Kumpi on vahvempi, 60 kg normaali treenaamaton nainen vai 165 kg treenaamaton nainen?
Kommentit (13)
Isompi on vahvempi. Jo ihan siitä syystä että 165 kg liikuttelu vaatii enemmän lihasvoimaa kuin 60 kg liikuttelu.
165kg tietty, jos se kantaa joka päivä 100kg punnuksia mukanaan.
Jos vain makaa ruokittavana sohvalla niinsitten varmaan ei eroa.
Tärkeä kysymys kyllä pohdittavaksi!
No siis riippuu miten mitataan. Toki 165 kg voi kaatua päälle ja jyrätä, mutta tuskin esim. Maastavetää 130 kg. Treenaja voi vetää.
No se 165-kiloinen voittais kyllä painimatsin.
Jos kamppailu kestää pitkään niin kevyempi voittaa, koska noin reippaalla ylipaino käy kunnon päälle. Nyrkkeilyn lyönneillä ei 60kg saa voimaa taakse tarpeeksi. Tarvitaan karaten lyönnit jossa pitkä asento ja taivutus lyönnin eteen. Tämä tekee lyönnistä hitaamman ja vie vaarallisen lähelle painietäisyydelle jos lyönti ei pure.
Jos huidotaan ja revitään niin läskin lyönnissä on enemmän painoa. Repimisessä kevyempi lähtee liikkeelle ihan nojaamalla eteen tai kaatumalla taakse kiinni pitäessä.
Riippuu varmaan siitä, pitääkö jaksaa vetää itsensä ylös vai kaveri alas.
165kg nainen kävelee 100kg ylimääräistä mukanaan kaikkialle, että on todellakin paljon voimakkaampi. Minä olin toistakymmentä vuotta erittäin ylipainoinen ja laihdutin sen pois ja aloitin saliharjoittelun. Kun testattiin kehonkoostumusta ja kuntoa, niin testaaja totesi että onko minulla pitkä aktiivi urheilutausta kun lihasmassani ja kuntoni on niinkin hyvä. No jos sohvalta jääkaapille on urheilutausta niin kyllä.
Niin mitä sitten,mitä tuolla tiedolla teet?
Miksi nimenomaan nainen? Onko sukupuolielimillä tässä jotain väliä?
Paino on voimaa. 60kg on yhdestä lyönnistä kanveesissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kamppailu kestää pitkään niin kevyempi voittaa, koska noin reippaalla ylipaino käy kunnon päälle. Nyrkkeilyn lyönneillä ei 60kg saa voimaa taakse tarpeeksi. Tarvitaan karaten lyönnit jossa pitkä asento ja taivutus lyönnin eteen. Tämä tekee lyönnistä hitaamman ja vie vaarallisen lähelle painietäisyydelle jos lyönti ei pure.
Nyrkkeilyn lyönnit voisi olla tehokkaampia jos koko kroppa otettaisi mukaan hyökkäykseen. Siksi karaten lyönti sopii enemmän naiselle.
Emt.