Hei sinä joka olit teini/nuori 90-luvulla. Millainen hiustyyli sinulla oli silloin ja millaiset kampaukset olivat muistaaksesi muotia?
Kommentit (4)
Olin ysärin lopun teini. Itselläni oli pitkät hiukset jotka oli värjätty punaisiksi. Yhdessä vaiheessa minulla oli myös kasvoja kehystävät osat hiuksista vaalennettu, siis ts. vaalea raita kummallakin puolella päätä. Minulla oli myös kerrostettu ns. Rachel-kampaus kun olin noin 14 v. Sekin oli punertavaksi värjätty.
Ns. kananpyllykampaus oli todella yleinen. Etuhiukset oli vedetty lättänäksi päätä myöten, ja lyhyeksi kynitty takatukka oli tupeerattu pystyyn. Koko komeus viimeisteltiin suurella pilvellä lakkaa, ja etuhiukset kiinnitettiin pinneillä. Itselläni ei ollut koskaan tätä tyyliä. Tämän tyylin ylipapitar oli Jyrki-ohjelman Minna O.
Aivan vuosikymmenen lopussa oli yleistä sellainen värjäys, että päällimmäiset hiukset oli vaalennettu, ja hiusten alempi kerros oli värjätty tummaksi.
Sellaista tummanviolettia hiusväriä näki paljon, jollaista ei ole kenelläkään luonnostaan (ei siis nykyisten shokkivärien kaltaista heleää violettia, vaan sellaista hyvin tummaa munakoisonväristä).
Kun olin esiteini ysärin puolivälin paikkeilla, käytettiin paljon donitseja.
Ysärin alkuvuosina kavereiden isosiskoilla näki runsaasti ns. etuheitto-otsiksia, joissa otsis tupeerattiin ja latvojen annettiin laskeutua ohimolle jolloin päälaelle muodostui eräänlainen kuohkea silmukka . Muistaakseni Beverly Hills 90210-sarjan Donnalla oli tällainen. Usein näki myös pilveksi tupeerattua tai kiharrettua lyhyttä otsatukkaa.
Pitkät hiukset ( peppuun asti) usein myös sellainen tyhmä Kulpa pitkissä etuhiuksissa
Puolipitkät hiukset. Etuhiukset oli tupeerattu korkealle ja menivät toiselta puolelta toiselle. Tai tupeerattu palloksi taaksepäin.
Taisi olla polkka jonkun aikaa. Sitten kasvatin pidemmän ja pidin usein ponnarilla, tietenkin donitsilla.