -leffan. Sitten kävin syömässä ja sen jälkeen koiran kanssa lenkillä. Ihan kohta aloitan Halloween 2 -leffan katselun.

M30

Moi M30,

En oo tavallisissa elokuvissa käynyt aikoihin, ensin olin leffakerhossa yli 20v ja kolme kertaa olen tankannut leffoja Sofankylän Keskiyön Filmifestivaaleilla. Sun kannattais varmaan siellä käydä, on niin ainutlaatuinen tapahtuma. Nythän on muuten ensi viikonloppuna Karkkilassa  tämmöinen "Varjo-Sodis", monia samoja leffoja, kuin Sodankylässäkin oli, sellaisiakin joilla ei kai tavallista ensi-iltaa ole vieläkään ollut. Vai onkohan Mummola jo levityksessä? Aki Kaurismäki omistaa osan Karkkilan leffateatterista.

Mitäs Teille muille kuuluu?

Hauskaa Kekriä

N62

Vierailija
1310/20672 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, mutta ei kauhean hyvää. Onneksi torstai on viikon viimeinen työpäivä ja alkaa neljän päivän vapaa, jonka toivon auttavan ja muuttavan asioita paremmaksi.

Vierailija
1311/20672 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, kuuluu hyvää. Uusi asunto on aivan ihana ja tuntuu kuin kaikki stressi olisi poissa. 

Olen oman itseni Kuningatar vihdoinkin. 

Vierailija
1312/20672 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

M30

Moi M30,

En oo tavallisissa elokuvissa käynyt aikoihin, ensin olin leffakerhossa yli 20v ja kolme kertaa olen tankannut leffoja Sofankylän Keskiyön Filmifestivaaleilla. Sun kannattais varmaan siellä käydä, on niin ainutlaatuinen tapahtuma. Nythän on muuten ensi viikonloppuna Karkkilassa  tämmöinen

Ei Mummola ole vielä ainaskaan lähiteattereihini tullut. Enkä tiedä olenko mä yhtään innostunut tuonne Karkkilaan lähtemään, joten taidan jättää väliin.

Tuli tänään käytyä metsälenkillä ja koiran kanssa toisen kerran eri metsässä. Kävin kaupoillakin ja huomasin elokuvia olevan poistohinnoissa. Tosi harmillista, kun kiinteistä elokuvista luovutaan. Leffoja lähti reilusti matkaani.

Katsoin tänään myös Lupin -sarjan toisen tuotantokauden kokonaan Netflixistä.

M30

Vierailija
1313/20672 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kuuluu hyvää. Istun nojatuolissa työpäivän, kirjoitan viestiä toisella kädellä ja toisella silittelen sylissä nukkuvaa kissaa.  Nojatuolin ostin omalla palkalla, kun pääsin pitkän kuntoutuksen jälkeen töihin ja siksi siinä on erityisen makoisaa lötköttää. Elämä hymyilee. 

Vierailija
1314/20672 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työpäivän jälkeen. 

Vierailija
1315/20672 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavasti päivä mennyt. Aamulla katsoin Hunger games: Vihan liekit leffan. Käin kaupassa ja tein pari kääretorttupitkoa ja sitten katsoin Lupin sarjan kolmatta kautta. Piti tulla vanhempieni kämpille tekemään, kun itselläni ei ole kaikkia välineitä. No, vanhempieni kunniaksi nämä kääretortut ovatkin :)

Nyt lähden himaan ja ajattelin mennä reittiä pitkin jonka varrella on hautausmaa. Voipi olla tänään aika komea näky siellä, kun on pyhäinpäivä 🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯

M30

Vierailija
1316/20672 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin päivän menemällä kaupoille. Sitten matkasin vanhempieni kämpille viettämään äitini syntymäpäivää.

Juotiin kuohuvaa ja pelattiin muuttuvaa labyrinttiä ja puhuttiin asioista ennen ruokailua. Sitten syötiin lihapataa ja salaattia ja juomana olutta. Jälkkäriksi oli suklaa moussea ja likööriä. 

Äitini sai uusimman Batman elokuvan ja Kuolema niilillä elokuvat itseltäni ja Kuolema niilillä on nyt meillä katselussa. Vielä illemmalla on kahvihetki, jolloin syödään tekemääni  kääretorttua.

Onpa tälläinen mukava päivä ja iltamyöhäsellä voisi katsoa jonkin toisen elokuvan kotosalla. Koko perhe on täällä vanhempieni luona koossa mikä on harvinaista.

M30

Vierailija
1317/20672 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntait on tylsiä, niin tämäkin sunnuntai. 

Vierailija
1318/20672 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viikonloppu on taas juotu ja naisettomuus surettaa. Huomenna pitäisi raahautua töihin mutta tuskin saa paljon mitään aikaiseksi. m43

Vierailija
1319/20672 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin päivän aikuisen lapsen kanssa. Käytiin ulkona  syömässä  ja sitten vähän ostoksilla ja ruokakaupassa. Oli leppoisaa ja kivaa. Äiti-lapsi -laatuaikaa.  

Vierailija
1320/20672 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntait on tylsiä, niin tämäkin sunnuntai. 

Minusta lapsena sunnuntait oli kivoja. Oli yleensä herkkuruokaa: perunamuussia, lihapullakastiketta ja vaiks vispipuuroa jälkiruuaksi. Alakoulussa viel kivaa, mut lukiossa alkoi sunnuntait ahdistaa. Ja työeämässä, vaikka oli kivojakin työpaikkoja.

Nyt eläkkeellä sunnuntait on taas mukavia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi